خدمات ام دی اف

خدمات mdf به مجموعه فعالیتهایی گفته می شود که روی ورق ام دی اف انجام می شود تا آن را به یک محصول تبدیل کند. این خدمات شامل برش ورق ام دی اف، خدمات نوار لبه PVC، خدمات CNC، و خدمات وکیوم می باشد.

در گذشته این عملیات در کارگاههای MDF و توسط ام دی اف کاران انجام می شد. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ظهور دستگاههای پیشرفته جهت انجام این خدمات، کارگاههای خدمات ام دی اف این وظیفه را به عهده گرفته اند. زیرا علاوه بر قیمت بالای دستگاهها، کار کردن با هرکدام از آنها به تخصص و مهارت نیاز دارد.

علاوه بر این خدمات اکثر کارگاهها فرایند تامین ورق را نیز انجام می دهند. به این ترتیب کابینت کاران با ارائه طرح مد نظر به کارگاه، کار را به صورت آماده تحویل می گیرند و تنها عملیات مونتاژ و نصب را انجام می دهند. بنابراین امکان انجام سفارشات بیشتر برای آنها فراهم می شود.

خدمات ام دی اف

در ادامه به اختصار درباره هرکدام از این عملیات توضیحاتی ارائه می شود.

خدمات برش ام دی اف

مهمترین کار در تولید یک محصول مثل کابینت و کمد دیواری برش صحیح ورق های آن است. علاوه بر برش با دقت و کم خطا، کاهش میزان پرتی ورق، خدمات برش ام دی اف را حساس می کند.

کارگاههای خدمات با انجام تخصصی آنالیز کابینت و محاسبه دقیق ابعاد برش، پرتی ورق را به حداقل می رسانند. سپس ابعاد به دستگاه پانل بر اتوماتیک انتقال داده می شود و دستگاه ورق ها را به طور دقیق و بدون خطا و به سرعت برش می زند.

هزینه انجام خدمات برش

هزینه برش mdf به صورت ورقی محاسبه می شود. ورق های با ابعاد متفاوت قیمتهای مختلفی دارند. هرساله این تعرفه ها از طرف اتحادیه درودگران اعلام می گردد.

خدمات ام دی اف

خدمات نوار PVC

دستگاه لبه چسبان PVC وظیفه چسباندن نوار لبه را بر عهده دارد. نوار لبه، نوارهای باریکی از جنس pvc است که برای پوشاندن قسمتهای زبر و خشن ورق های ام دی اف، استفاده می شود. نوار لبه pvc باعث زیبایی کار شده و دوام و استحکام ورق ها، از محل برش را افزایش می دهد.

نوع نوار پی وی سی و ابعاد آن در هزینه انجام خدمات PVC موثر است. قبل از واگذاری خدمات به یک کارگاه، می توانید تعرفه خدمات پی وی سی را از آنها بخواهید.

خدمات ام دی اف

خدمات CNC ورق ام دی اف

عملیات برش طرح های خاص و یا حکاکی روی ورق ام دی اف توسط دستگاه cnc انجام می شود. این عملیات در دو مرحله به انجام می رسد.

  1. مرحله طراحی: در این مرحله، طرح مورد نظر توسط یکی از نرم افزراهای سه بعدی مثل cad ترسیم می شود.
  2. اجرا: در این مرحله ابعاد مختلف از ورق mdf روی دستگاه قرار میگیرد. طرح مورد نظر به دستگاه وارد می شود و در نهایت دستگاه شروع به کار می کند و طرح روی ورق ام دی اف پیاده سازی می شود.

برش cnc ام دی اف یکی از مهمترین خدمات در صنعت تولید مبلمان و مصنوعات چوبی است.

هزینه انجام خدمات سی ان سی به صورت دقیقه ای محاسبه می شود. هرچه طرح پیچیده تر باشد زمان اجرای آن بیشتر و در نتیجه هزینه پیاده سازی آن بیشتر خواهد بود.

خدمات ام دی اف

خدمات وکیوم ام دی اف

وکیوم در واقع یک روکش از جنس pvc است که با استفاده از دستگاه پرس وکیوم روی ام دی اف خام یا انواع چوب چسبانده می شود. از این تکنولوژی بیشتر در ساخت کمد و کابینتهای سبک کلاسیک استفاده می شود.

قبل از انجام خدمات وکیوم MDF طرح مد نظر توسط دستگاه سی ان سی روی ام دی اف پیاده سازی می شود. سپس ورق روی سینی دستگاه پرس وکیوم چیده شده و عملیات پرس وکیوم انجام می شود.

هزینه انجام خدمات وکیوم به صورت سینی محاسبه می شود و مبلغ آن هرساله از سمت اتحادیه درودگران به کارگاههای خدماتی اعلام می گردد.

خدمات ام دی اف

سخن پایانی

واگذاری انجام خدمات به کارگاههای خدمات ام دی اف باعث بالا بردن کیفیت و سرعت انجام آنهاست. و کابینت کاران تنها عملیات مونتاژ و نصب را انجام می دهند. به این صورت می توانند سفارشات بیشتری را مدیریت کنند. علاوه بر این خطرات ناشی از عملیات برش ام دی اف که اکثر کابینت کاران یک بار تجربه آن را دارند؛ با واگذاری خدمات برش کاملا از بین می رود.

پس پیشنهاد ما درمورد واگذاری خدمات را جدی بگیرید اما در انتخاب کارگاه نهایت دقت را داشته باشید تا خدمات کامل ام دی اف بدون عیب و نقص و در سریعترین زمان ممکن به شما تحویل داده شود.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟