خواص نمک آبی چیست؟ فواید بی‌نظیری که از آن بی‌خبرید!

پرشین بلوسالت یا نمک آبی از سنگ‌های معدنی خوراکی و کاملا ایرانی بوده و از بقایای دریای خشک‌شده‌ای که میلیون‌ها سال پیش در شهرهای سمنان و گرمسار وجود داشته، تشکیل شده است. نمک آبی به عنوان یکی از بهترین نمک‌های دنیا، حاوی عناصر طبیعی بسیاری بوده و خواص درمانی و دارویی بی‌نظیری دارد. نمک آبی از املاح گوناگونی مانند سدیم کلرید، پتاسیم، منیزیم، کلسیم و آهن تشکیل شده است.

98 درصد نمک آبی سدیم کلرید بوده و طعم شوری قوی دارد که در انتها به ترشی و لیمویی ختم می‌شود. تحقیقات آزمایشگاهی ثبت کرده که هر کدام از عناصر سازنده نمک آبی فواید بیشماری برای بدن انسان دارند. در این مقاله تلاش می‌کنیم با نگاهی دقیق‌تر به بررسی پاسخ سوال «خواص نمک آبی چیست؟» بپردازیم، اگر شما هم قصد دارید این نمک فوق العاده را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا انتها همراه ما باشید.

خواص نمک آبی چیست؟ فواید بی‌نظیری که از آن بی‌خبرید!

کنترل فشار خون با مصرف مرتب نمک آبی

افرادی که با بلوسالت آشنا نیستند، از محبوبیت این ماده معدنی در میان مردم دنیا تعجب می‌کنند. اگر با خواص نمک آبی و فواید شگفت انگیز آن آشنا شوید، در اولین فرصت برای خرید این نمک بی‌نظیر به فروشگاه نمک آبی مراجعه خواهید کرد. نمک آبی سرشار از پتاسیم است که به سلامت قلب و عروق و تنظیم فشار خون کمک می‌کند. افراد زیادی هستند که پس از مشاوره با پزشک داروهای فشار خود را کنار گذاشته و به صورت مرتب از نمک آبی استفاده می‌کنند.

پتاسیم نقش مهمی در سلامت افراد بزرگسال داشته و بدن به صورت روزانه به 4700 میلی‌گرم پتاسیم نیاز دارد. به عبارت دیگر نمک آبی ضد فشار خون است؛ بیماران با مشکل فشارخون بالا از طریق این نمک آبی درمان خواهند شد. نمک آبی جایگزین بسیار خوبی برای نمک‌های سفید آشپزخانه محسوب می‌شود. اما دلیل رنگ آبی این نمک چیست؟ وجود میزان زیادی عنصر پتاسیم در این نوع نمک علت آبی رنگ بودن آن محسوب می‌شود. پتاسیم عنصری ضروری برای بدن بوده و کنترل فشار خون را به عهده دارد.

خواص نمک آبی چیست؟ فواید بی‌نظیری که از آن بی‌خبرید!

با نمک آبی سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید

به طور کلی نمک در دنیا به عنوان اولین آنتی بیوتیک ساده و در دسترس شناخته می‌شود که دارای خاصیت ضد ویروسی فوق العاده‌ای است. نمک ویژگی ضدعفونی کنندگی خود را مدیون عنصر سدیم کلرید است که به وفور در انواع نمک یافت می‌شود. کریستال نمک آبی با 98 درصد سدیم کلرید خالص جایگزین مناسبی برای آنتی بیوتیک‌ها است و مانند داروهای شیمیایی عوارض جانبی سنگینی ندارد. نمک آبی سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و از بدن در برابر ویروس و بیماری‌های خود ایمنی محافظت می‌کند.

بلوسالت یا نمک آبی موثر در درمان آسم و تنگی نفس

به طور کلی نمک معمولی، نمک آبی، نمک هیمالیا و هر نوع نمک دیگری برای افرادی که آسم یا مشکل تنفسی دارند با درصد تاثیرگذاری متفاوت، بهبود دهنده است. در حقیقت نمک آبی به درمان بیماری‌های تنفسی مانند آسم، برونشیت و تب کمک بزرگی می کند. همچنین برای کاهش التهاب دستگاه تنفسی عملکرد بسیار خوبی داشته و با کاهش مخاط عفونی سبب می‌شود فرد راحت‌تر نفس بکشد. نیمی از قاشق چایخوری نمک آبی را در یک لیوان آب بریزید و آن را بنوشید، این ترکیب در پاک سازی سینوس‌ها بسیار تاثیرگذار است.

مشکلات گوارشی و سوهاضمه را با نمک آبی درمان کنید

افرادی که دچار مشکلات گوارشی و سوهاضمه هستند با خوردت بلوسالت تغییرات چشمگیری را تجربه کرده‌اند. به لحاظ علمی نمک نقش اصلی در فرآیند گوارش و جذب را ایفا می‌کند. نمک آبی نیز با املاح معدنی بسیاری مغذی که دارد به هضم غذا و دستگاه گوارش کمک بزرگی می‌کند. نمک در دهان آنزیم آمیلاز را تحریک کرده و سبب می شود که ما طعم و مزه غذاها را تشخیص دهیم. علاوه‌بر این نمک با شکستن مولکول‌های غذا برای گوارش و هضم غذا بسیار مفید است. شاید شنیده باشید که افراد مسن‌تر توصیه می‌کنند که قبل از شروع کردن به خوردن غذا ابتدا مقداری نمک بخورید، این عمل برای دستگاه گوارش بسیار ضروری بوده زیرا باعث می‌شود که ترشحات گوارشی دیواره‌های معده را بپوشاند و به هضم و جذب غذا کمک کند.

خواص نمک آبی چیست؟ فواید بی‌نظیری که از آن بی‌خبرید!

تاثیرات مثبت نمک آبی در گرفتگی عضلات

گرفتگی عضلات بدن که اغلب برای افراد مسن و ورزشکاران رخ می‌دهد با کمک نمک آبی قابل درمان است. فعالیت فیزیکی فشرده در گرمای تابستان یکی از دلایل مهم در گرفتگی عضلات بدن محسوب می‌شود. نوشیدن یک لیوان آب همراه یک قاشق چایخوری نمک برای ورزشکاران توصیه می‌شود تا تعادل الکترولیت در بدن آن‌ها برقرار گردد.

نمک آبی و املاح معدنی کمیاب، گنجینه‌ای از دل معادن سمنان و گرمسار

نمک آبی که از معادن نمک سمنان و گرمسار استخراج می‌شود. نمک آبی بسیار کمیاب بوده و کریستال‌های آن به صورت نادر و تحت شرایطی خاص در برخی معادن تشکیل می‌شوند. از طرفی برای استخراج یک کیلوگرم نمک آبی بایستی 100کیلوگرم سنگ نمک شکست شود به همین دلیل نمک آبی نسبت به سایر نمک‌ها گران‌قیمت‌تر است. رنگ آبی کریستال‌های نمک به صورت رگه‌‌هایی در دل سنگ نمک دیده می‌شود. گران قیمت بودن این نوع نمک سبب شده افراد سودجو با رنگ کردن دانه‌های نمک معمولی آن را به جای نمک آبی در بازار عرضه کنند. بهترین راه تشخیص نمک آبی اصل از تقلبی توجه به رگه‌های داخل دانه‌های نمک است. نمک آبی اصل رگه‌هایی آبی رنگ در بلور خود دارد که پس از خورد شدن همچنان آبی است. اما نمک‌های تقلبی به شکل یکدست رنگ آبی داشته و پس از خورد شدن سفید هستند. پیشنهاد می‌کنیم برای تهیه نمک آبی اصل حتما به فروشگاه‌ها و مراکز خرید معتبر مراجعه کنید.

خواص نمک آبی چیست؟ فواید بی‌نظیری که از آن بی‌خبرید!

خرید نمک آبی با قیمت مناسب و بهترین کیفیت از فروشگاه بلوسالت

در این مقاله تلاش کردیم با بررسی «خواص نمک آبی» آگاهی‌های لازم در زمینه این نوع نمک را در اختیار شما عزیز قرار دهیم. بلو سالت اولین استخراج کننده نمک آبی در ایران بوده که پس از آنالیز نمک آبی توسط آزمایشگاه‌های آلمانی آن را به جهان ارائه کرده است. فروشگاه بلوسالت 24 از سال 2010 استخراج و پخش انواع نمک ‌آبی و صورتی در ایران و آماده سازی برای صادرات را به عهده دارد. تحقیقات نشان داده املاح معدنی موجود در نمک آبی برای سوخت و ساز بدن انسان حیاتی بوده و حاوی مقادیر ارزشمندی از پتاسیم، کلسیم، روی، آهن، کلریدسدیم طبیعی است که به عنوان بزرگترین نقطه مثبت نمک آبی در مقایسه با سایر نمک‌ها عنوان می‌شود. مصرف کنندگان محترم برای تهیه نمک آبی اصل می‌توانند به وبسایت bluesalt24.ir مراجعه نموده و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09123305313 در ارتباط باشند.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟