دلایل مهمی که سئو را پر درآمدترین شغل دنیا می کند

دلایل مهمی که سئو را پر درآمدترین شغل دنیا می کند

ممکن است تا کنون نام سئو سایت را شنیده باشید ولی دقیقا ندانید که این علم یا تکنیک چه کاربردی در دنیای بازاریابی دارد. اما شاید هم بدانید که سئو چیست و چطور خیلی از کسب‌وکارها با کمک سئو توانسته‌اند درآمد خود را 100 برابر یا حتی بیشتر نمایند. بله درست متوجه شدید. با کمک دانش سئو می‌توان درآمد خود را 100 برابر نمود و کسب‌وکار خود را رونق بخشید. با ما همراه باشید تا با شما دلایل اهمیت سئو را برای یک وب‌سایت در میان بگذاریم.

سئو چیست و چطور می تواند درآمد شما را بیش از 100 برابر کند؟

ابتدا باید درک کنیم که مفهوم سئو (SEO) چیست؟ سئو یا SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنای بهینه‌سازی یک سایت برای موتورهای جستجو است. در طول روزمره ممکن است نیاز باشد خرید را به‌صورت اینترنتی انجام دهید یا بخواهید راجع به کلیدواژه‌ای اطلاعات کسب کنید. در این زمان کلیدواژه مدنظرتان را در گوگل سرچ می‌کنید. در این حالت صفحه از نتایج گوگل به شما نشان داده می‌شود. به طور معمول شما اولین وب‌سایت از نتایج نشان‌داده‌شده را انتخاب می‌کنید. در این حالت می‌گوییم که آن وب‌سایت در کلیدواژه‌ای که شما جستجو کردید سئو شده است.

حال تصور کنید که شما یک فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی دارید. اگر در عبارت‌هایی نظیر خرید رژ لب یا خرید لاک ناخن و … رتبه نخست را در نتایج جستجوی گوگل داشته باشید، روزانه بیش از 1000 بازدیدکننده و مطمئناا بیش از 100 نفر خریدار خواهید داشت. اگر در رتبه دوم و سوم باشید، بازهم بازدیدها و فروش محصولات شما بالا خواهد بود. ولی مطمئنا میزان بازدید به‌اندازه رتبه 1 نتایج گوگل نخواهد بود.

رابطه رتبه های برتر گوگل و میزان فروش شما

رسیدن به رتبه 1 (یا حتی 2 و 3) نتایج گوگل مستلزم به‌کارگیری تکنیک‌ها و ترفندهایی است که با نام سئو شناخته می‌شود. ولی همان‌طور که ذکر شد، اگر سایت شما در کلمات کلیدی هدفتان سئو شده باشد می تواند شما را به درآمد خیلی بالایی برساند.

خیلی از افراد سئو را یک راهکار بازاریابی جدید می‌دانند که شما می‌توانید با آموزش ترفندهای آن، انبوهی از مشتریان را جذب خود نمایید. می‌دانیم که رقابت سختی میان سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی برای بالابردن فروش و جذب مشتری است. شما با سئو کردن سایت خود به‌راحتی می‌توانید از رقبای خود سبقت بگیرید.

لازم به ذکر است که موتورهای جستجو انواع مختلفی دارند که پرکاربردترین آن موتور جستجوی گوگل است. ترفندهایی که یک شخص خبره به‌عنوان مشاوره سئو به شما پیشنهاد می دهد به طور معمول برای گوگل است. در واقع به علت پرکاربرد بودن گوگل بین کاربران دنیای وب، معمولا کسی به دنبال سئو کردن سایت خود برای Bing یا سایر موتورهای جستجو نیست. همه به دنبال این هستند که در گوگل جزو نتایج برتر باشند. البته در بسیاری از مواقع زمانی که یک سایت در یک عبارت کلیدی برای گوگل سئو می شود، در آن عبارت، جز نتایج برتر موتورهای جستجوی دیگر هم هست.

دلایل مهمی که سئو را پر درآمدترین شغل دنیا می کند

آنالیز سئو سایت اولین گام برای رسیدن به رتبه های برتر گوگل

آنالیز سئو سایت یک مبحث بسیار مهم است که در ادامه نکاتی راجع به آن مطرح می‌شود. تحلیل سئو سایت اولین قدم برای سئو کردن یک سایت است. شما باید ابتدا از وضعیت فعلی و امتیازی که از سئو می گیرید مطلع باشید تا بتوانید برای سایت خود استراتژی مشخص کنید. در واقع استراتژی سئو یک سایت می تواند با استراتژی سئو سایت دیگر متفاوت باشد. چرا که عبارات کلیدی و نیز وضعیت حال حاضر سئو سایت ها با هم متفاوت است.

اگر شما قصد دارید برای افزایش فروش سایت خود ترفندهای سئو را به کار بگیرید، بدانید که اولین گام تجزیه ‌و تحلیل وضعیت فعلی سئو سایتتان است. تحلیل سئو معمولا توسط کارشناس ارشد سئو انجام می‌شود و مشتمل به وضعیت سئو داخلی، وضعیت سئو خارجی، وضعیت سرچ کنسول و در نهایت وضعیت سئو تکنیکال سایت شما است. یکی از بهترین سایت‌هایی که تا کنون توانسته است خدمات حرفه‌ای در زمینه تحلیل سئو سایت ارائه نماید، آنلاین وب مستر است. آنلاین وب مستر علاوه بر این که به‌صورت کامل وضعیت سئو سایت شما را تحلیل می‌کند، راهکارهایی ابتدایی هم برای برطرف‌کردن مشکلات اولیه ارائه می‌دهد. ضمن اینکه قیمت فوق‌العاده مناسبی را هم به مخاطبان خود پیشنهاد می‌کند.

مزایای سئو سایت برای کسب و کارها

در ادامه مهم‌ترین مزایایی که سئو سایت برای کسب و کارها دارد اشاره می‌شود.

کاربران شما را به راحتی پیدا می‌کنند

اگر تکنیک‌های سئو به شکل صحیحی بر روی سایت شما پیاده‌سازی شود، برند شما در کلمات کلیدی هدف خود جزو برترین نتایج گوگل خواهد بود. در این صورت روزانه مخاطبان زیادی خواهید داشت و اگر در فروش حرفه‌ای باشید، می‌توانید درآمد بالایی را کسب کنید. در واقع با کمک سئو، برند شما در دنیای اینترنت خودنمایی می‌کند و مشتریان زیادی به طرق مختلف (از جستجوی گوگل تا گوگل‌مپ) وارد فروشگاه آنلاین شما می‌شوند. در مشاوره‌ای که کارشناسان سئو آنلاین وب مستر به شما می‌دهند، تمام تلاششان بر این است هر چه سریع‌تر به نتایج 1 تا 2 گوگل دست یابید.

سبقت گرفتن از رقبا با استفاده از چند تکنیک ساده

مشخصا برای این که فروش ما افزایش یابد، باید از رقبای خود پیشی بگیریم. به‌عبارت‌دیگر مشتریان و خریداران وب سایت ما باید بیشتر از مشتریان وب سایت رقیب باشد. این امر چطور امکان‌پذیر است؟

باید حتما متوجه باشید که رقبای شما نیز از تکنیک‌های سئو به‌صورت کم‌وبیش برای بهینه‌سازی سایت خود استفاده می‌کنند. حال شما باید از این تکنیک‌ها و ترفندها تحت نظارت یک مشاور خبره یا سئوکار حرفه‌ای به شکل موثرتر و قوی‌تری استفاده کنید. در این صورت می‌توانید به راحتی رقبای خود را جا گذاشته و در نتایج برتر گوگل بدرخشید.

دلایل مهمی که سئو را پر درآمدترین شغل دنیا می کند

گام های سئو سایت برای کسب رتبه در گوگل

برای اینکه سایت شما در کلمات کلیدی مدنظرتان به رتبه های برتر و حتی رتبه 1 گوگل برسد، باید استراتژی صحیح سئو را طی کند. این استراتژی معمولا بر مبنای تحلیل وضعیت اولیه سایت تدوین می‌شود. اما مواردی که به شکل عمومی به صاحبان وب‌سایت‌ها توصیه می‌شود به شرح زیر است:

تولید محتوا حرفه ای

یکی از مهم‌ترین کارهایی که شما باید بر روی سایت خود انجام دهید، تولید محتوای باکیفیت و به‌صورت روزانه است. این محتواها و مقالات باید بتواند نیازهای کاربر را پاسخگو باشد. به‌گونه‌ای که مخاطب دقایق زیادی را در سایت شما سپری کرده و از صفحات دیگر سایت شما بازدید نماید. مطمئنا تولید محتوا حرفه ای نیازمند رعایت مواردی است. بسیاری از کسب و کارها خود تولید محتوا انجام نمی‌دهند و این کار را برون‌سپاری می‌کنند. در واقع این کسب و کارها سفارش تولید محتوا را به وب سایت های دیگری که در این امر خبره هستند می سپارند.

لینک سازی روزانه و طبیعی

یکی دیگر از ترفندهای فوق‌العاده موثر برای سئو کردن سایت شما، گرفتن بک‌لینک از سایت‌های دیگر است. لینک سازی شما باید به‌گونه‌ای باشد که طبیعی باشد. یعنی از انواع انکر تکست‌ها استفاده کنید و آن را به‌صورت روزانه و کاملاً رندوم انجام دهید. به‌عنوان‌مثال یک روز 3 بک‌لینک بگیرید، روز دیگر 2 بک‌لینک، روز سوم 5 بک‌لینک و … .

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟