سه برند محبوب شیر پروانه ای در ایران

شیر پروانه ای برای کنترل جریان سیالات در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. فرایند باز و بسته شدن شیر های پروانه ای از طریق یک دیسک انجام می گیرد. این شیرها ساختار ساده، وزن کم و عملکرد سریعی دارند.

در مورد مهم ترین مزیت های شیر های پروانه ای می توان به وزن سبک، قیمت مناسب، تعمیر و نگهداری آسان، باز و بسته شدن سریع و تنوع بالا اشاره نمود. نکته مهم دیگر این است که نصب و اجرای شیرهای پروانه ای بسیار آسان است. این شیر ها همچنین حجم زیادی از سیال را عبور می دهند و افت فشاری که ایجاد می کنند، بسیار کم است. مزیت های متعدد این محصول موجب شده است که کاربرد گسترده ای در صنایع مختلف داشته باشد.

سه برند محبوب شیر پروانه ای در ایران

انواع مختلف شیر های پروانه ای با جنس، سایز و کاربرد متفاوت توسط شرکت رادوکو عرضه می شود و شما می توانید این محصولات را با بالاترین کیفیت و کم ترین قیمت خریداری نمایید. همچنین این شرکت سایز های 2 تا 10 اینچ شیر پروانه ای فلنج دار را عرضه می کند که در بسیاری صنایع کاربرد دارد.

از جمله عوامل تاثیرگذار بر قیمت شیرهای پروانه ای می توان به برند، سایز، جنس، کیفیت محصول و هزینه حمل و نقل اشاره کرد. این محصول را می توان در سه حالت عمودی، افقی و مایل نصب نمود.

در مورد محبوب ترین و پرطرفداترین برندهای تولیدکننده شیرهای پروانه ای می توان به شیر پروانه ای خنبره تولید کشور اسپانیا، شیر پروانه ای کان ولو تولید کشور ترکیه و شیر پروانه ای میراب تولید کشور ایران اشاره نمود.

تعریف شیر پروانه ای و کارکرد های آن

شیر پروانه ای برای کنترل جریان در صنایع مختلف به کار برده می شود. این محصولات از نظر جنس با یکدیگر متفاوت هستند و هر کدام از آن ها، کارکرد خاصی دارند. شیرهای پروانه ای کاربرد گسترده ای در صنایع مختلف دارند.

از جمله اجزای شیرپروانه ای می توان دیسک یا مجرا بند، نشیمنگاه، بدنه و محرک را نام برد. دیسک معمولا با متریال با کیفیت ساخته می شود تا در اثر برخورد مداوم با سیال آسیب نبیند. این قطعه از جنس فولاد آلیاژی، استنلس استیل، چدن نشکن، چدن معمولی، برنز و … ساخته می شود. شیر های پروانه ای توسط برند های مختلفی تولید و عرضه می شوند که از نظر کیفیت و طراحی با یکدیگر متفاوت هستند. دیسکی که در داخل این محصول به کار رفته است حرکت پروانه ای دارد، به همین دلیل به آن ها شیر پروانه ای گفته می شود.

این شیر ها دارای انواع مختلفی هستند که عبارتند از شیر پروانه ای پنوماتیک، شیر پروانه ای فلنج دار و شیر پروانه ای گیربکسی. این شیر ها به دلیل عملکرد آسانی که در حوزه کنترل سیال دارند، بسیار پرکاربرد هستند.

شیر های پروانه ای در حوزه های مختلفی مانند تامین آب، تصفیه آب، تولید برق، فرآوری مواد غذایی، سیستم دریایی و بهداشتی، صنایع شیمیایی و نفت، خدمات بخار و سیستم روانکاری کاربرد دارد. جنس چدن این محصولات برای مایعات غیر خورنده مانند آب و جنس استنلس این محصولات برای مایعات خورنده و اسیدی کاربرد دارد و در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی از نکات مهم درباره شیر های پروانه این است که از نظر طراحی و ساخت دارای انواع مختلف هستند؛ به طوری که دیسک آن ها می تواند به حالت هم مرکز یا غیر هم مرکز قرار گرفته باشد.

سه برند محبوب شیر پروانه ای در ایران

مقایسه سه برند مطرح شیر پروانه ای

محصولات شرکت خنبره اسپانیا بسیار با کیفیت هستند و در بازار های جهانی امتیاز بالایی دارند. ساختار بدنه شیر های پروانه ای که توسط این برند تولید می شود، از جنس چدن داکتیل است. این محصول همچنین دارای دو نوع گیربکسی و اهرمی است. آب بند به کار رفته در این محصول از جنس EPDM ساخته شده است و می تواند در دمای 20 تا 120 درجه سانتی گراد فعالیت نماید.

از جمله مهم ترین ویژگی های محصولات برند کان ولو کیفیت بالا و قیمت مناسب آن ها است. این برند برای تولید محصولات از بهترین متریال استفاده می نماید و خطوط تولید پیشرفته ای دارد. جنس بدنه شیر های پروانه ای که توسط این برند تولید می شود، چدن داکتیل است و دارای روکش اپوکسی هستند. همچنین میزان فشار کاری که این محصول می تواند تحمل نماید، 16 بار است.

بهترین برند ایرانی که در این حوزه فعالیت می نماید، برند میراب است که توانسته است شیرهای پروانه ای با کیفیت را تولید نماید. این برند انواع شیرهای پروانه ای خاص مانند شیرپروانه ای بدنه باریک با پروانه خارج از مرکز( BEW)، شیر پروانه ای مجهز به سیستم کنارگذار( BEF)، شیر پروانه ای با پوشش داخلی(BEF) و … را تولید می کند.

همچنین از محصولاتی که توسط این برند عرضه می شود می توان به شیرپروانه ای فلنج دار با عملگر دستی، شیر پروانه ای ویفری ، شیر پروانه ای گیربکسی ، شیر ویفری با عملگر پنوماتیک و… اشاره نمود.

شرکت میراب گواهی کیفیت محصول را از شرکت لویدز رجیستر انگلیس و شرکت DVGW که متعلق به کشور آلمان است، دریافت نموده است. این شرکت بخش زیادی از نیازهای صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ایران را تامین می نماید.

رادوکو به عنوان وارد کننده و تامین کننده شیر پروانه ای در ایران

رادوکو یکی از شرکت های پیشتاز در عرصه تامین شیرپروانه ای در ایران است و انواع مختلف این محصول را عرضه می نماید. افراد می توانند محصولات این شرکت را بررسی و بر اساس نوع نیاز خود محصول مناسب را خریداری کنند.

از جمله شیر های پروانه ای که توسط این شرکت عرضه می شود می توان به شیر پروانه ای تفلونی، شیر آلومنیوم برنز و … اشاره نمود. توصیه می شود قبل از خرید اطلاعات کافی درباره محصول مورد نیاز خود و کاربرد هر یک از قطعات کسب نمایید تا خریدی رضایت بخش داشته باشید. بهتر است توجه داشته باشید شیر پروانه ای که خریداری می نمایید یکی از استاندارد های API609/EN558 را داشته باشد.

همچنین برای انتخاب محصول مناسب باید به نوع سیالی که قرار است عبور داده شود، توجه داشته باشید. در صنایع از انواع مختلف شیرهای پروانه ای برای انتقال مایع و گاز استفاده می شود.

شرکت رادوکو تنها وارد کننده شیر پروانه ای تفلونی اورتون در ایران است. این محصول در صنایع مختلفی مانند کارخانه های دارویی، صنایع غذایی، صنعت خودروسازی، نفت و گاز و … مورد استفاده قرار می گیرد. شیر پروانه ای تفلونی با نام شیر ضد اسید نیز شناخته می شود و تا فشار 16 بار را تحمل می نماید. شرکت رادوکو برای این محصول خدمات پس از فروش 5 ساله در نظر گرفته است.

شرکت رادوکو برای محصولات خود خدمات پس از فروش ویژه ای در نظر گرفته است که شامل تعمیر بدنه، تعویض لاینر، تعمیر و تعویض دیسک، تمیزکاری با دستگاه واترجت، تعمیر و تعویض شافت، تست با دستگاه هیدروتست و … می شود. این شرکت همچنین دارای تیم مهندسی فنی است که با تمام توان برای رفع نیاز صنعتگران ایرانی تلاش می کنند.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟