راهکارهای مدیریت انرژی در کنکور

یکی از مهم ترین عواملی که می تواند شما را برای کنکور آماده کند؛ مدیریت انرژی در کنکور است. عدم کنترل انرژی لازم می تواند به مشکلی بزرگ در زمان کنکور تبدیل شود. عوامل مختلفی مانند تغذیه نامناسب، بی ‌تحرکی، عوامل ژنتیکی، عدم استراحت و خواب کافی و … می توانند موجب به هم ریختگی تعادل میزان انرژی در زمان کنکور شوند. در این مقاله به مهم ترین راهکارهای مدیریت انرژی در زمان کنکور و باید و نباید های نزدیک به زمان کنکور می پردازیم.

در ادامه، مجموعه ای از توصیه ها و تحقیقات دانشمندان علوم اعصاب، روان‌شناسان و متخصصان تغذیه را همراه با توصیه‌هایی از اساتید دانشگاه، معلمان و دانشجویان مرور می کنیم. این نکات به شما کمک می کنند تا به مدیریت انرژی در کنکور پرداخته و یادگیری خود را بهبود بخشید.

نقش صبحانه در سوخت رسانی به مغز

پیشنهاد کنکور آنلاین به شما این است که غذاهای فوق العاده را انتخاب کنید؛ ماهی، محصولات لبنی، سبزیجات، آجیل و گیاهان، امگا 3، ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها را مصرف کنید. بدن شما برای عملکرد صحیح به انرژی نیاز دارد و توانایی مغز برای تمرکز با تامین کافی و ثابت انرژی به شکل گلوکز کمک می کند. تحقیقات نشان می دهد که دانش آموزانی که صبحانه می خورند در امتحانات بهتر عمل می کنند؛ زیرا تمرکز و به خاطر سپردن اطلاعات برای آنها آسان تر است.

همچنین، مطمئن شوید که روز خود را با کربوهیدرات هایی شروع می کنید که انرژی را به آرامی در طول صبح آزاد می کنند؛ مانند بلغور جو دوسر و نان سبوس دار. همچنین برای دریافت پروتئین باید شیر، ماست یا تخم مرغ اضافه کنید. قدرت یک میان وعده به موقع را در مدیریت انرژی در کنکور دست کم نگیرید!

راهکارهای مدیریت انرژی در کنکور

زود شروع کن…

بسیار زودتر از تاریخ امتحان شروع به مدیریت انرژی در کنکور کنید. این کار به شما کمک می کند احساس آرامش بیشتری داشته باشید و کمتر احتمال دارد که خودتان را درگیر کنید. همچنین سعی کنید صبح ها – زمانی که مغزتان استراحت و شادابی دارد – مطالعه کرده و آن را به بعد از ظهر موکول نکنید. بهترین کار این است که یک روال معمول داشته باشید. سعی کنید هر روز تقریباً در یک زمان مشخص مطالعه را شروع کنید و به پایان برسانید.

تمرکز روی یک موضوع

در مدیریت انرژی در کنکور، انواع مختلف امتحانات به رویکردهای متفاوتی نیاز دارند. در مورد نوع امتحان تحقیق کنید. در مورد یک امتحان مبتنی بر مقاله، ممکن است نیازی نباشد که همه موضوعات خود را پوشش دهید. بنابراین ممکن است تمرکز روی یک موضوع و یادگیری عمیق تر آن کارآمدتر باشد. در حالی که یک آزمون چند گزینه ای یا یک امتحان مبتنی بر پاسخ های کوتاه نیازمند رویکردی گسترده تر – اما با جزئیات کمتر – به برنامه درسی است.

برنامه زمانبندی تهیه کنید

یک برنامه منظم، زندگی شما را آسان‌تر کرده و استرس‌های غیرضروری را از شما دور می‌کند. ممکن است خسته کننده به نظر برسد، اما ایجاد یک برنامه بازبینی جامع در وقت شما صرفه جویی می نماید. یک دقیقه را برای تصمیم گیری روزانه برای بررسی آنچه می خواهید تلف نکنید. این کار به شما کمک می کند پیشرفت خود را پیگیری کنید .برای مدیریت انرژی در کنکور، برنامه خود را تا جایی که ممکن است با جزئیات تنظیم کنید – از جمله اسناد یا یادداشت های مرتبطی که باید مطالعه کنید – و به آن پایبند باشید.

مطالعه را به جلسات متوالی تقسیم کنید

برای بهترین نتیجه، یک موضوع را انتخاب کرده و آن را به بخش‌هایی تقسیم کنید. سپس در جلسات کوتاه و روزهای متوالی به مطالعه بپردازید. بهتر است جلسات مطالعه یک ساعته در طول 10 روز باشد، نه اینکه یک موضوع را به مدت 10 ساعت در یک روز مطالعه کنید. به خاطر سپردن اطلاعات به زمان نیاز دارد، اما روش فاصله گذاری در مدیریت انرژی در کنکور ثابت کرده که مؤثرترین است. این روش اجازه می دهد مطالب فراومش شده دوباره مرور فراموش شود. این استراتژی «یکی از قوی‌ترین راهبردها در تاریخ تحقیقات تجربی در زمینه یادگیری و حافظه» نامیده شده است.

خودتان را امتحان کنید

به گفته روانشناسان و عصب شناسان برجسته، یکی از موثرترین راه ها برای بهبود توانایی شما در به خاطر سپردن اطلاعات ممکن است ” آزمایش خود ” باشد. این تکنیک به شما کمک می کند تا یک مفهوم را درک کنید، نه اینکه صرفاً آن را به خاطر بسپارید و به شما این فرصت را می دهد که هرگونه شکاف در دانش خود را بررسی نمایید. یکی از بهترین راه‌ها برای مدیریت انرژی در کنکور محسوب می شود. کنکور آنلاین بهترین مرجع جزوه های کنکوری و مقالات مدارس است.

راهکارهای مدیریت انرژی در کنکور

 

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟