طراحی ویلا در نوآوران ویلا

طراحی ویلا یکی از نیاز های ضروری برای ساخت و ساز در زمینه ویلا سازی است که ساخت بدون طراحی عملا ناقص خواهد بود. البته برای نتیجه گیری بهتر باید مراحل طراحی ویلا طبق استاندارهای تعیین شده توسط نظام مهندسی انجام شود. طراحی دارای مراحی مختلفی از جمله بررسی انتظارات مالک، تعیین بودجه، بستن قرارداد و غیره می باشد که نیاز است این مراحل رعایت شود. طراحی برای ویلا به فرآیندی گفته می شود که طی آن طرحی از یک ساختمان با جزئیات کامل از نما، داخلی و محوطه آماده می شود و پس از آن مطابق با این طرح ها، ساختمان یا ویلا ساخته می شود. در گذشته اکثر ویلا های ساخته شده بدون طراحی بود و مالک باید عکسی از ویلای مورد نظر خود به سازنده نشان می داد و یا شکل آن را به او توضیح می داد. ولی با پیشرفت تکنولوژی و مخصوصا نرم افزار های گرافیک کامپیوتری، قبل از ساخت یک طرح کامل با جزئیات دقیق آماده می شود. حتی مالک می تواند در داخل ویلا طراحی شده به گشت و گذار بپردازد. نکات زیادی در مورد طراحی ویلا وجود دارد که یکی از این موارد انتخاب طراح با تجربه ومتخصص است تا پروژه شما با شکست مواجه نشود. در ادامه توضیحات کاملتری به شما ارائه می دهیم پس با ما همراه باشید.

طراحی ویلا در نوآوران ویلا

مراحل طراحی ویلا

همانطور که در بالا نیز گفته شد طراحی مراحل مختلفی دارد که بیشتر این مراحل باید با دقت انجام شود. هر کاری برای انجا شامل مراحلی است که طراحی نیز مراحل خاص خودش را دارد که در ادامه این مراحل را توضیح می دهیم.

۱-بررسی ساختمان ها برای مدل طراحی

مالکین زیادی هستند که دقیقا نمی دانند که چه طرحی را می خواهند برای ویلا خود اجرا کنند. در بعضی از طراحی های هم دیده شده که مالک طرحی را به صورت کامل سفارش داده و طرح هم آماده شده ولی در آخر رضایتی ندارد. این موضوع به دلیل عدم شناخت کامل مالک از طرح نهایی است به همین دلیل است که بهتر است مالک قبل از سفارش طراحی ویلا سری به ویلا های ساخته شده بزند و طرحی مشابه یه ویلای مورد پسند خود را سفارش دهد.

2-انتخاب یک طراح کاربلد

همیشه یک ویلای جذاب و زیبا توسط یک طراح حرفه ای انجام شده است. فردی که تجربه کاری بسیار بالایی دارد و توانسته مشتریان زیادی را راضی نگه دارد. طراحان زیادی هستند که خودشان را حرفه ای معرفی می کنند ولی در پایان کار مشتری را خراب می کنند و باعث وارد شدن ضرر های میلیونی به مالک می شوند. اگر می خواهید یک طراح کاربلد پیدا کنید باید به سراغ ویلاهای آماده شده بروید و هر ویلایی که خوشتان آماد طراح آن را پیدا کنید. درضمن در گوگل هم می توانید سرچ کنید و شرکت هایی هم هستند که طراحی را انجام می دهند.

3- پیش پرداخت و شروع کار

اکثر طراحان برای شروع کردن کار مبلغی را با عنوان پیش پرداخت از کارفرما مطالبه می کنند و شروع کارهای طراحی معمولا بعد از دریافت پیش پرداخت است. مبلغ پیش پرداخت به صورت توافقی بین مالک و طراح تعیین می شود و عدد خاصی ندارد.

4-پرسش نیاز های مالک توسط طراح

در این مرحله از سری مراحل طراحی ویلا، طراح پرسش هایی از مالک می پرسد تا مشخص شود مالک چه نوع سبکی را در نظر دارد و همینطور راهنمایی هایی نیز به مالک می کند. در اکثر مواقع مالکین نیاز به مشاوره دارند و خودشان هم نمی دانند چه سبکی برای منطقه ای که قصد ساخت را دارند، مناسب است.

5-شروع طراحی پلان ها

طراحی ویلا در نوآوران ویلا

در این مرحله پلان ها باید طراحی شوند و همینطور محل اتاق ها، آشپزخانه و سایر نقاط در داخل ویلا باید جانمایی شود. طراحی پلان به صورت دستی و با نرم افزار های طراحی انجام می شود.

6-طراحی نمای بیرون و داخل

با توجه به سبک ویلا مورد نظر مالک، طراحی نمای بیرون و معماری داخل انجام می شود. معماری داخلی با نمای بیرون باید به صورت یک سبک واحد باشند. به عنوان مثال زمانی که سبک کلاسیک را برای داخل ویلا انتخاب کرده اید نباید برای نمای بیرون ویلا سبک مدرن انتخاب کنید. همیشه طراحی اصول و قواعدی دارد که رعایت این مورد نیز یکی از اصول طراحی است.

7-بررسی طراحی با کارفرما

پس از طراحی اولیه نوبت به نشان دادن طرح به مالک است چون بعضی از موارد مشاهده شده که طراح، طراح نهایی را به مالک ارائه می دهد و مالک نیز تغییرات زیادی در طرح ایجاد می کند. بهتر است طراح در هر مرحله با مالک چک کند تا مشکلی در روند انجام کار پیش نیاید. اینکار باعث می شود اختلافات بین طراح و کارفرما به حداقل برسد.

8-طراحی محوطه

اکثر ویلا ها دارای محوطه هستند یعنی اکثر زمین های بزرگ هستند که بعد از ساخت ویلا بخشی نیز به عنوان حیاط دارند که در زیبایی ویلا تاثیر زیادی دارند. برای زیبا تر شدن بهتر است محوطه طراحی شود. با طراحی محل باغچه، استخر و فضای سبز شما محوطه زیبایی خواهید داشت. در بسیاری از موارد مالک سفارش طراحی محوطه نیز به طراح می دهد.

9-هماهنگی نهایی و تحویل طراحی

پس از اتمام کار طراحی، طراح برخی از فایل های پروژه را برای مالک ارسال می کند تا چنانچه مشکلی در طراحی نهایی وجود داشته باشد، اصلاح گردد. پس از تایید طرح توسط مالک نوبت به تسویه مبلغ است. مالک مطابق صحبت های انجام شده در ابتدای پروژه، مبلغ مانده را به حساب طراح واریز می کند. چنانچه پس از تحویل طراحی و تسویه مبلغ مشکلی در طراحی وجود داشته باشد طراح موظف است آن را اصلاح کند.

نکات مهم در طراحی ویلا

-سپردن کار طراحی به شخصی که تجربه و تخصص کافی در این حوزه را داشته باشد.

-استفاده از سبک مناسب در طراحی با توجه به منطقه ای که قرار است ملک در آن ساخته شود.

-نورگیر بودن ویلا بسیار مهم است چون داخل ویلا تاریک نمی شود و باعث زیبایی ویلا نیز می شود.

طراحی ویلا در نوآوران ویلا

طراحی ویلا در تهران

تهران یکی از شهر های بزرگ است که مناطق ویلایی نشین نیز دارد و برای طراحی ویلا در تهران مانند سایر شهر ها باید اصول و نکات طراحی رعایت شود. تهران مرکز ایران با جمعیتی چند میلیونی به ترافیک های زیاد معروف است. افراد زیادی به دنبال ساخت ویلا در اطراف آن هستند و قبل از هر اقدامی برای ساخت، نیاز به طراحی در این شهر دارید. بیشتر سبک های ویلا که در تهران طراحی می شوند سبک مدرن و کلاسیک هستند که طرفدار نیز زیاد دارند. اکثر ویلاهای طراحی شده در تهران متراژ بزرگ هستند که نالکین آن هزینه های زیادی برای آنها انجام می دهند.

جمع بندی

در این مطلب از طراحی ویلا سعی شد مراحل و نکات طراحی گفته شود. توضیحاتی هم درباره طراحی ویلا در شهر تهران داده شد که مراحل طراحی و نکات آن در تمامی شهر ها یکسان است. اگر کار طراحی را به متخصص آن واگذار کنید مراحل را به درستی انجام داده و نکات آن را نیز به درستی رعایت می کند. نوآوران ویلا با بیش از 10 سال تجربه ویلاهای زیادی طراحی کرده و توانسته رضایت مشتریان خود را جلب کند. تجربه ثابت کرده، ویلاهایی که از روی طراحی ساخته شده اند بسیار زیباتر از سایر ویلاها هستند. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

4/5 - (4 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
4/5 - (4 امتیاز)