چرا پشتیبانی شبکه در دسترس نیست!

چرا پشتیبانی شبکه در دسترس نیست!

پشتیبانی شبکه از مشاغلی است که اوژانسی بودن آن بر کسی پوشیده نیست و در دسترس بودن کارشناسان پشتیبانی شبکه از مهم ترین موظایف یک شرکت پشتیبانی شبکه است. دلیل اهمیت در دسترس بودن پشتیبانی شبکه رفع مشکلات شبکه در کوتاه ترین زمان ممکن به واسطه کارشناسان است چرا که با قطعی و مشکلاتی که در یک شبکه اتفاق می افتد، ضرر های مالی و غیر مالی هنگفتی میتواند گریبان گیر کارکنان شرکت خدمات گیرنده شود. اما در بسیاری از مواقع شاهد این هستیم که کارشناس پشتیبانی شبکه بعد از مدتی در دسترس نیست و تماس ها را به سرعت جواب نمی دهد و نیاز و مشکلات را به سرعت رفع نمی کند. این موضوع دلایل زیادی دارد که در ادامه هر کدام را عنوان کرده و درباره آن توضیح می دهیم

دانش فنی نا کافی پشتیبانی شبکه

بسیاری از کارشناسان پشتیبانی شبکه علم ناکافی برای اداره شبکه ی مورد نظر دارند و تصور این موضوع را دارند که با تجربه ای که بدست آورده اند می توانند تمام مشکلات شبکه را بر طرف کنند اما علم و تجربه در کنار یکدیگر معنی پیدا می کند! شاید مشکلات روتین شبکه و مواردی که زیاد برای افراد اتفاق می افتد با تکیه بر تجربه رفع شود

چرا پشتیبانی شبکه در دسترس نیست!

اما مواردی که نیاز به تحلیل دارند و لازمه علم کافی هستند به راحتی حل نمی شود و ممکن است آن مشکل در مجموعه ی دیگری اتفاق نیفتاده باشد تا کارشناس پشتیبانی شبکه با تکیه بر تجربه خود بتواند مشکل به وجود آمده را رفع کند. در نتیجه تعداد تماس های ورودی از شرکت مورد نظر به کارشناس پشتیبانی شبکه افزایش می یابد و ایشان هم در روز اول کاری خود با این مجموعه انتظار این تعداد تماس را نداشتند و در نتیجه تماس ها و نیاز ها را به صورت یکی در میان پاسخ می دهند.

تجربه نا کافی پشتیبانی شبکه

همانگونه که در بالا گفته شد علم و تجربه در کنار یکدیگر معنی پیدا می کنند و میتوانند بسیاری از مشکلات را در هر زمینه ای برطرف کنند، اگر در پشتیبانی شبکه کارشناس مربوطه تنها با تکیه بر علم و مدرک بین المللی خود سعی در رفع مشکلات شبکه داشته باشد قطعا با شکست مواجه می شود. چرا که بسیاری از مشکلاتی که در شبکه های کامپیوتری اتفاق می افتد در کلاس های آموزشی و دوره های شبکه هیچ اشاره ای به آن ها نشده است، به عبارتی دیگر در کلاس های علمی شبکه و پشتیبانی آن بیشتر به توضیح مفهوم پرداخته می شود و چند مثال در این رابطه برای دانشجویان زده می شود تا مفهوم مورد نظر برای آن ها جا بیفتد و درک خوبی پیدا بکنند، پس در کلاس های آموزشی تمامی مشکلات مربوط به پشتیبانی شبکه گفته نمی شود چرا که زمان کافی برای این موضوع وجود ندارد.

شما برای اینکه بتوانید با یک شرکت معتبر و با علم و تجربه در زمینه پشتیبانی سرور و نگهداری شبکه کار کنید به اینجا در سایت آی تی پشتیبان مراجعه کرده و با کارشناسان آن ها تماس بگیرید و از آن ها به طور رایگان مشاوره پشتیبانی شبکه و موارد مرتبط دریافت کنید.

مبلغ نادرست قرارداد پشتیبانی

این موضوع یکی از مهم ترین دلایل پاسخ ندادن کارشناسان پشتیبانی شبکه در زمانی است که نیاز به آن ها وجود دارد و آن ها میخواهند اعتراض خود را در رابطه با مبلغ قرارداد و افزایش تعرفه پشتیبانی شبکه را اینگونه نشان دهند.

چرا پشتیبانی شبکه در دسترس نیست!

این موضوع از آنجایی به وجود می آید که شرکت پشتیبانی شبکه و کارشناسان آن مبلغ درستی را به کارفرما ارائه نمیدهند و همین موضوع موجب نارضایتی دو طرفین از یکدیگر می شود، در ابتدا پاسخ ندادن درست کارشناس پشتیبانی شبکه و در ادامه نارضایتی که بابت این موضوع به وجود می آید. اما هزینه نادرست قرارداد پشتیبانی شبکه نیز دلایل خود را دارد که در ادامه به آن ها اشاره کرده و درباره آن ها صحبت می کنیم:

نیاز شدید به عقد قرارداد پشتیبانی شبکه

در برخی موارد شرکت های پشتیبانی شبکه به علت کاهش تعداد پروژه های پشتیبانی شبکه دید کوتاه مدتی پیدا می کنند و فقط به فکر این هستند که بتواند قرارداد پشتیبانی شبکه را با هر شرایطی که کارفرما می گوید عقد کنند و به موارد دیگه از جمله تجهیزات مورد استفاده و مشکلات فعلی و آینده آن مجموعه و خیلی از موارد دیگر بی اعتنایی می کنند.

این موضوع در شرایطی است که کار پشتیبانی شبکه های کامپیوتری در عین حال که به صورت اورژانسی است، به همان اندازه نیاز به آینده نگری دارد تا به مرور زمان مشکلات شبکه به کوتاه ترین حد خود برسد و این موضوع نیازمند بررسی دقیق کارشناس پشتیبانی شبکه قبل از عقد قرارداد است، به گونه ای که تمام جوانب سنجیده شود و متناسب با آن قرارداد بسته شود.

جبران هزینه پشتیبانی و نگهداری از طریق خرید کالا

یکی از سیاست های بسیار کثیف در بسیاری از مشاغل این است که تعرفه خدمات را کاهش دهند و این کاهش هزینه را در زمان خرید تجهیزات جبران بکنند. این موضوع در پشتیبانی شبکه به این صورت است که قرارداد با هزینه پایین تر از حد استاندارد عقد می شود و در ادامه کارشناس پشتیبانی شبکه درخواست خرید تجهیزاتی را می دهد که نیازی به آن ها وجود ندارد اما به گونه ای این موضوع را عنوان می کند که بسیار حیاتی به نظر برسد و کارفرمارا با پیچیدگی مواجه می کند تا مجاب تجهیزات مورد نظر را خریداری کند

چرا پشتیبانی شبکه در دسترس نیست!

در برخی از موارد کارشناس پشتیبانی شبکه این دید را به کارفرما می دهد که اگر تجیزات را برای پشتیبانی شبکه مورد نظر از فروشگاه غیر معتبری خریداری کند با مشکلات بسیار جدی مواجه خواهد شد و در نهایت کارفرما خرید جنس به کارشناس پشتیبانی شبکه واگذار می کند و کارشناس مربوطه می تواند مبلغ کالای مورد نظر را بی دلیل افزایش دهد و دلیل این موضوع کیفیت کالا عنوان می کند!

عقد قرارداد های پشتیبانی شبکه جدید

برخی از شرکت ها و کارشناسان پشتیبانی شبکه در ابتدا برای اینکه بتوانند تنها نیاز های مالی ابتدایی خود را تامین کنند قرارداد های پشتیبانی شبکه با مبالغ کم تر حد استاندارد عقد می کنند و در ادامه متناسب با شرایط مختلف می توانند قرارداد های بهتری از پشتیبانی شبکه عقد کنند که شرایط کار بهتری را نیز برای آن ها رقم می زند، در نتیجه نسبت به پروژه های قدیم پشتیبانی شبکه خود بی تفاوت می شوند و انرژی و تلاش بیشتر خود را برای پروژه ها و قرارداد های بهتر پشتیبانی شبکه می گذارد بدون اینکه به مجموعه های قدیمی این موضوع را عنوان کنند، سبب نارضایتی آن ها می شوند.

انتخاب درست شرکت پشتیبانی شبکه

در نتیجه لازم است عنوان کنیم که باید در انتخاب پشتیبانی شبه دقت کافی را داشته باشید تا با مشکلاتی از جمله در دسترس نبودن کارشناس پشتیبانی شبکه مواجه نشوید و بتوانید به صورت طولانی مدت و با خیالی آسوده از بابت پشتیبانی و نگهداری شبکه بر روی اهداف و فعالیت های مهم تر مجموعه خود تمرکز بکنید و درگیر موارد این چنینی نشوید.

در نتیجه سعی نکنید تنها با توجه به تعرفه پشتیبانی شبکه، فعالیت خود را با شرکت مورد نظر شروع کنید و درباره علم این حوزه اطلاعات کلی بدست بیاورید

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟