طراحی سایت دو زبانه با دیجی تک

طراحی سایت دو زبانه با دیجی تک

بسیاری از افرادی که در سطح بین‌المللی و در بازارهای جهانی فعالیت می‌کنند برای اینکه بتوانند تعامل بهتری با دنیا داشته باشند، معمولاً وب‌سایت مخصوص به خود را دارند. در نظر بگیرید یک تاجر ایرانی وب‌سایتی برای خود داشته باشد، این وب‌سایت حتماً باید به‌صورت دوزبانه طراحی شود تا این تاجر بتواند با مشتریان داخلی و خارجی خود ارتباط مؤثری برقرار کند. در این مطلب از دیجی تیک به بررسی وب‌سایت‌های دوزبانه خواهیم پرداخت.اینکه چرا باید سایت دوزبانه داشته باشیم و مزیت آن برای ما چیست. طراحی سایت دوزبانه  به چه صورت است و مواردی از این قبیل. پس لطفاً تا انتهای مطلب با ما همراه باشید

وب‌سایت دوزبانه برای چه کسانی مفید است ؟

طراحی سایت دو زبانه با دیجی تک

اگر شما صاحب یک وب‌سایت هستید یا قصد دارید وب‌سایتی برای خود و کسب و کارتان داشته باشید، مهم است که بدانید وب‌سایت شما دوزبانه خواهد بود یا نه. طبیعتاً اگر حوزه فعالیت شما در داخل کشور باشد، نیازی به استفاده از زبان‌های دیگر در وب‌سایت خود ندارید، مگر اینکه بخواهید با طراحی وب‌سایتی با گویش‌ها و لهجه‌های متفاوت کشور، افراد مختلفی را از طیف‌های مختلف به خود جذب کنید؛ اما اگر کسب و کار شما به‌گونه‌ای است که باید در سطح بین‌المللی فعالیت کنید، بهتر است وب‌سایت شما بیش از یک زبان را پشتیبانی کند.

زبان دوم وب‌سایت بستگی حوزه فعالیت شما دارد. به‌عنوان‌مثال اگر در حوزه پوشاک فعالیت می‌کنید و با کشور ترکیه مراوداتی دارید، بهتر است زبان دوم وب‌سایت شما زبان ترکی باشد؛ اما اگر در چندین کشور مختلف فعالیت می‌کنید، دو راه پیش رو دارید. یا اینکه وب‌سایت را به‌صورت چندزبانه طراحی کنید و برای هر کشور، صفحاتی با زبان آن کشور بسازید، یا زبان دوم شما زبان رسمی بین‌المللی، همان زبان انگلیسی باشد.

واحدهای صنعتی، پزشکان، مهندسان و تمام کسانی که در عرصه بین‌المللی فعالیت می‌کنند حتماً به یک وب‌سایت دوزبانه نیاز دارند تا بتوانند روابط خود را مستحکم‌تر سازند؛ در غیر این صورت ممکن است بخش بزرگی است مراودات آن‌ها از بین برود.

طراحی سایت دو زبانه با دیجی تک

نکاتی که حتماً باید به آن‌ها توجه کنید

اینکه صرفاً یک سایت دوزبانه داشته باشید کافی نیست. قبل از طراحی باید موارد متعددی را در نظر بگیرید. یکی از مهم‌ترین موارد این است که آیا شما می‌توانید برای زبان دومی که در نظر گرفته‌اید محتوا تولید کنید؟ داشتن یک محتوای خوب دومین قدم در ایجاد یک وب‌سایت موفق است. این محتوا است که یک وب‌سایت را زنده نگه می‌دارد. محتواهای تولیدشده باید به‌روز باشند و بتوانند مخاطب را به خود جذب کنند و لازمه این کار تسلط کافی به زبان دوم است.

حتماً باید این را در نظر بگیرید که اگر خودتان وقت تولید محتوا ندارید یا به زبان دوم مسلط نیستید، باید با یک گروه متخصص در این زمینه همکاری کنید. مطالب تولیدشده برای زبان‌هایی که در نظر گرفته‌اید می‌توانند متفاوت باشند. مثلاً مطلبی با یک موضوع به زبان فارسی و مطلبی دیگر با یک موضوع دیگر به زبان انگلیسی نوشته شود، اما روند کاری حرفه‌ای طلب می‌کند که شما مطالبی را که برای زبان پیش‌فرض وب‌سایت تهیه‌کرده‌اید، به زبان دوم هم ترجمه کنید.

فارغ از بحث تولید محتوا، یکی از نکات مهم دیگر انتخاب زبان پیش‌فرض برای وب‌سایت است. شما باید انتخاب کنید که کدام زبان، پیش‌فرض وب‌سایت باشد. به‌عبارت‌دیگر زمانی که فردی وارد وب‌سایت می‌شود برای اولین بار مطالب با کدام زبان برای او نمایش داده شود. ممکن است این موضوع در نگاه اول اهمیت زیادی نداشته باشد، اما انتخاب زبان درست در مخاطب شما تأثیر زیادی خواهد داشت. به‌عنوان‌مثال اگر بیش از ۷۰ درصد مشتریان شما افراد خارجی هستند، بهترین کار این است که زبان پیش‌فرض وب‌سایت انگلیسی باشد و زبان فارسی به‌عنوان دومین زبان انتخاب شود؛ اما اگر مشتریان ایرانی شما بسیار بیشتر از مشتریان خارجی هستند، طبیعی است که حتماً زبان فارسی باید زبان پیش‌فرض باشد.

نکات دیگری هم هستند که حتماً باید رعایت شوند. ممکن است شما همه این نکات را ندانید، بنابراین بهتر است برای طراحی وب‌سایت دوزبانه به سراغ شرکت‌های باتجربه همانند دیجی تک به آدرس digitechseo.com بروید. متخصصان دیجی تک به خاطر فعالیت 20 ساله‌ای که در این زمینه داشته‌اند، به‌خوبی می‌دانند که نیازمندی‌های وب‌سایت شما دقیقاً چیست و یک سایت دوزبانه به چه چیزی نیاز دارد.

طراحی سایت دو زبانه با دیجی تک

نحوه ساخت وب‌سایت دوزبانه

در کل دو روش برای دوزبانه کردن یک وب‌سایت وجود دارد. روش اول استفاده از ساب دامین است. فرض کنید زبان‌های وب‌سایت شما فارسی و انگلیسی هستند. در این روش یک ساب دامین به‌صورت fa.example.com برای زبان فارسی و یک ساب دامین به‌صورت en.example.com برای زبان انگلیسی در نظر گرفته می‌شود و برای هر زبان یک سایت به‌صورت کاملاً مجزا ساخته  می‌شود که می‌توانند دقیقاً شبیه هم باشند یا به لحاظ ظاهری تفاوت‌هایی داشته باشند.

روش دوم استفاده از اسکریپت یا پلاگین است که بر روی سایت نصب می‌شود و هر وقت کاربر در هر صفحات وب‌سایت بر روی پرچم زبان دیگر کلیک کرد، محتوای آن صفحه به‌صورت ترجمه شده به کاربر نمایش داده می‌شود. تجربه نشان می‌دهد بااینکه روش اول نسبت به روش دوم هزینه بیشتری را به شما تحمیل می‌کند، اما بسیار مؤثرتر، استانداردتر و حرفه‌ای‌تر است.

آشنایی با شرکت مهندسی دیجی تک

 

شرکت مهندسی دیجی تک، شرکتی است که به‌صورت تخصصی در زمینه وب‌سایت‌های دات نت فعالیت می‌کند. طراحی و سئو سایت دات نت، پشتیبانی، استراتژی‌های کسب و کار و مواردی از این قبیل ازجمله خدماتی هستند که این شرکت آن‌ها را ارائه می‌دهد. برای ارتباط با دیجی تک کافی است از طریق وب‌سایت این شرکت به آدرس https://digitechseo.com و از بخش درخواست مشاوره، با متخصصان امر در ارتباط باشید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟