جدیدترین لیست جهیزیه لاکچری عروس در سال 1402

 در واقع یکی از مراحل سخت ازدواج و مهم‌ترین دغدغه خانواده‌ها پس از توافق دختر و پسر برای شروع زندگی متاهلی خرید جهیزیه است. با توجه به وضعیت اقتصادی حال حاضر، عروس و دامادهایی که قصد دارند در سال 1402 ازدواج کنند؛ برای خرید یک جهیزیه لاکچری، شیک و باکیفیت با چالش های زیادی رو به رو هستند.  در نتیجه تحقیق و برنامه ریزی برای بودجه مورد نظر و تهیه لیستی از وسایل ضروری که عروس و داماد برای ادامه زندگی در یک خانه جدید نیاز دارند واجب است. در این مقاله به راهنمای جامع خرید جهیزیه در سال 1402 پرداخته ایم. با مجله اینترنتی گرین لیست همراه باشید. 

در خرید جهیزیه کامل عروس به چه نکاتی باید توجه کرد؟

جدیدترین لیست جهیزیه لاکچری عروس در سال 1402

با توجه به قانون اساسی ایران خرید جهیزیه کامل عروس، بر عهده داماد است. با این وجود خانواده عروس برای کمک به داماد و کاهش هزینه‌های ازدواج او، خرید بخش زیادی از وسایل ضروری جهیزیه را تقبل می‌کنند و چند ماه قبل از برگزاری مراسم عروسی مراحل خرید جهیزیه شروع می‌شود. در زمان خرید جهیزیه مواردی مانند میزان بودجه، مدت زمان مورد نیاز برای خرید و سلیقه شخصی عروس و داماد حرف اول را می‌زنند. گاهی اوقات به دلیل کمبود وقت ممکن است بعضی از وسایل مورد نیاز جهیزیه در زمان خرید فراموش شوند. برای خرید جهیزیه عروس جدید و شیک به نکات زیر توجه داشته باشید.

مشورت با دوستان و آشنایان

یکی از نکات بسیار مهم که قبل از خرید یک جهیزیه شیک و لاکچری حتما باید مورد توجه قرار بگیرد؛ مشورت با دوستان و آشنایان است. افرادی که به تازگی ازدواج کرده‌اند، مناسب‌ترین گزینه برای مشورت درباره وسایل ضروری جهیزیه هستند؛ زیرا با تمام برندهای لوازم خانگی لاکچری و جدید موجود در بازار آشنایی کامل دارند و اطلاعات ارزشمندی را درباره محصولات برندهای مختلف در اختیار شما قرار می‌دهند. اگر با اطلاعات کافی برای خرید جهیزیه اقدام کنید، هرگز گول تبلیغات پر زرق و برق را نمی‌خورید و بهترین لوازم خانگی را برای آغاز زندگی تدارک خواهید دید.

آماده کردن لیست جهیزیه لاکچری

یکی دیگر از نکات بسیار مهم که قبل از خرید جهیزیه اهمیت زیادی دارد، آماده کردن لیست جهیزیه لاکچری است. با وجود این لیست از بی‌نظمی در خرید و فراموشی برخی از اقلام جلوگیری می‌شود. در لیست جهیزیه عروس ضروری، وسایل با توجه به کاربردشان دسته‌بندی می‌شوند.

برنامه‌ریزی برای زمان خرید جهیزیه با استفاده از لیست جهیزیه لاکچری

برای افزایش سرعت خرید از روی لیست جهیزیه لاکچری برنامه‌ریزی برای زمان خرید را فراموش نکنید. برخی از خانواده‌هایی که دارای دختر هستند؛ حتی قبل از آمدن خواستگار بخشی از لوازم ضروری جهیزیه مانند رخت‌خواب، دم‌کنی، لوازم پلاستیکی و … را آماده می‌کنند. با این کار در زمان خرید سایر وسایل صرفه‌جویی می‌شود.

خرید وسایل جهیزیه با در نظرگرفتن ابعاد منزل عروس و داماد

یکی از نکات مهم خرید جهیزیه عروس لاکچری و جدید این است که قبل از خرید هر وسیله‌ای ابعاد منزل عروس و داماد را در نظر بگیرید. به عنوان مثال متراژ فرش یا ابعاد پرده‌ها را با توجه به مساحت خانه و اندازه پنجره‌ها خریداری کنید. برای خانه‌هایی که پذیرایی آن‌ها کوچک است، تلویزیون کوچک انتخاب کنید.

پرهیز از هرگونه حسادت و چشم و هم‌چشمی

برای خرید جهیزیه عروس لاکچری و جدید از هرگونه حسادت و چشم‌ و هم‌چشمی بپرهیزید. وسایلی را بخرید که با بودجه شما متناسب باشند. چیزی که باعث خوشبختی می‌شود، تفاهم، محبت و علاقه است. زوج‌های جوان نباید به هر قیمتی برای خرید جهیزیه خیلی گران به خانواده‌های خود فشار مالی وارد کنند.

جهیزیه عروس شامل چیست؟‌ در لیست جهیزیه لاکچری عروس در سال 1402 چه وسایلی وجود دارد؟

جدیدترین لیست جهیزیه لاکچری عروس در سال 1402

در پاسخ به این که سوال که “جهیزیه عروس شامل چیست؟ ” باید بگوییم که جهیزیه عروس شامل مواردی است که در لیست جهیزیه لاکچری عروس به آن‌ها اشاره می‌شود. وسایل موجود در این لیست عبارت‌اند از:

لیست جهیزیه عروس ضروری

اقلام موجود در لیست جهیزیه عروس ضروری عبارت‌اند از: قرآن و رحل، آینه و شمعدان، میز غذاخوری، مبلمان، تخت و تشک دونفره، میز آرایش به همراه آینه، کمد، پرده، میز تلویزیون، بوفه، کتابخانه، میز تلفن، میز چرخ خیاطی، جاکفشی، ساعت دیواری برای اتاق و پذیرایی، فرش، لوازم تزئینی برای دکوراسیون، آباژور و چراغ خواب.

دسته‌بندی لوازم برقی در لیست جهیزیه لاکچری

لوازم برقی موجود در لیست جهیزیه عروس عبارت‌اند از: یخچال، فریزر، ماشین ظرفشویی و لباسشویی، گاز، جارو برقی، اتو، پنکه، انواع لوستر، چرخ خیاطی و بخار شوی.

دسته‌بندی لوازم صوتی و تصویری در لیست جهیزیه لاکچری

لوازم صوتی و تصویری موجود در لیست جهیزیه عروس عبارت‌اند از: تلویزیون، تلفن‌ بی‌سیم، کامپیوتر، لپ‌تاپ، ضبط صوت و باند.

دسته‌بندی لوازم آشپزخانه در لیست خرید جهیزیه لاکچری

لوازم آشپزخانه موجود در لیست خرید جهیزیه عروس جدید در سال 1402 عبارت‌اند از: آبمیوه‌گیری، چرخ گوشت، غذاساز، مایکروفر، زودپز، آرام‌پز، چای‌ساز، قهوه‌ساز، آسیاب، مخلوط‌کن، همزن، گوشت‌کوب برقی، ست قابلمه و ماهیتابه، قوری و کتری، سماور، سبزی خردکن، سرویس ظروف چینی و پیرکس، سرویس قاشق و چنگال، پارچ، آجیل‌خوری، میوه‌خوری، شکلات خوری، جا ادویه‌ای، کلمن، سیخ، فلاسک، ترازو، هاونگ، شکرپاش، نمکدان، ست سبد، سرویس پلاستیک، انواع قالب، بطری آب، سفره‌ پاک‌کن و … .

دسته‌بندی لوازم اتاق خواب و لوازم آرایشی بهداشتی در لیست خرید جهیزیه لاکچری

لوازم اتاق خواب و لوازم آرایشی بهداشتی موجود در لیست خرید جهیزیه شیک عبارت‌اند از: لحاف، روبالشی، ملحفه، رخت‌خواب مهمان، انواع حوله، سشوار، اپیلاتور، دستمال، دستکش، دمکنی، بابلیس، جاصابونی، سبد رخت، جارو، خاک‌انداز، پتوی مسافرتی، مسواک، بوگیر، سفره، پادری، جا مایع، گیره لباس، تشت حمام، روفرشی، واکس، چادرنماز، لیف، شامپو، مایع دستشویی و ظرفشویی، پودر دستی، پودر ماشینی، نرم‌کننده لباس، دستمال کاغذی، دمپایی، میز اتو و … .

دسته‌بندی مواد غذایی در لیست جهیزیه لاکچری

موارد غذایی موجود در لیست جهیزیه لاکچری عبارت‌اند از: انواع ادویه، انواع گوشت، سبزی خورشتی، ماست، ترشی، پیاز، سیب‌زمینی، زرشک، لیمو، زعفران، برنج، روغن، قند، شکر، چای، حبوبات، میوه، ژله، کره، مربا، پنیر، سماق و …. .

جمع‌بندی

جدیدترین لیست جهیزیه لاکچری عروس در سال 1402

در این مقاله راجع به نکات مهم در زمان جهیزیه عروس صحبت کردیم و توضیح دادیم که با توجه به دسته‌بندی‌های لیست جهیزیه لاکچری در سال 1402چه چیزهایی باید خریداری شود. اگر قصد خرید جهیزیه دارید با مراجعه به سایت های راهنمای خرید مانند به نظر، درجه، گرین لیست و تاپ ترین می‌توانید راهنمای جامع خرید اینترنتی انواع محصولات را بخوانید و با اطلاعات کامل برای خرید اقدام کنید تا خریدی به صرفه و اقتصادی داشته باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (1 امتیاز)