بهترین دکوراسیون منزل برای خانه های کوچک 1402

بهترین دکوراسیون منزل برای خانه های کوچک 1402

وقتی در یک خانه یا آپارتمان کوچک زندگی می کنید، جا دادن همه ی وسایل ضروری امری دشوار است. تلاش برای زیبا جلوه دادن آن نیز چالش بزرگ‌تری است، اما چیزی که طراحی دکوراسیون فضای کوچک را بسیار سرگرم‌کننده می‌کند، ارائه راه‌حل‌های هوشمندانه است و در نهایت آن را با ارزش تر می‌کند.

میتوانید نمونه طرح های دکوراسیون منزل را مشاهده کنید تا به طور کلی دکوراسیون را بیشتر بشناسید و بتوانید بهتر تصمیم گیری کنید.

خوشبختانه ما برای شما چند ترفند برای بزرگ تر دیده شدن فضای شخصی شما داریم. در ادامه ترفندهای از تزیینات دیواری گرفته تا فضای ذخیره سازی مخفی، ترفندهای خطای دید و مواردی دیگر همگی برای فضای آپارتمان و خانه کوچک بسیار کاربردی هستند، را خواهیم گفت.

متریال های باز تابنده نور برای خانه های کوچک

استفاده از دیوارهای لاکی سفید و کاشی های براق به بزرگ تر دیده شدن فضا کمک بسزایی می کند. متریال ساختمانی با درخشندگی بالا منعکس کننده نور است و همان اثری را ایجاد می کند که یک آینه ایجاد می کند، نور را تابیده و فضایی بزرگ تری را ایجاد می کند.

آینه ها فضای شما را بزرگ تر، سبک تر و مطبوع تر می‌کنند. و یک محدب مسحورکننده بدون اشغال فضای زیادی به شخصیت منزل شما می افزاید. درب های کشویی و یا در با پنجره های شیشه ای اجازه می دهد تا نور مشترک در فضای منزل به صورت سراسری جریان یابد. در عین حال جدایی و حریم فضا را نیز ایجاد کند.

بهترین دکوراسیون منزل برای خانه های کوچک 1402

ایجاد خطا دید برای خانه های کوچک

اگرچه ممکن است غیر قابل تصور به نظر برسد اما پوشاندن دیوار از کف تا سقف با تزیینات گوناگون می تواند فضای کوچک را بزرگ تر کند. تصور کنید، یک ساعت بزرگ روی دیواری خالی توجه شما را به بالا جلب می کند و بزرگ تر به نظر می رسد.

با آویزان کردن تزئینات به صورت عمودی به جای افقی که رایج تر است باعث می شود دیوار اندازه متوسط هم نیز بلندتر دیده شود. فضای کم استفاده بین بالای مبلمان و سقف اتاق را با آویزان و یا نصب کردن عناصر استفاده کنید. قفسه‌های کتاب و کابینت‌ها را تا انتها ی سقف بالا ببرید این کار باعث می‌شود که اتاق بلندتر شود.

میز نهار خوری برای خانه های کوچک

میز ناهار خوری غول پیکر خود را کنار بگذارید و یک میز ناهارخوری کوچک و یا گرد تاشو انتخاب کنید. برای مبلمان یک مبل تابی اتاق را بسیار دلبازتر نشان می دهد. و یا حتی از تخت روزانه خود نیز می توانید به عنوان مبلمان استفاده کنید. برای تخت خواب بهتر است از تخت های پهن که حالت نشیمن نیز دارند استفاده کنید که هم نقش تخت خواب هم مبلمان داشته باشید. کتاب‌ها و لوازم جانبی در قفسه‌های تعبیه‌شده بر روی دیوار قرار دهید تا فضایی را در کف خانه اشغال نکنید.

اگر خانه شما فضای جدا آشپزخانه و یا اتاق نشیمن جدا ندارد، یک میز چوبی بلند را انتخاب کنید که می تواند فضای اضافی برای پخت و پز آشپزخانه و میز ناهار خوری دو رویه به شما بدهد.

سیستم صوتی و تصویری برای خانه های کوچک

میز تلویزیون فضای بسیار زیادی را در اتاق نشیمن اشغال می کند که بهتر است تلویزیون را به صورت دیواری نصب کنید. البته بهتر است به صورت توکار این کار را انجام دهید تا زیبایی بصری بیشتری داشته باشد در ضمن برای باند و سایر لوازم از قفسه های دیواری استفاده کنید تا فضای اتاق نشیمن بازتر و جا دار تر به نظر بیاید.

لوازم چند منظوره خانه های کوچک

اثاثیه ای را انتخاب کنید که حداکثر کارایی را در حداقل متراژ مربع ارائه دهد. لوازمی که به درد چندین کار می خورند بسیار در طراحی فضاهای کوچک بسیار کلیدی هستند.بهترین دکوراسیون منزل برای خانه های کوچک 1402

میزی را پیدا کنید که بتواند به عنوان میز جلو مبلی و میز ناهارخوری عمل کند. مبلی را انتخاب کنید که عمیق باشد و از آن به عنوان تخت مهمان استفاده کنید. برای خرید میز عسلی به استحکام آن توجه کنید تا در صورت لزوم بتوانید از آن برای پذیرایی مهمانان به عنوان صندلی استفاده کنید.

هر اینچ در یک خانه کوچک مهم است، بنابراین مطمئن شوید که از فضا نهایت استفاده را می برید. به این ترتیب، آنها در واقع به چیز که مورد علاقه شما است تبدیل خواهند شد مثلاً رادیاتور کنار پنجره شما بسیار جذاب است.

یک پوشش رادیاتور زیبا و یک کوسن آن را منحصراً برای خود کنید و از نشستن بر روی آن لذت ببرید. کمدهای توکار سفارشی، گوشه‌های ذخیره‌سازی در همه جای منزل، مبلمانی که دقیقاً مطابق با نیازهای شما طراحی شده‌اند و فضای زیر نیمکت و مبلمان و تخت، همه از ملزومات طراحی دکوراسیون در فضای کوچک است.

میز دیواری برای خانه های کوچک

فکر می کنید جایی برای نوشتن و کار با لوازم الکترونیکی ندارید؟ یک میز دیواری نصب شده فضای کمتری را اشغال می کند و حتی می توانید برای فضای ذخیره سازی بیشتر قفسه هایی را در بالای آن نصب کنید. صندلی اضافی را انتخاب کنید که می تواند جمع شود و فوق العاده جمع و جور باشد. این صندلی ها زمانی که مهمان زیادتر از حد معمول دارید بسیار به کارتان می آید.

لوازم بزرگ اما کم برای خانه هی کوچک

ممکن است غیر منطقی به نظر برسد، اما تجهیز یک فضای کوچک تنها با چند وسیله در مقیاس بزرگ (به جای مخلوطی از لوازم کوچک) در واقع می تواند فضا را بزرگ تر جلوه بدهد.

چندین وسیله که هم زمان نیاز شما را تأمین می کنند. همچنین اشتباهی که در دکور لوازم بزرگ در فضای کوچک بسیار رخ می دهد این است که تمام مبلمان خود به دیوارها نچسبانید، فضای پشت مبلمان باعث می‌شود اتاق از آنچه که هست عریض‌تر به نظر برسد. پس فاصله را رعایت کنید.

دیوار شیشه ای جزئی برای خانه های کوچک

دیوارها را خراب کنید، پنجره ها را بزرگ کنید یا درهای داخلی را با شیشه عوض کنید تا منظره اطراف بزرگ تر و دلبازتر دیده شود. استفاده از شیشه در سرویس بهداشتی و حمام بسیار مرسوم است و فضای مدرنی را ایجاد می کند. می توانید از مدل های آماده آن نیز در دکور منزل استفاده کنید.بهترین دکوراسیون منزل برای خانه های کوچک 1402

و در آخر رعایت این هفت اصل طراحی داخلی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است:

  • تعادل
  • یکپارچگی
  • ریتم
  • تأکید
  • کنتراست
  • مقیاس
  • تناسب
  • جزئیات

این استانداردها برای کمک به ایجاد فضای داخلی هماهنگ که شخصیت فضا را منتقل می کند بسیار مهم است. نکته اصلی که در مورد طراحی فضای های کوچک باید به خاطر داشته باشید عملکرد چند منظوره آنها است. در حالی که یک اتاق نشیمن می تواند مکان خوبی برای نشستن یا پذیرایی از مهمانان باشد، یک اتاق عالی برای غذا خوردن، استراحت، سرگرمی، زندگی و بازی باید باشد.

سخن آخر برای دکوراسیون شما

دکوراسیون یکی از ارکان اصلی منازل، شرکت ها و کارخانه ها است. فرقی نمی کند که منزل شما کوچک باشد یا بزرگ و در کدام طبقه از جامعه زندگی کنید. شما می توانید با یک چیدمان دکوراسیون عالی خانه ی کوچک خود را زیبا، بزرگ و چشم نواز نشان دهید.

با کارشناسان دکورانیک مشورت کنید تا بنا بر نیاز شما و بودجه ی شما زیباترین دکوراسیون را برای شما اجرا کنند. کلیه لوازم دکورانیک، مبلمان و… را در سایت دکورانیک انتخاب و به صورت آنلاین خریداری کنید.

منبع: فروشگاه اینترنتی دکورانیک

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟