آشنایی با دستگیره مخفی درب کابینت، فواید و معایب استفاده از آن

آشنایی با دستگیره مخفی درب کابینت

در هر دوره ای، بر اساس سلیقه افراد و نوع معماری خانه ها و محیط های کاری، ایده های مختلفی در طراحی کمد و کابینت به کار گرفته می شوند. دستگیره مخفی درب کابینت از جمله مدل های جدید به سبک مدرن می باشد. این طراحی در بزرگتر و منظم نشان دادن فضای داخلی آشپزخانه یا اتاق های کوچک نقش مهمی دارد.

در این مقاله قصد داریم پیرامون پروفیل آلومینیومی و نقش آن به عنوان دستگیره مخفی کابینت یا کمد صحبت کنیم. همچنین در مورد مزایای وجود دستگیره مخفی درب کابینت اطلاعات مفیدی را در اختیار علاقه مندان قرار می دهیم تا انتخاب و خرید آگاهانه تری را تجربه کنند.

استفاده از پروفیل آلومینیومی به عنوان دستگیره مخفی

دستگیره مخفی پروفیلی، نوعی دستگیره از جنس آلومینیوم است که در بخش داخلی درب کابینت یا کمد تعبیه می شود. این دستگیره ها مخفی بوده و نمایان نیستند. طراحی پروفیل های دستگیره مخفی به شکل حروف انگلیسی ال، اچ یا جی می باشد. نصب این دستگیره ها، باز و بسته کردن درب ها را با سهولت بیشتری همراه ساخته و به آنها ظاهری ساده، جذاب و شیک خواهد بخشید.

آشنایی با دستگیره مخفی درب کابینت، فواید و معایب استفاده از آنآشنایی با دستگیره مخفی درب کابینت، فواید و معایب استفاده از آن

دستگیره مخفی پروفیل آلومینیومی، زیبا و شیک

فواید استفاده از دستگیره مخفی درب کابینت

انتخاب کمد دستگیره سرخود یا استفاده از دستگیره مخفی درب کابینت، برای خانه هایی با فضای محدود و کوچک بسیار ایده آل است. از جمله مزایای استفاده از این دستگیره ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جلوگیری از شلوغی و ازدحام در محیط آشپزخانه و اتاق ها، به خصوص در خانه هایی با متراژ کم
  • برای افراد علاقه مند به طرح های مدرن و ساده، استفاده از دستگیره مخفی درب کابینت یا کمد انتخاب بی نظیری خواهد بود. این دستگیره های مخفی به شکل دستگیره نواری دیده شده و دکوراسیون داخلی را جذاب تر نشان خواهند داد.
  • پروفیل های دستگیره مخفی از کیفیت و استحکام بالایی برخوردار هستند، به خصوص اگر از آلومینیوم ضخیم و مقاومی ساخته شده باشند.
  • پروفیل دستگیره مخفی در مقایسه با سایر دستگیره های پنهان که از مگنت یا آهنربا در ساخت آنها استفاده شده است، قیمت مناسب تری داشته و انتخاب آنها برای کارفرما مقرون به صرفه تر خواهد بود.
  • ظاهر زیبا و مدرن دستگیره مخفی درب کابینت، آنها را در محیط های کاری و اداری بسیار پر کاربرد ساخته است.
  • دستگیره مخفی کابینت و کمد، این امکان را برای طراحان و سازندگان به وجود آورده که با انتخاب رنگ های متضاد آنها با کابینت، زیبایی خیره کننده ای به آشپزخانه یا محیط اداری شما ببخشند.
  • دستگیره مخفی درب کابینت یا درب کمد به دلیل شکل نواری خود، خطای دید ایجاد کرده و عرض محیط اجرایی را بیشتر و فضای آن را بزرگتر نشان می دهد.
  • وجود دستگیره مخفی پروفیل آلومینیومی، با استحکام بخشیدن به لبه درب ها، از تاب خوردن احتمالی آنها با گذشت زمان پیشگیری خواهند کرد.

آشنایی با دستگیره مخفی درب کابینت، فواید و معایب استفاده از آن

دستگیره مخفی، زیبایی و استحکام بیشتر کابینت

معایب وجود دستگیره های مخفی در کابینت و کمد

استفاده از دستگیره های مخفی درب کابینت و کمد در کنار مزایایی که دارند، ممکن است برای افراد علاقه مند به سبک کلاسیک و سنتی چندان رضایت بخش نباشند. علاوه بر آن، طراحی نادرست این دستگیره ها، مشکلات زیادی را برای کارفرما به همراه خواهد داشت.

از جمله معایب استفاده از دستگیره مخفی درب کابینت یا کمد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این مدل دستگیره برای خانه هایی به سبک مدرن مناسب بوده و برای سبک کلاسیک یا نئوکلاسیک قابل استفاده نمی‌باشد. برای آشپزخانه هایی با کابینت نئوکلاسیک، استفاده از دستگیره های معمولی مناسب تر است.
  • وزن این دستگیره ها به نسبت زیاد است. لذا، بر روی درب هایی که از مواد اولیه کیفیت پایین ساخته شده اند، قابل اجرا نمی باشند.
  • طراحان یا سازندگانی که کیفیت را فدای ارزانی کرده و از پروفیل های سبک و بی کیفیت در ساخت دستگیره مخفی استفاده می کنند، دردسرهای فراوانی را برای کارفرما به وجود می آورد.
  • قیمت دستگیره مخفی پروفیل آلومینیومی، نسبت به دستگیره های روکار بالاتر است.

آشنایی با انواع دستگیره مخفی برای کمد

همان گونه که پیش از این گفته شد، دستگیره مخفی درب کابینت به یکی از شکل های L، H وG تولید می شوند. نوع و مدل این دستگیره ها بسته به مدل درب کابینت یا کمد و به منظور سهولت قرار گیری انگشتان و امکان باز و بسته شدن راحت تر درب ها، انتخاب خواهند شد.

این دستگیره ها از طیف رنگی متنوعی نیز برخوردار هستند. همین امر دست طراحان و خریداران را در انتخاب باز گذاشته است. رنگ هایی چون، مشکی، سفید، طلایی، نقره‌ای، مسی و رز گلد از آن جمله اند. در این بین، افراد زیادی ترجیح می دهند از دستگیره های بدون رنگ و به رنگ خود آلومینیوم، در کمد یا کابینت ها استفاده کنند.

آشنایی با دستگیره مخفی درب کابینت، فواید و معایب استفاده از آن

آشپزخانه ای بزرگتر و زیباتر با دستگیره مخفی

آیا دستگیره مخفی برای کابینت های هوایی قابل اجرا می باشد؟

این سوالی است که برای اغلب افراد به وجود می آید. در پاسخ باید گفت، استفاده از دستگیره مخفی هیچ محدودیتی نداشته و بر روی انواع کابینت ها از جمله کابینت ممبران، کابینت های‌گلاس و …،کمدهای زمینی، دیواری، کشوهای آشپزخانه یا کمد و حتی کشوهای داخل کمد دیواری نیز قابل اجرا می باشند.

دستگیره های مخفی پروفیلی، برای کابینت های زمینی در پشت قسمت بالایی یونیت و برای کابینت های هوایی، پشت قسمت پایینی یونیت نصب می شوند.

طریقه نصب دستگیره های مخفی

شیوه نصب دستگیره مخفی پروفیل آلومینیومی در کابینت یا کمد، به مدل این دستگیره ها که ال، جی یا اچ فرم است، بستگی دارد. این دستگیره ها عموما به صورت شاخه ای و نیمه مخفی در قسمت درونی یا پست درب کابینت، به صورت شاخه ای و عمودی در درب کمدهای ریلی یا به صورت طولی و افقی در درب کشو یا کابینت نصب می گردند. توجه به این نکته حائز اهمیت است که، اجرای این دستگیره ها به دقت، تجربه و تخصص بالا نیاز داشته و تنها از عهده تکنسین های مجرب و ماهر ساخته است.

در زمان انتخاب دستگیره های مخفی توجه به چه نکاتی لازم است؟

در زمان خرید دستگیره مخفی پروفیل آلومینیومی با توجه به نکات زیر، خرید مطمئن تری را تجربه خواهید کرد:

  • در زمان خرید، پروفیل های درجه یک، ضخیم و با کیفیت را برگزینید. بدین ترتیب، محصول، از استحکام و مقاومت کافی برخوردار خواهد بود. توجه کنید که دستگیره های انتخابی حتما از شمش آلومینیوم تولید شده باشند.
  • برای خرید دستگیره مخفی پروفیل آلومینیومی به فروشگاه های معتبر و شناخته شده مراجعه نمایید.
  • با توجه به شکل ظاهری دستگیره ها تا حدودی می توان به کیفیت آن پی برد. دستگیره هایی که صاف، صیقلی و بدون زدگی هستند معمولا از آلومینیوم با کیفیت تری ساخته شده اند.

آشنایی با دستگیره مخفی درب کابینت، فواید و معایب استفاده از آن

آشپزخانه ای عریض تر با دستگیره مخفی پروفیل آلومینیومی

سخن آخر

در ساخت دستگیره مخفی درب کابینت یا کمد می بایست از مواد اولیه با کیفیت استفاده شود. برای اطمینان از مرغوبیت محصول، اعتماد به یک مجموعه حرفه ای و با سابقه بهترین اقدام خواهد بود. ماهر چوب سابقه ای طولانی و درخشان در زمینه طراحی و تولید انواع مصنوعات اداری، کابینت آشپزخانه و کمد های دیواری دارد. این مجموعه حرفه ای در طراحی کلیه پروژه های خود از به روزترین و جدیدترین طرح ها و متدها الهام می گیرد. اعتماد به این مجموعه و تیم متخصص آن، تجربه خریدی لذت بخش را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟