صفر تا صد بازسازی ساختمان توسط تیمی حرفه ای در تهران

همه ما دوست داریم هر از گاهی دستی به روی خانه کشیده و ظاهر و طراحی آن را تغییر دهیم. اینکار باعث می‌شود تا حس تازه شدن را به فضا منتقل کرده و آن را از یکنواختی خارج کنیم. حتی ممکن است یک ساختمان جدید را به قیمت پایین خریداری و با ایجاد تغییراتی آن را به شکل دلخواه در بیاورید. در واقع شما با اینکار در حال بازسازی ساختمان هستید. در سال‌های اخیر به دلیل هزینه‌های بالای ساخت مجدد و علاقه به حفظ ساختمان‌های قدیمی، بسیاری از افراد اقدام به بازسازی ساختمان و طراحی نما می‌کنند. در این روش تغییرات جزئی یا کلی در ساختمان ایجاد شده و فرسودگی‌های موجود برطرف می‌شود. این روش معمولا هزینه بسیار کمتری نسبت به ساخت مجدد خانه دارد. در ادامه این نوشته قصد داریم شما را بیشتر با بازسازی و ایجاد تغییرات در ساختمان آشنا کنیم.

صفر تا صد بازسازی ساختمان توسط تیمی حرفه ای در تهران

بازسازی ساختمان شامل چه اقداماتی می‌شود؟

قبل از اینکه بخواهید بازسازی ساختمان را آغاز کنید، بهتر است با مراحل آن آشنا شوید. زیرا اگر شناخت درستی از بازسازی داشته باشید، همه بخش‌های آن به صورت اصولی پیش رفته و با انتخاب افراد متخصص و ماهر، پروژه شما خیلی سریع تمام می‌شود. در حالت کلی بازسازی ساختمان را می‌توان به موارد زیر تقسیم کرد.

  • برنامه‌ریزی

اول باید مشخص کنید که کدام بخش‌های ساختمان نیاز به بازسازی دارند. در طول برنامه‌ریزی لازم است طبق اولویت بندی پیش بروید. به‌عنوان مثال لوله‌کشی و برق‌کاری مهم‌تر از گچ‌بری دیوارها است. همچنین باید موارد بازسازی را مطابق با بودجه خود تنظیم کنید.

  • انجام فعالیت‌های اساسی

قبل از اینکه بخواهید بازسازی خانه را آغاز کنید، باید مطمئن شوید که هیچ یک از دیوارها فرو نمی‌ریزد. بنابراین سقف خانه را بررسی کرده و ببینید نیاز به تعمیر دارد یا خیر. همچنین باید پی ساختمان و سنگ نماها را بررسی کرده و در صورت نیاز پنجره‌های آسیب دیده را تعویض کنید. در حالت کلی ابتدا باید موارد مشکلات اساسی را برطرف نمایید.

  • تخریب

در مرحله سوم باید به سراغ بخش‌هایی از خانه بروید که قصد تخریب آن‌ها را دارید. اینکار معمولا با اهداف فضاسازی، تغییر نقشه داخلی ساختمان یا چینش اتاق‌ها انجام می‌شود.
انجام عملیات ساختمانی: اینکار شامل مواردی همچون ساخت دیوار جدید و تعمیر یا تعویض درب‌ها و پنجره‌ها است. در این مرحله باید کارهایی از قبیل سیم‌کشی، لوله‌کشی و عایق‌کاری انجام شود.

  •  زیباسازی

بعد از اینکه موارد بالا را به طور کامل انجام دادید، وقت زیباسازی و رنگ آمیزی ساختمان رسیده است. در این مرحله می‌توانید دیوارها را رنگ کرده یا آن را با کاغذ دیواری بپوشانید.
طراحی نمای بخش بیرونی خانه: اگر مراحل بازسازی داخل خانه را تمام کردید، باید به سراغ فضای بیرونی خانه مثل حیاط، بالکن یا روف‌گاردن بروید.

اهمیت طراحی نما در بازسازی ساختمان

با اینکه طراحی نمای ساختمان آخرین چیزی است که در بازسازی ساختمان به آن پرداخته می‌شود، ولی اولین چیزی است که در ساختمان به چشم می‌خورد. در واقع می‌توان گفت هویت یک ساختمان را نمای آن مشخص می‌کند. متأسفانه بعد از گذشت مدتی از عمر ساختمان، نما فرسوده شده و جلوه بدی به آن می‌دهد. از طرفی فرسودگی نمای ساختمان امکان دارد باعث سقوط مصالح شده و خطراتی را به دنبال داشته باشد. به همین خاطر طراحی نما در بازسازی ساختمان نقش بسیار مهمی را دارد. دقت داشته باشید از آنجایی که طراحی نما یک کار کاملا تخصصی است، باید برای اینکار از افراد متخصص و حرفه‌ای کمک بگیرید.

انواع نما در ساختمان

برای طراحی نما می‌توان سبک‌ها و مصالح مختلفی را استفاده کرد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. در زیر با برخی از انواع نما در ساختمان آشنا خواهید شد.

  • نمای آجری

آجر یکی از مصالحی است که از گذشته تا به امروز در نمای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجایی که تنوع آجرها بسیار زیاد است، معمار با توجه به سلیقه خود می‌تواند طرح‌های مختلفی را اجرا کند. از جمله انواع آجرها می‌توان به آجر نما نسوز، لعاب‌دار حصیری، آجرنما سفید، آجرنما قرمز و دکوراتیو اشاره کرد

  • نمای کامپوزیت

در این روش از ورق‌های کامپوزیت آلومینیومی برای طراحی نما استفاده می‌کنند که از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به تنوع رنگ بالا، وزن سبک، مقاومت حرارتی، صوتی و رطوبتی اشاره کرد.

  • نمای سنگی

این نما جزو نماهای لوکس بوده و در طول زمان جذابیت و زیبایی خود را حفظ می‌کند. قیمت نمای سنگی در مقایسه با سایر نماها کمی بالاتر است. در طراحی این نما از سنگ‌های مختلفی همچون سنگ مرمر، تراورتن و گرانیت استفاده می‌شود که هر کدام ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند. نمای رومی نیز زیردسته نمای سنگی به شمار می‌رود. از دیگر نماهای مورد استفاده در ساختمان می‌توان به نمای سرامیکی، نمای سیمانی، نمای شیشه‌ای، نمای چوبی، نمای مینرال، نمای اتیکس و نمای کلاسیک اشاره کرد.

اهمیت کابینت آشپزخانه در نمای منزل

کابینت آشپزخانه نه تنها برای نگهداری از ظروف و وسایل آشپزی مناسب است، بلکه نقش بسیار مهمی در طراحی و دکوراسیون خانه دارد. به همین خاطر باید در طراحی کابینت آشپزخانه بخش‌های دیگر منزل را در نظر گرفته و متناسب با آن‌ها طراحی کنیم. سبک‌ها و طرح‌های مختلفی نیز برای کابینت آشپزخانه وجود دارد که با توجه به متراژ و نیازهای صاحب خانه می‌توان از مدل‌های زمینی، هوایی یا چند طبقه استفاده کرد.

انواع کابینت و کاربرد آن‌ها

کابینت‌ها با توجه به جنس و نوع کاربرد به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد.
انواع کابینت از نظر جنس

  • کابینت MDF
  • کابینت تمام چوب
  • کابینت ممبران
  • کابینت هایگلاس
  • کابینت PVC
  • کابینت فلزی
  • کابینت HPL

انواع کابینت از نظر کاربرد

  • کابینت زمینی
  • کابینت دیواری
  • کابینت ایستاده

خدمات بازسازی ساختمان رابین هوم

گروه مهندسی رابین هوم فعالیت خود را با رویکرد بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و قدیمی، فعالیت خود را آغاز کرده است. این گروه همواره از افراد متخصص و حرفه‌ای برای بازسازی ساختمان استفاده کرده و آماده ارائه مشاوره به اقشار مختلف و همکاری با آن‌ها است. از جمله خدمات این مجموعه در بخش بازسازی ساختمان می‌توان به محوطه‌سازی، نورپردازی، دکوراسیون داخلی و هوشمندسازی اشاره کرد. بنابراین در صورتی که ساختمان شما نیاز به بازسازی دارد، می‌توانید با کارشناسان رابین هوم تماس گرفته و از هزینه بازسازی ساختمان و سایر موارد مرتبط با آن اطلاع پیدا کنید. برای اینکار کافی است با شماره تلفن ۰۲۱۷۷۷۲۸۴۳۷ در ارتباط باشید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟