شستشوی فرش و قالی در قم را به بهترین قالیشویی قم بسپارید

امروزه در یکی از خدماتی که تمامی اهالی قم به آن نیاز دارند، قالیشویی در قم است. چرا که دیگر شستن فرش و قالی در منزل و یا در حیاط امکان پذیر نیست و عملا زندگی آپارتمان نیشین و شهری امروزی نیازمند خدمات متناسب با آن نیز است. در ادامه به بررسی بهترین قالی شویی های قم می پردازیم.

انواع قالیشویی در قم

در حالت کلی میتوان قالیشویی ها را به 3 دسته تقسیم کرد که عبارتند از:

  1.  قالیشویی به روش سنتی
  2.  قالیشویی مکانیزه
  3. قالیشویی تمام اتوماتیک

در قالیشویی به روش سنتی، فرش را با استفاده از فرچه، برس و یا جارو و طی میشورند، که این مدل شستن فرش هم زمان بر است و هم در بسیاری از مواقع لکه ها و کثیفی های اصلی در این روش برطرف نمیشود.

بنابراین امروزه کارخانه های قالیشویی قم از دستگاهها و ابزارهای بروز و حرفه ای برای شستن قالی استفاده میکنند به نحوی که در زمان کمتر، با کیفیت بالاتری فرایند ستششو را انجام میدهند.

قالیشویی (Carpet cleaning) فرآیندی است که در آن شستشوی قالی و فرش با استفاده از آب و مواد شوینده انجام می‌شود. در گذشته شستشوی فرش‌ها در منازل و به صورت دستی انجام می‌شد، اما امروزه این کار با استفاده از دستگاه‌های اتوماتیک و توسط کارخانه‌های قالیشویی انجام می‌شود.

راهنمای انتخاب یک قالیشویی خوب و تمام اتوماتیک در قم

ویژگی های قالی شویی خوب عبارتند از:

  1. – بکارگیری دستگاه های تمام اتوماتیک و بروز
  2. – استفاده از مواد شوینده با کیفیت
  3. دقت در حمل و نقل و جابجایی فرش و قالی
  4. وقت شناسی و تحویل بموقع
  5. قیمت منصفانه
  6. داشتن مجوز از اتحادیه قالیشویی

شستشوی فرش و قالی در قم را به بهترین قالیشویی قم بسپارید

در زمان تماس با شرکت های قالیشویی حتما باید به نکات فوق توجه ویژه ای داشته باشید.

قالیشویی تمام اتوماتیک در قم

شستن قالی بصورت دستی و توسط انسان این مشکل را به همراه دارد که اگر کارگر قالیشویی خسته باشد، یا دقت کافی در شستن فرش به خرج ندهد ممکن است لکه های قالی پاک نشود و نتیجه کار رضایت بخش نباشد. اما با بکارگیری دستگاه های قالیشویی اتوماتیک و حرفه ای، دیگر این چالش وجود ندارد و دستگاه بصورت کامل و جزء به جزء فرش را شستشو میدهد و هرگونه لکه و کثیفی را برطرف می سازد.

استفاده از مواد شوینده با کیفیت

یکی دیگر از آیتم های مهم در تمیزی فرش، استفاده از مواد شوینده با کیفیت در فرایند شستشو است. بکارگیری مواد ارزان قیمت و بی کیفیت عموما با کاهش کیفیت و تمیز نشدن فرش همراه است. از اینرو کارخانه های قالیشویی ای که از مواد باکیفیت خارجی استفاده میکنند گزینه های بهتری هستند.

دقت در حمل و نقل و جابجایی فرش و قالی

از آنجا که شرکت های قالیشویی، فرش را از منزل مشتری تحویل میگیرند و به کارخانه برای شستشو منتقل میکنند، دقت در حمل و نقل فرش نیز مهم است. چرا که عدم دقت ممکن است باعث پارگی قالی شود. بنابراین عموما قالیشویی های خوب فرش را بصورت لول شده و کارو شده حمل میکنند تا از آسیب رسیدن به آن در حین جابجایی جلوگیری کنند.

وقت شناسی و تحویل بموقع

تحویل به موقع نیز بسیار مهم و حائز اهمیت است. زمانی که فرش را به قالیشویی می سپارید، عموما جایگزینی برای آن ندارید و محیط منزل بدون فرش است. این شرایط در نزدیکی عید و یا زمانی که مهمانی دارید بیشتر حساس میشود. پس مهم است که فرش شما در زمانی که مقرر شده است به شما تحویل داده شود.

قیمت منصفانه

همواره هزینه و قیمت قالی شویی یکی از فاکتورهای مهم در زمان انتخاب است. هر ساله اتحادیه نرخی مصوب را برای شستن انواع فرش، موکت و قالیچه اعلام میکند. از اینرو توجه داشته باشید که قیمت بالاتری از شما دریافت نشود.

داشتن مجوز از اتحادیه قالیشویی قم

در نهایت باید به این نکته توجه داشته باشید که آیا جایی که با آن تماس گرفته اید دارای مجوز از اتحادیه هست یا خیر؟ چرا که قالیشویی های غیر مجاز متعددی در حال فعالیت در شهرهای مختلف هستند و در زمانی که با آنها دچار مشکلی شوید (مانند عدم تحویل فرش، پارگی یا آسیب دیدن) دیگر دست شما به جایی بند نیست و نمیتوانید مورد را پیگیری کنید.

چطور در شهر قم قالیشویی مناسب را پیدا کنیم؟

با توجه به مطالب بیان شده باید دقت داشته باشید که بهترین قالیشویی قم، جایی است که اولا مجوز کسب و کار از اتحادیه قالیشویی قم داشته باشد، ثانیا قیمت منصفانه و مصوب را بگیرد، ثالثا وقت شناس و حرفه ای در جابجایی فرش باشد و در آخر از دستگاه های تمام اتوماتیک و بروز برای شستن فرش؛ موکت؛ قالیچه و قالی استفاده کند.

استان قم واقع در جنوب پایتخت و مرکز ایران است. این استان بعد از استان البرز کوچکترین استان از نظر وسعت است. بناهای مذهبی مهمی از جمله حرم حضرت معصومه و مسجد جمکران در قم قرار دارند.

هر سال اتحادیه قالیشویی قم نرخ مصوبی را برای شستن انواع فرش و قالی ارائه میکند. با تماس با لیست بهترین هایی که درج کرده ایم میتوانید از نرخ مصوب مطلع شوید.

جمع بندی

شستشوی فرش‌ها کار چندان ساده‌ای نیست و در صورتی که با احتیاط انجام نشود، ممکن است به فرش صدمه بزند. بنابراین عاقلانه‌ترین روش این است که برای جلوگیری از به خطر افتادن سلامتی خودمان هم که شده، این کار را به مراکز قالیشویی بسپاریم.

1/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
1/5 - (1 امتیاز)