ضد آفتاب را هر چند ساعت تجدید کنیم؟

اقدام و تلاش بشر برای حفاظت پوست در برابر آفتاب سابقه دیرینه‌ای دارد، در گذشته‌ای دور مصریان باستان از ترکیب گل یاس و عصاره سبوس برنج به عنوان ضدآفتاب استفاده می‌کردند. امروزه هم کمتر کسی است که استفاده از کرم ضدآفتاب را اقدامی بیهوده تلقی کند. شاید برخی گمان می‌کنند تنها یک‌بار استفاده از کرم ضد آفتاب در طول روز کافی بوده و محافظت کاملی از پوست صورت می‌گیرد، اما این تصور اشتباه است. در ابتدا بهتر است تکلیفمان را روشن کنیم که اصلاً چرا باید از کرم ضدآفتاب، آن هم در تمام طول سال استفاده کنیم و سپس به اهمیت تجدید چندباره آن برسیم. در این مطلب ضمن پرداختن به این موضوع ویژگی سه محصول معروف بازار شامل کرم ضدآفتاب  lafarrer، کرم ضدآفتاب بایودرما و کرم ضدآفتاب سان سیف را بررسی خواهیم کرد.

ضد آفتاب را هر چند ساعت تجدید کنیم؟

چرا استفاده از ضدآفتاب در تمام طول سال ضروری است؟

از آنجایی که پرتورهای نور خورشید حامل اشعه مخرب بوده علاوه برا عوارض آزاردهنده آفتاب‌سوختگی، در صورت عدم اقدام صحیح موجب ایجاد چین‌وچروک و پیری زودرس می‌شود. عبور حدود 80 درصد پرتوهای خورشیدی از میان ابرها، این اشعه مضر را به سطح پوست می‌رساند و با فعل‌وانفعالاتی که روی پوست انجام میشود علایم گفته شده بروز پیدا می‌کند. جالب است بدانید حتی در روزهای برفی هم پوست از این اشعه در امان نیست چون دانه ها و سطوح برفی به راحتی این اشعه را منعکس می‌کنند. بنابراین لازم است تا استفاده مرتب و روزانه از کرم ضدآفتاب در تمامی طول سال حتی روزهای ابری انجام گیرد.

هر دو ساعت یکبار کرم ضدآفتاب خود را تجدید کنید!

نکته اولی که دراین‌باره وجود دارد حداقل 15 دقیقه پیش از ورود به فضای باز به مقدار کافی از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. لایه نازک از کرم نمی‌تواند محافظت کاملی از پوست در برابر اشعه مخرب و سرطان‌زا ایجاد کند. معمولا کرم‌های ضدآفتاب وقتی روی پوست قرار می‌گیرند حدود دو تا سه ساعت محافظ مناسبی برای پوست محسوب می‌شوند و برای جلوگیری از کاهش این اثر حفاظتی توصیه می‌شود هر دو ساعت یک‌بار استفاده از کرم‌های ضدافتاب تجدید شود.

انواع کرم ضدآفتاب

احتمالا عبارت SPF  را زیاد شنیده‌اید، این عبارت مخفف (sun protection factor)  و به معنی فاکتور محافظت در برابر آفتاب است. کرم‌های موجود در بازار حاوی SPF متفاوتی هستند که هر کدام قادرند درصد خاصی از محافظت را در برابر اشعه مضر نور خورشید انجام دهند.

  • کرم‌های دارای SPF50: این کرم‌ها تا 98 درصد باعث دفع اشعه مضر نور خورشید شده و مانع برخورد آن‌ها با پوست می‌شوند.
  • کرم‌های دارای SPF30: تصور بسیاری این است که این کرم محافظت بسیار کمتری از کرم‌های دارای SPF50 دارند ولی این باور غلطی است. چراکه این کرم هم تا 97 درصد از برخورد اشعه مضر به پوست جلوگیری می‌کند و تنها تفاوت این دو نوع کرم ضدآفتاب یک درصد است.
  • کرم‌های دارای SPF15: چنین کرم‌هایی تنها 15 درصد از برخورد اشعه مخرب به پوست جلوگیری می‌کند.

بررسی ویژگی سه کرم ضدآفتاب موجود در بازار

·        کرم ضدآفتاب lafarrerr

از مزایای این برند تنوع خوب محصولات ضدآفتاب برای انواع مختلف پوست از خشک تا مختلط است. علاوه بر این، کرم‌های ضدآفتاب این برند خاصیت ضد لک هم دارند و در دو نوع بی‌رنگ و رنگی عرضه می‌شوند. نوع بی‌رنگ کرم‌ها با SPF50  و SPF30 و در بسته‌بندی زردرنگ، نوع رنگی آن با SPF40 در بسته‌بندی زرشکی به فروش می‌رسد. نوع رنگی این کرم‌ها هم دارای دو طیف رنگی برنز و لایت بوده که بر اساس نیاز و سلیقه خود می‌توان محصول موردنیاز را خریداری کرد.

ضد آفتاب را هر چند ساعت تجدید کنیم؟

·        کرم ضدآفتاب بایودرما

برند فرانسوی بایودرما با چهار دهه فعالیت در زمینه محصولات مراقبتی و زیبایی فعال است. کرم‌های ضدآفتاب این برند فاقد چربی هستند و به دلیل سبک بودن، مقاومت در برابر تعریق و قابلیت پوشش بالا با اقبال خوبی مواجه شده‌اند. محصولات اصل بایودرما با عنوان (BIODERMA)  به فروش می‌رسند و کرم‌های ضدافتاب آن به دلیل دارا بودن فرمولاسیون و کمپلکس مخصوص محافظت خوبی برای اشعه مضر UVA   وUVB   به شمار می‌روند. این برند هم تنوع خوبی برای پوست‌های خشک و چرب را در تولید محصولات خود لحاظ کرده است.

ضد آفتاب را هر چند ساعت تجدید کنیم؟

·        کرم ضدآفتاب سان سیف

این محصول ایرانی با SPFهای گوناگون عرضه می‌شود و متعلق به لابراتوار پارس حیان است که با یک شرکت آلمانی همکاری و به تولید محصولات مراقبتی پوست می‌پردازد. کرم‌های ضدافتاب این برند هم در دو نوع رنگی و بدون رنگ ارائه می‌شوند که نوع رنگی آن می‌تواند کاربرد آرایشی هم داشته باشد. نوع بی‌رنگ آن هم برای آقایان، کودکان و بانوانی که رنگ طبیعی پوست خود را ترجیح می‌دهند مناسب است. ترکیبات مؤثر این کرم محافظت خوبی برای پوست ایجاد می‌کند و از حساسیت‌های پوستی را به حداقل می‌رساند.

ضد آفتاب را هر چند ساعت تجدید کنیم؟

خرید بهترین ضدآفتاب از موتن رو

فروشگاه اینترنتی مو تن رو تنوعی گسترده از انواع کرم‌های ضدآفتاب باکیفیت را با SPFهای گوناگون و با را ارائه می‌کند تا با توجه به نیازمندی و سطح بودجه خود گزینه دلخواهتان را انتخاب کنید. جدیدترین محصولات برندهای معتبر و مرغوبی مانند آردن، مای، سان سیف، الارو و مدیسان در این سایت لوازم آرایشی مو ‌تن ‌رو عرضه می‌شوند.

سخن پایانی

توصیه می‌شود افراد بالای 6 ماه از کرم ضدافتاب مناسب پوست خود استفاده کنند تا از آسیب‌های جبران‌ناپذیر نور خورشید در سنین بالاتر جلوگیری کنند. این اقدام مراقبتی محدود به جنسیت نیست؛ هم آقایان و هم خانم‌ها باید با انتخاب ضدآفتاب متناسب با ویژگی و نیاز پوست خود از بروز آفتاب‌سوختگی، ایجاد چین‌وچروک و پیری زودرس جلوگیری کنند.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟