صافکاری درب یخچال | آموزش تعمیر فرورفتگی و گودی + پوسیدگی

بسیاری از لوازم خانگی در اسباب کشی و یا مواردی شبیه به این دچار آسیب هایی مانند فرورفتگی و گودی می‌شوند. صافکاری درب یخچال از جمله مواردی است که در زیبایی یخچال بسیار تاثیرگذار است. در حال حاضر که اکثر آشپزخانه ها به صورت امروزی یعنی اپن هستند، لوازم خانگی بیشتر به چشم می‌آیند. حتی ممکن است که در اثر ریخته شدن بیش از حد آب از آبسردکن یخچال دچار پوسیدگی و از بین رفتگی شده باشد. گاهی آسیب وارد شده به درب یخچال به قدری زیاده که حتی شاید نتونید درب رو ببندید.

در این مطلب با هم به بررسی روش های مختلف برای رفع فرورفتگی و گودی یا پوسیدگی درب و بدنه یخچال خواهیم پرداخت.

صافکاری درب یخچال | آموزش تعمیر فرورفتگی و گودی + پوسیدگی

اگر درب یخچال آسیب ببیند, آن را تعویض کنیم یا تعمیر

تعویض برای زمانی مناسب است که تکنسین های حرفه ای نمی‌توانند کاری برای بدنه یا درب انجام دهند و با هیچ روشی نتوان آن را تعمیر کرد. اما معمولا در اکثر مواردی که در زیر بیان خواهیم کرد می‌توان بدنه یا درب را تعمیر کنیم. صافکاری درب یخچال از جمله مواردی است که هزینه بازسازی این وسیله را بسیار کاهش داده است.

در موارد زیر می‌توان از صافکاری برای تعمیر درب یا بدنه کمک گرفت:

  1. اگر درب به دلیل جابجایی یا اسباب کشی آسیب ببیند.
  2. اگر درب بر اثر ریزش آب پوسیدگی پیدا کند و این پوسیدگی قابل تعمیر باشد.
  3. اگر درب بر اثر ضربه فرورفتگی یا قرشدگی پیدا کرده باشد.
  4. ایجاد خط و خش بر روی اتین وسیله

نکته: اگر تمامی موارد بالا بر روی بدنه باشد رفع آن بسیار سخت است و در بعضی موارد غیر ممکن است  ولی بیشتر موارد را می‌توان از روی درب تعمیر کرد. به این دلیل که درب را می‌توان به راحتی از کل وسیله جدا کرد و در جایی دیگر به صافکاری روی آن پرداخت. 

فیکسی یکی از شرکت های تعمیر لوازم خانگی است که نمایندگی تعمیرات یخچال جنرال الکتریک یکی از خدمات این مجموعه به حساب می آید.

صافکاری درب یخچال | آموزش تعمیر فرورفتگی و گودی + پوسیدگی

آموزش صافکاری درب یخچال در 12 مرحله منزل

به  این نکته دقت داشته باشید که انجام این کار بهتر است که توسط یک تکنسین حرفه ای و در مکان مناسب خود با دستگاه های مخصوص انجام شود. اما اگر شما هم تجربه صافکاری این وسیله را دارید یا تمایل به انجام این کار دارید در این قسمت از مقاله با ما همراه باشید.

اگر مشکل یخچال شما پوسیدگی است موارد زیر را انجام دهید:

  1. دستگاه را از برق بکشید و مطمئن شوید که خاموش شده.
  2.  به این دلیل که صافکاری درب یخچال نیاز به زمان زیادی دارد بهتر است که داخل این وسیله را تخلیه کنید و مواد غذایی درون آن را به جایی که خنک یا مناسب است منتقل کنید.
  3.  درب آسیب دیده یخچال رو از لولا جدا کنید.
  4. به این نکته توجه کنید که بهتر است  دستگیره‌های درب را جدا کرده  و اگر وسیله دیگری روی درب وجود دارد که قابل جدا شدن است آن را هم بردارید.
  5. شاید این کار برایتان سخت باشد ولی باید قسمت آسیب دیده رو جدا کنید. از ابزار مخصوص مثل دم باریک و قیچی استفاده کنید. حتی اگر میزان این پوسیدگی کم است بهتر است که آن تیکه را جدا کنید. چرا که آب به داخل بدنه نفوذ کرده و اگر آب را تمیز و مسیر نشت را نبندید به زودی درب مجددا پوسیده خواهد شد.
  6. قسمت پوسیده را با سمباده بکنید. بهتر از بعد از این کار با یک دستمال نم دار محل را پاک کنید تا تیکه های زنگ زده پاک شوند.
  7. مواد ضد زنگ و بتونه را آماده کنید.
  8. موادی که در بالا آماده کردید را داخل فضال خالی ریخته و آن را کاملا بپوشانید.
  9. قسمت آبسردکن را با چسب کاغذی کاملا بپوشانید.
  10. صبر کنید تا بتونه خشک شود.
  11. بعد از اینکه بتونه خشک شد درب را کاملا به سلیقه خود رنگ کنید.  برای رنگ میتوانید از قلم‌مو و یا اسپری استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما این است که رنگکاری تا سه بار تکرار کنید. قبل از هرلایه چک کنید که رنگ لایه قبل به خوبی خشک شده است.
  12. صبر کنید تا رنگ خشک شود و دستگیره ها را وصل و درب را  به یخچال متصل کنید.

اگر نمی‌توانید در منزل صافکاری درب این وسیله را انجام دهید می‌توانید از تیم ما کمک بگیرید. صافکاری و تعمیر یخچال فریزر سامسونگ از جمله خدمات تیم فیکسی است.

صافکاری درب یخچال | آموزش تعمیر فرورفتگی و گودی + پوسیدگی

تعمیر قسمت قرشده یا فرورفته

در مواردی که قسمت هایی از این دستگاه فرورفته باشد، نیاز است که از دستگاه مکش استفاده کنید. اگر ابزار این کار را ندارید باید قسمت قر شده را جدا کنید و مراحل بالا را طی کنید و اگر نمی توانید قسمت داخلی درب را جدا کنید با بتونه اون قسمت رو صاف و باقی مراحل رو طی کنید.

روش های خانگی برای تعمیر پوسیدگی در سطح کم

اگر سطح پوسیدگی خیلی کم است و نیازی به صافکاری درب یخچال ندارید موارد زیر را انجام دهید.

  • استففاده از نمک و لیمو
    یک روش جالب برای از بین بردن پوسیدگی سطح کم : روی محل پوسیده نمک بپاشید سپس روی قسمتی که نمک پاشیده اید روی آن لیمو بریزید. اجازه دهید چند ساعت بماند.  با پوست  لیمو محل مورد نظر را پاک کنید.

برای تعمیر یخچال فریزر ال جی روی تیم ما حساب کنید.

  • استفاده از جوش شیرین 
    جوش شیرین را با مقدار کمی آب ترکیب کنید و سعی کنید که به صورت خمیر درآورید. سپس خمیری که ایجاد شده را به محل مورد نظر بمالید. چند ساعتی صبر کنید. بعد از ۴ الی ۵ ساعت خمیر را از محل پاک و محل را با مسواک یا قاشق پلاستیکی تمیز کنید.

صافکاری درب یخچال | آموزش تعمیر فرورفتگی و گودی + پوسیدگی

جمع بندی 

پوسیدگی یا قرشدگی یخچال یا فریزر گاهی آنقدر شدید است که می‌تواند به کل دستگاه آسیب برساند. گاهی باعث می‌شود رطوبت هوای بیرون از کابین یخچال به درون آن نفوذ کند و باعث سرد نشدن یخچال و یا خراب شدن مواد غذایی درون آن شود. بهتر است همیشه زیر محفظه زیر آبسردکن را خشک نگهدارید، شیر برقی معیوب را تعویض کنید، داخل یخچال را تا حد ممکن خشک نگهدارید،  ترک خوردگی و خط و خش‌های درب یخچال را جدی بگیرید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟