دلایل استفاده از رپورتاژ آگهی برای سایت

امروزه همه کسب و کارها برای جذب مشتری و ارائه خدمات و محصولات خود به طیف وسیعی از مشتریان در سراسر کشور، از طراحی سایت استفاده می‌کنند. هر کسب و کاری با استفاده از یک سایت اختصاصی، می‌تواند خود را به تعداد زیادی از کاربران اینترنتی معرفی کند. مدیریت سایت‌ها و وبمسترهای آن‌ها، همواره برای کسب رتبه‌های برتر گوگل و افزایش ترافیک و فروش بیشتر سایت کسب و کار، به دنبال بهترین روش تبلیغاتی هستند. تعداد لینک‌هایی که از منابع دیگر دریافت می‌شود، به عنوان یکی از اصلی‌ترین ملاک‌های گوگل برای رتبه‌بندی یک سایت محسوب می‌شود‌.‌ البته همسو بودن محتوای منابع با موضوع سایت مرجع نیز، برای معتبر بودن لینک‌دهی از نظر گوگل اهمیت دارد و به بالا آمدن رتبه سایت کمک زیادی می‌کند. ساده‌ترین و جدیدترین روش تبلیغاتی برای گرفتن لینک خارجی یا همان بک لینک، نوشتن رپورتاژ آگهی و انتشار آن در رسانه‌ها یا سایت‌های پربازدید است. این روش تبلیغاتی علاوه بر جذب مخاطبان، به افزایش رتبه سایت و بهبود سئو نیز کمک می‌کند. در این مقاله قصد داریم درباره دلایل استفاده از رپورتاژ آگهی برای سایت صحبت کنیم.

دلایل استفاده از رپورتاژ آگهی برای سایت

رپورتاژ آگهی چیست و ‌سایت‌ها از انتشار آن چه اهدافی را دنبال می‌کنند؟

رپورتاژ آگهی چیست ، مقاله‌ یا متنی آموزشی است که در قالب یک خبر یا گزارش نوشته می‌شود و یک محتوای کاربردی، بسیار جذاب و مرتبط با موضوع کسب و کار را به مخاطب ارائه می‌دهد و با درگیر کردن ذهن او، به طور غیر مستقیم به معرفی محصولات یا خدمات کسب و کارها می‌پردازد و از این طریق مخاطبان را از طریق بک لینک‌ها به سایت مورد نظر هدایت می‌کند. رپورتاژها را همواره در سایت‌های خبری و سایت‌های پربازدید مرتبط با موضوع کسب و کار انتشار می‌دهند. بازاریابی اینترنتی با استفاده از خرید رپورتاژ آگهی، سئوی خارجی سایت‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. هدف از انتشار رپورتاژ فقط تبلیغات نیست؛ بلکه کسب و کارها اهداف دیگری مانند افزایش آگاهی از برند، بهبود سئو سایت، فروختن یک محصول منحصر به فرد و خاص، افزایش ترافیک سایت، بهبود رتبه سایت در جستجوی یک کلمه کلیدی، برگزاری کمپین‌ها برای ارائه تبلیغاتی مرتبط با آن‌ها و… را نیز دنبال می‌کنند. مدیران سایت‌ها قبل از خرید رپورتاژ آگهی، پیش‌نیازهایی مانند توجه به سئوی داخلی سایت، تعیین هدفی مشخص، دقت و ریزبینی در انتخاب رسانه برای انتشار رپورتاژ،‌ توجه به انتخاب موضوع مناسب، بررسی سایت‌های رقیب،‌ توجه لازم به عنوان‌بندی و زیرتیترهای متن رپورتاژ را نیز مد نظر قرار می‌دهند.

به چه دلایلی سایت‌ها از رپورتاژ آگهی برای تبلیغات خود استفاده می‌کنند؟‌

بهبود سئو سایت و کسب رتبه‌های برتر گوگل و به دنبال آن افزایش فروش محصولات یا خدمات به صورت آنلاین، دو نمونه از مزایای بسیار مهم انتشار رپورتاژ آگهی در سایت‌های پربازدید و خبری محسوب می‌شوند؛ اما دلایل دیگری نیز وجود دارد که‌ استفاده از رپورتاژ برای تبلیغ و بازاریابی اینترنتی را برای سایت‌های مختلف به یک ضرورت تبدیل کرده‌است. این دلایل شامل موارد زیر هستند:

دلایل استفاده از رپورتاژ آگهی برای سایت

  • رپورتاژ آگهی به برندینگ کسب و کارها و افزایش اعتبار آن‌ها کمک زیادی می‌کند‌.
  • احتمال این‌که رپورتاژ توسط مخاطبان سایت‌های پربازدید خوانده شود، بسیار زیاد است.
  • هزینه خرید رپورتاژ آگهی نسبت به روش‌های تبلیغاتی دیگر پایین‌تر است.
  • رپورتاژ با درگیرکردن ذهن مخاطب و برقراری ارتباط مفید با او، حس تبلیغاتی‌بودن خیلی کمی در فرد ایجاد می‌کند.‌
  • گوگل به بک لینک‌ها یا لینک‌های خارجی به کار رفته در رپورتاژ علاقه بسیار زیادی دارد.
  • لینک‌های موجود در رپورتاژهایی که برای تبلیغ سایت در رسانه‌های پربازدید منتشر می‌شوند، دائمی هستند و بدون این‌که حذف شوند، برای همیشه باقی می‌مانند‌.
  • باکیفیت بودن محتوای رپورتاژ و توجه به نکات سئو در متن آن، می‌تواند تا مدت زیادی به جذب مشتری کمک کند.
  • سایت‌ها با انتشار رپورتاژ شانس بیشتری برای دیده‌شدن محصولات برند خود دارند و همین امر به برندسازی کمک زیادی می‌کند.
  • مهم نیست سایتی که طراحی شده و با روش انتشار رپورتاژ آگهی به فکر تبلیغ است، برای کسب و کارهای کوچک راه‌اندازی شده یا برای کسب و کارهای بزرگ؛ زیرا این روش تبلیغاتی برای همه سایت‌های کسب و کار بزرگ و کوچک، مناسب، مفید و مقرون به صرفه‌ است.
  • استفاده از تصاویر جذاب و مرتبط با متن، تاثیرگذاری روی مخاطب را به شدت افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که با اشتیاق بیشتری تا انتهای مطلب را مطالعه کند و به احتمال زیاد وارد سایت کسب و کار شود.
  • رپورتاژ با بهبود سئوی سایت و ارتقای رتبه آن در گوگل، میزان بازید از سایت کسب و کار را به شدت افرایش می‌دهد و همین امر منجر به افزایش تعداد مشتریان خواهد شد‌.

دلایل استفاده از رپورتاژ آگهی برای سایت

سایت‌ها در آماده سازی و تدوین محتوای رپورتاژ آگهی به چه نکاتی باید توجه کنند؟

آماده سازی و تدوین محتوای رپورتاژ قبل از انتخاب سایت‌های خبری برای انتشار، از اهمیت فوق‌العاده زیادی برخوردار است. یکی از نکات مهم در نوشتن رپورتاژ، رعایت ساختار متن است. همه متن‌ها از جمله رپورتاژ خبری دارای ساختار مشخصی بوده و اصول آن‌ باید از ابتدای متن تا انتهای آن و نوشتن CTA یا کال تو اکشن به خوبی رعایت شود. در زمان نوشتن محتوا، لزومی به تبلیغات مستقیم سایت مرجع نیست و هدف اطلاع‌ رسانی، تبلیغات غیر مستقیم و ارتباط برقرار کردن از طریق متن خبری و آموزشی است. متن رپورتاژ باید کاملا یونیک و منحصر به فرد باشد. به هیچ وجه نباید از متن‌های کپی شده یا شبیه به نمونه‌های دیگر رپورتاژ استفاده شود‌. نکته بعدی استفاده از کلمات کلیدی اصلی و کلمات کلیدی مترادف است. این موضوع هم سئو سایت را بهبود می‌بخشد و هم مخاطب را متوجه هدف نویسنده از نوشتن متن می‌کند. استفاده از نکات کاربردی و ارائه حقایقی که به عنوان ارزش افزوده محسوب شود، به کنجکاو شدن مخاطبان و ترغیب آن‌ها به بازدید از سایت و برطرف کردن نیازها و کاربردهای او کمک می‌کند. نوشتن تیتر جذاب هم برای جذب مخاطب و تشویق او به خواندن رپورتاژ کاربرد دارد. نوشنن تیتر جذاب و در عین حال گویا کار هر کسی نیست و نیاز به مشورت دارد. مختصر نویسی و جلوگیری از طولانی شدن متن هم موجب می‌شود که مخاطب تا انتهای رپورتاژ را مطالعه کند و به سایت مورد نظر هدایت شود. این روزها بسیاری از مخاطبان حوصله خواندن متن‌های طولانی و یکنواخت را ندارند؛ پس استفاده از المان‌های تصویری و عکس‌های مرتبط با متن و موضوع نیز در تهیه و تدوین محتوای رپورتاژ دارای اهمیت است.

برای انتخاب بهترین سایت انتشار رپورتاژ چه معیارهایی را باید در نظر بگیرید؟

تا این قسمت از مقاله با مفهوم رپورتاژ آگهی و اهداف آن آشنا شدید و دانستید که به چه دلایلی سایت‌ها برای تبلیغ آنلاین خود در فضای اینترنتی از رپورتاژ استفاده می‌کنند‌. در این بخش به معیارهایی که یک سایت کسب و کار برای انتشار رپورتاژ آگهی خود در سایت‌های پربازدید باید در نظر داشته‌باشد، اشاره خواهیم کرد. این معیارها عبارتند از: توجه به موضوع و مخاطبان سایت، توجه به رتبه الکسای سایت منتخب، رتبه سایت در گوگل، اعتبار سایت از نظر کاربران، اعتبار سایت از لحاظ سئو، تعداد و نوع لینک‌ها، مدت‌دار بودن یا موقتی بودن انتشار رپورتاژ در سایت یا دائمی بودن آن،‌ محل انتشار رپورتار در صفحه اصلی یا بین صفحات دیگر و میزان محدودیت تعداد تصاویر و ‌کلمات در متن رپورتاژ.‌ به طور کلی سایت‌های پربازیدی که برای منتشر کردن رپورتاژ مربوط به سایت‌های ‌کسب و کار انتخاب می‌شوند، شامل سایت‌های تفریحی،‌ سایت‌های تخصصی و سایت‌های خبری هستند که برای نمایش رپورتاژ از سایت‌های کسب و کار مقداری هزینه می‌گیرند.

جمع‌بندی

با توجه به این‌که انجام هماهنگی‌های لازم با سایت‌های پربازدید برای انتشار رپورتاژ کار راحتی نیست، بهتر است سایت‌های کسب و کار در چنین مواقعی از پلتفرم‌های انتشار آگهی برای خرید رپورتاژ آگهی کمک بگیرند.‌ این پلتفرم‌ها با دریافت منصفانه‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین قیمت، محتوای رپورتاژ را با کیفیت بالا آماده کرده و در سایت پربازدید مورد نظر منتشر می‌کنند. امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده‌باشد.‌

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟