معرفی پنج کتاب برتر روانشناسی

معرفی پنج کتاب برتر روانشناسی مطلب دیگری است که قصد داریم در این نوشته به شما همراهان عزیز تقدیم کنیم؛ امیدواریم این مطالب مفید باشند و دریچه ای رو به دانایی را برای شما باز کنند. در دنیای مدرن امروزی توجه به ویژگی ها و مسائل روحی و روانی خود و دیگران و شناخت این موارد بیشتر از گذشته ضروری به نظر می‌رسد. همچنین با تغییر سبک زندگی و بروز رفتارهای پرخطر در جوامع شاهد رشد چشمگیر بیماری‌های روانی هستیم. به همین دلیل دانش روانشناسی روز به روز در حال رشد است و هر ساله کتاب های زیادی در این زمینه نوشته می‌شوند.

با ما همراه باشید تا برترین و ارزشمندترین کتاب‌ها را در این حوزه به شما معرفی کنیم که میتوانید این کتاب ها را از سایت وطن بوک خریداری کنید.

معرفی پنج کتاب برتر روانشناسی

کتاب هنر خوب زندگی کردن اثر رولف دوبلی

رولف دوبلی در این کتاب نیز همانند دیگر اثر معروف خود هنر شفاف اندیشیدن، از کتاب های  مختلف  علوم انسانی در زمینه های روانشناسی،  اقتصاد رفتاری، ارتقاء شخصی و… بهره گرفته است و کتابی مفید و جامع را ارائه داده است. در سرتاسر این کتاب می‌توان ایده ها، نظرات و مثال هایی از معروف ترین و شناخته شده ترین افراد موفق پیدا کرد که توانسته اند در زمینه های گوناگون اقتصادی، فرهنگی ، ورزشی، سلامت و… به موفقیت برسند و به عنوان الگوهایی در جوامع خود معرفی شوند. در این کتاب ۵۲ روش به مخاطبان و خوانندگان کتاب ارائه می شود که با آنها می توانند زندگی باکیفیت‌تری را تجربه کنند و در تصمیم‌گیری‌ها بهتر عمل کنند. همچنین این کتاب توسط عادل فردوسی پور مجری و گزارشگر محبوب تلویزیون ترجمه شده است.

معرفی پنج کتاب برتر روانشناسی

کتاب انسان در جستجوی معنا نوشته ویکتور فرانکل

ویکتور فرانکل روانشناس معروف اتریشی در این کتاب خاطرات خود در اردوگاههای کار اجباری نازی ها را در قالب یک کتاب روانشناسی نوشته است. فرانکل اعتقاد دارد تنها کسانی از این اردوگاه ها جان سالم به در می بردند که برای زندگی خود یک معنا پیدا کرده و برای آن تلاش می کردند. همچنین فرانکل عقیده دارد شما نمی توانید رنج  و درد ها را نادیده بگیرید و از آنها فرار کنید اما می توانید نحوه ی مواجهه با آنها را خودتان تعیین کنید و این نحوه ی رویارویی با مشکلات است که می تواند غلبه و یا شکست خوردن از آن ها را  مشخص کند. نظریات فرانکل در این کتاب پایه و اساس شاخه ای جدید از علم روانشناسی هستند که به لوگوتراپی یا معنا درمانی معروف است و از آن در درمان بسیاری از بیماری های روانی مانند افسردگی استفاده می کنند.

کتاب تحلیل رفتار متقابل اثر اریک برن

این کتاب که در بردارنده یک تئوری پرکاربرد و قابل استفاده در درمان اختلالات شخصیتی، روانی و هیجانی است در سال ۱۹۵۰ نوشته شده است. بر اساس این تئوری شخصیت انسان  از چند بُعد درست شده است و هر رفتار نشان دهنده یکی از این ابعاد درونی انسان است. دلیل اعتبار و کاربردی بودن نظریات این کتاب بعد از چند دهه این است که هم به خوبی دلایل بروز رفتارهای نابهنجار مشخص می شود و هم راهکارهای درمان این ناهنجاری ها بیان شده است.

کتاب قدرت تفکر بدون فکر کردن اثر مالکوم گلدول

بخش مهمی از علم روانشناسی در مورد مسائل شناختی مانند تفکر و نحوه تصمیم گیری انسان ها است. یکی از کتاب های مفید در این زمینه کتاب قدرت تفکر بدون فکر کردن است. همانطور که از نام این کتاب مشخص است کتاب قدرت تفکر بدون فکر کردن سعی دارد راه ها و روش های سریع فکر کردن را به خوانندگان خود آموزش دهد. به‌کارگیری موارد و راه های گفته شده در این کتاب به ما کمک می کند در هنگام تصمیم گیری به جای صرف وقت زیاد و بررسی عوامل گوناگون بتوانیم در کمترین زمان مهمترین نکاتی که در  تصمیم گیری به آنها نیاز داریم را شناسایی کنیم و به کار بگیریم. اگر انسان بتواند قدرت تشخیص خود را قوی کند می تواند در شرایط گوناگون از قضاوت های لحظه ای اشتباه دوری کند و در لحظه و به سرعت تصمیمات درست و حیاتی بگیرد. پس خواندن  کتاب قدرت تفکر بدون فکر کردن به همه کسانی که قصد دارند در مواقع نیاز از ناخودآگاه خود کمک بگیرند و تصمیماتی حساس و ضروری اتخاذ کنند توصیه می شود.

معرفی پنج کتاب برتر روانشناسی

کتاب قدرت عادت اثر چارلز داهیگ

کتاب قدرت عادات اثر چارلز داهیگ یکی از بهترین کتاب ها در زمینه روانشناسی و رشد فردی است. چارلز داهیگ در این کتاب پس از آنکه عادت ها و تاثیر آنها بر زندگی را با مثال های گوناگون برای خوانندگان توضیح می دهد، نحوه ایجاد این عادت های خوب و بد را در انسان ها مورد بررسی قرار می دهد. شما می توانید پس از خواندن این کتاب متوجه شوید کدام کارها را از روی انتخاب و کدام کار ها را از روی عادت انجام میدهید، چگونه می توانید عادت های خوب را در خود  تقویت کنید و از چه راهی می توانید عادت های بد خود را برای همیشه ترک کنید.

کتاب قدرت عادات اثر چارلز داهیگ عادت ها را در سه بخش مورد بررسی قرار داده است:

۱. عادت های شخصی که بسیاری است افراد موفق در زمینه های مختلف از آنها بهره می برند

۲. عادت های شرکت ها و سازمان های موفق که زمینه ساز موفقیت و پیشتازی شرکتها و برندهای گوناگون در زمینه های مختلف شده اند.

۳. عادت های جوامع مختلف که باعث پیشرفت و رشد همه جانبه برخی از جوامع در مقایسه با فرهنگ ها و کشورهای دیگر شده اند.

جمع بندی

در این نوشته با پنج کتاب موفق و ارزشمند در زمینه روانشناسی آشنا شدید؛ کتاب هایی که یا مانند انسان در جستجوی معنا، تحلیل رفتار متقابل و  قدرت تفکر بدون فکر کردن دربردارنده یک تئوری به رسمیت شناخته شده در علم روانشناسی هستند و یا مانند هنر خوب زندگی کردن و قدرت عادت سعی دارند با استفاده از اصول و قواعد علم روانشناسی به ما کمک کنند تا ویژگی های فردی و روحی خود را ارتقا دهیم و در زندگی بهتر و موفق تر عمل کنیم. شما عزیزان میتوانید این کتاب ها و سایر کتب ارزشمند دیگر در زمینه روانشناسی را از از فروشگاه وطن بوک تهیه نمایید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟