با دکوراسیون خانه به سبک کلاسیک آشنا شوید

دکوراسیون به عنوان یک کل در نظر گرفته می شود و بسیاری از جزئیات در همان زمان مورد توجه قرار می گیرد ، از مبلمان گرفته تا فرش ، از لوستر تا لوازم جانبی. سبک کلاسیک ، سرشار از اکسسوری ، رگه هایی از گذشته را در خود دارد. مبلمان کلاسیک که هرگز از مد نمی افتند با دوام و کیفیت خود متمایز می شود. شکوه در فضاهای نشیمن تزئین شده با مدل های مبلمان کلاسیک خیره کننده است. دکوراسیون سبک کلاسیک که در تمامی شاخه های هنری خود را نشان می دهد ، امروزه با ویژگی های هنری خود در بسیاری از خانه ها دیده می شود. در ادامه با این سبک پرطرفدار بیشتر آشنا می شوید.

دکوراسیون سبک کلاسیک چیست؟

دکوراسیون سبک کلاسیک ، سبکی است که در آن از لوازم دست ساز ، گلدوزی و نوستالژیک استفاده می شود. مجموعه مبلمان کلاسیک که طبیعی بودن و همچنین ظاهر لوکس بر آنها غالب است ، با موضع بی انتهای خود جلب توجه می کند. در این سبک که انتخاب کسانی است که می خواهند مبلمان باشکوه گذشته را به زمان حال بیاورند ، به کرات با جزئیاتی مانند رودوزی ، کنده کاری و مخمل مواجه می شوید.

بسیاری از قسمت های خانه مانند اتاق خواب ، اتاق نشیمن و آشپزخانه را می توان به شیوه دکوراسیون سبک کلاسیک تزئین کرد. مشاهده این سبک نه تنها در خانه ها بلکه در محیط های اداری نیز امکان پذیر است. کسانی که دارای شخصیت سبک کلاسیک هستند که در زمینه های مختلف از معماری گرفته تا هنر ، از مد تا سبک زندگی وجود دارد ، با انتخاب مبلمان مناسب فضای زندگی خود را متناسب با سبک خود بسازند.

با دکوراسیون خانه به سبک کلاسیک آشنا شوید

تفاوت بین دکوراسیون سبک کلاسیک و آوانگارد

دکوراسیون سبک کلاسیک و آوانگارد دو مفهومی هستند که با هم اشتباه گرفته می شوند. اگرچه آنها شبیه به یکدیگر هستند ، اما ویژگی هایی وجود دارد که این دو را از یکدیگر متمایز می کند. طراحی واضح ترین ویژگی متمایز است. در مبلمان کلاسیک ، کاردستی ، نمایشگری و کنده کاری شدیدتر است. در مبلمان آوانگارد ، نقوش حکاکی شده تعادل بیشتری دارند.

لیست قیمت خرید 39 مدل سرخ کن حرفه ای [ ایرانی و خارجی ] در بازار تهران

متریال مورد استفاده در مبلمان آوانگارد با نقوش کمتر سبک تر است. سبک آوانگارد با خطوط مدرن ، سادگی و استفاده بیشتر از رنگ سفید روشن است. در واقع مبلمان آوانگارد را می توان «مبلمان کلاسیک مدرن» نیز نامید ؛ زیرا به عنوان ترکیبی از مبلمان مدرن و کلاسیک تصور می شود. علاوه بر این ، طرح های پارچه های مختلفی در سبک آوانگارد استفاده می شود ، از پارچه های مخملی گرفته تا پارچه های مدرن ، از الگوهای سنتی تا الگوهای چاپی. از این نظر محدوده پارچه بیشتر است.

با دکوراسیون خانه به سبک کلاسیک آشنا شوید

تکامل سبک کلاسیک در طول زمان

شکوه و جلال دکوراسیون سبک کلاسیک به قرن نوزدهم باز می گردد. کلاسیک گرایی که در بسیاری از زمینه ها مانند ادبیات ، موسیقی ، معماری و هنر در اروپا خود را نشان می دهد ، در دکوراسیون خانه و مبلمان نیز نمود پیدا می کند. سبکی که از اروپا شروع شد و در سرتاسر جهان گسترش یافت ، در کاخ ها نیز با استفاده می شد. در آن زمان از چوب در مبلمان استفاده می گردید ؛ زیرا مواد بسیار زیادی از چوب ساخته می شد. این که تمام نقوش و مبلمان منبت کاری به دست استادکاران مبل ساخته می شود ، آن را ارزشمند کرده است. اگرچه تصور می گردد که اغراق آمیز است ، اما سبکی دارد که گذشته را به زمان حال می برد و بدون از دست دادن آثارش از آن محافظت می کند.

با دکوراسیون خانه به سبک کلاسیک آشنا شوید

مبانی دکوراسیون سبک کلاسیک

دکوراسیون سبک کلاسیک که با متمایز شدن از سایر سبک ها حرف اول را می زند ، ویژگی های خاص خود را دارد. بی زمانی این سبک که باعث می شود فضاهای زندگی هم گذشته و هم نمایش را تجربه کنند ، در ویژگی های آن نهفته است. مبلمانی که با حفظ شخصیت خود تا به امروز باقی مانده ، در درجه اول با دوام و مناسب بودن برای استفاده برای چندین سال متمایز است. در مبلمانی که عمدتاً از چوب استفاده می شود ، از مواد سنگین استفاده می گردد نه سبک. این باعث دوام آن می شود. علاوه بر این ، استفاده از چوب با کیفیت ترجیح داده می شود ؛ زیرا مبلمان در هنگام پردازش و کنده کاری آسیب نمی بینند.

در مدل های ست مبلمان کلاسیک ، ویژگی های ضروری چوب های کنده کاری شده ، برگ ، گلدوزی و رودوزی است. این ویژگی ها آن را از سایر سبک های مبلمان متمایز می کند و به وضوح خود را نشان می دهد. مخمل و ابریشم عموماً به عنوان پارچه در مبلمان استفاده می شود.

چرم یکی دیگر از انواع پارچه های استفاده شده است. از طرفی رودوزی در طرح های ست مبل های مدل چستر گنجانده شده است. با ظاهر شیک مدل های مبل چستر ، جلوه مطلوبی در فضاهای نشیمن ایجاد می شود. یکی دیگر از ویژگی های بارز دکوراسیون سبک کلاسیک ، عرض مبلمان است. درهای بزرگ حکاکی شده ، میزهای بلند ، صندلی های پهن با تکیه گاه و لوسترهای بزرگ از نکات مورد توجه در این طرح ها هستند.

با دکوراسیون خانه به سبک کلاسیک آشنا شوید

استفاده از لوازم نوستالژیک در دکوراسیون سبک کلاسیک

با استفاده از لوازم نوستالژیک ، جزئیات جلوه ای جامع می بخشد. از آنجایی که در هر نقطه از مبلمان جزئیات دیگری وجود دارد ، هر قطعه از لوستر گرفته تا فرش ، از اکسسوری تا پرده باید به عنوان یک کل در مرحله دکوراسیون در نظر گرفته شود. در انتخاب اکسسوری مبلمان کلاسیک باید به رنگی که بر مبلمان غالب است توجه کرد.

41 مدل بهترین میز جلو مبلی گرد مدرن [ با قیمت ارزان ] + خرید

هنگام تلاش برای ایجاد یک دکوراسیون باشکوه ، قطعاتی مانند اکسسوری ها و پرده ها در رنگ های ناسازگار می توانند ظرافت را از بین ببرند و تصویر بدی ایجاد کنند. انتخاب ساعت دیواری ، گلدان ، میز عسلی ، آینه یا قاب باید بر اساس رنگ ‌های موجود در مبلمان باشد. بیشترین استفاده از ترکیب رنگ در سبک کلاسیک قهوه ای و شرابی است. با استفاده از رنگ های مناسب می توان دکوراسیون مبلمان کلاسیک را هم چشم نواز و هم ایده آل ساخت.

با دکوراسیون خانه به سبک کلاسیک آشنا شوید

چرا دکوراسیون سبک کلاسیک استفاده می شود؟

بی زمانی در بین دلایل انتخاب دکوراسیون سبک کلاسیک جایگاه اول را دارد. مبلمان خریداری شده با این سبک که هیچ گاه از مد نمی افتد ، سال هاست مورد استفاده قرار می گیرد. مدل هایی با خطوط کلاسیک در طرح هایی که هر ساله مطابق با روند ساخته می شوند ضروری هستند. این تضمین می کند که همیشه می توان از آن استفاده کرد و مطابق با مد بود. علاوه بر این ، طول عمر مواد با کیفیت به کار رفته آن را جذاب کرده است. با توجه به روند تغییر ، مبلمان بادوام به جای تجدید مکرر مبلمان استفاده می گردد.

تصاویر بیشتر:

با دکوراسیون خانه به سبک کلاسیک آشنا شوید

با دکوراسیون خانه به سبک کلاسیک آشنا شوید

با دکوراسیون خانه به سبک کلاسیک آشنا شوید

با دکوراسیون خانه به سبک کلاسیک آشنا شوید

خرید 39 مدل قاب عکس چوبی بسیار شیک و لاکچری

با دکوراسیون خانه به سبک کلاسیک آشنا شوید

با دکوراسیون خانه به سبک کلاسیک آشنا شوید

با دکوراسیون خانه به سبک کلاسیک آشنا شوید

با دکوراسیون خانه به سبک کلاسیک آشنا شوید

با دکوراسیون خانه به سبک کلاسیک آشنا شوید

با دکوراسیون خانه به سبک کلاسیک آشنا شوید

5/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
آپارتمان کوچک و لوکس با دکوراسیونی کم هزینه ، آپارتمان های شیک با دکوراسیون نارنجی و طوسی دودی ، آشنایی با انواع رنگ آبی و نحوه استفاده آنها در دکوراسیون داخلی ، آشنایی با دکوراسیون خانه با رنگ روشن و شاد به روشی بسیار ساده ،
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (1 امتیاز)