تحویل پارتیشن شیشه ای در کوتاهترین زمان

شیشه سکوریت، چرا؟

همه ما می­خواهیم بدانیم شیشه سکوریت چه ویژگی­هایی دارد و چه فرآیندی بر آن حاکم است.

مارک فورد، مدیر توسعه و صنعت کارخانه AFG Industries  اخیرا در مقاله‌ی کوتاهی درج شده در پایگاه دانش آمریکا ویژگی­هایی از شیشه سکوریت را توضیح داده است. وی شرحی از آزمایش­های انجام شده و تجربیات بر روی شیشه سکوریت را ارایه کرده است.

تحویل پارتیشن شیشه ای در کوتاهترین زمان

آزمایش شیشه سکوریت با استفاده از پانچ کردن شیشه با یک دستگاه مخصوص پانچ آلومینیومی انجام شد. ما می بایست با این آزمایش اطمینان حاصل می کردیم که شیشه  واقعا در بسیاری از قطعات کوچک و به اندازه مشابه شکسته می شود. طبیعی است که شیشه سکوریت در برابر ضربات معمول به اصطلاح پودر شده و شکسته شود.اما دستگاه پانچ ضربه ای سریع بر جسم وارد می کند که اگر شیشه سکوریت خاصیت لازم را نداشته باشد مانند شیشه عادی به تکه­های بزرگ تبدیل می­شود و پودر نخواهد شد.

آزمایش مشخص کرد که  شیشه به طور صحیح بر اساس الگویی که در شیشه های سکوریت وجود دارد شکسته است. ضربات پانچ شیشه را پودر کرد و نشان داد شیشه سکوریت در برابر هر ضربه‌ای خاصیت سکوریت  خود را حفظ کرده و پودر می شود.

آزمایش اثبات کرد “شیشه سکوریت” در حدود چهار برابر قویتر از شیشه “معمولی” است. و بر خلاف شیشه های خام با آنیل  ، که در صورت شکسته شدن در قسمت های بزرگ و تیز شده شکسته شود ، شکستگی های شیشه ای را به قطعات کوچک و خطر تبدیل می کند.

نتیجه قطعی است ، شیشه سکوریت در محیط هایی استفاده می شود که ایمنی انسان در آن به صورت اساسی مطرح است. خودرو، ساختمان، پارتیشن اداری، بالکن و .. تقریبا هر جایی که موجود زنده‌ای است می­بایست برای حفظ امنیت از شیشه سکوریت استفاده کرد.

در مرحله دوم این آزمایش ، شیشه یک فرآیند عملیات حرارتی را آغاز می کند که طی آن از طریق یک اجاق گاز ، شیشه حرارت میبیند. اجاق گاز شیشه را تا  دمای بیش از 600 درجه سانتیگراد گرم می کند. (استاندارد صنعت 620 درجه سانتیگراد است.) سپس شیشه تحت یک روش خنک کننده با فشار بالا تحت عنوان “خاموش شدن یا فروکش کردن” قرار می گیرد. در طی این فرایند که فقط چند ثانیه طول کشید ، هوای کم فشار سطح شیشه را به صورت کامل و سراسری در بر می گیرد. خنک کردن سطوح بیرونی شیشه را خیلی سریعتر از مرکز خنک می کند. با سرد شدن مرکز شیشه ، سعی می شود از سطوح بیرونی نیز سرد شود. در نتیجه ، مرکز شیشه در گرما باقی می ماند و سطوح بیرونی به حالت انقباض می روند در حالیکه سطوح درونی رو به انبساط بوده‌اند.

نتیجه جالب است شیشه نشکست و کامل در برابر این نوسان دمایی مقاومت کرد. اما شیشه خام تنها با تلورانس دمایی حداکثر تا 50 درجه اختلاف میان سرما و گرما به راحتی شکسته و پودر می شود.

نکته دیگر که این آزمایش اثبات کرد این بود که شیشه خام در شوک دمایی  تنها یک پنجم کمتر از شیشه سکوریت مقاومت می کند. نکته دیگر آن که شیشه خام با سرعت 6000 پوند در هر اینچ مربع (PSI) شکسته می شوداما میزان این ضربه برای شیشه سکوریت برابر با 10000 psi یا بیشتر باشد.

در واقع این آزمایش­ها به خوبی خاصیت و ویژگی­های شیشه سکوریت و منافع آن را شرح داد. اما این شیشه در کجاها کاربرد دارد.

تحویل پارتیشن شیشه ای در کوتاهترین زمان

شیشه در پارتیشن شیشه ای

شیشه سکوریت کاربردهای فراوان دیگری نیز دارد. پارتیشن شیشه ای اداری نیز از جمله دیگر کاربردهای شیشه سکوریت است.

هنگامی که با کمبود فضا برای کارمندان خود مواجه هستید پارتیشن شیشه ای به کمک شما می آید. ایجاد نور زیاد در محیط و در نتیجه کاهش مصرف انرژی ، کاهش آلودگی صوتی، شکیل کردن محیط اداری، افزایش روحیه کارکنان و قابلیت تغییر از دیگر مزایای استفاده از شیشه سکوریت پارتیشین اداری است.

شیشه حمام نیز تنها با شیشه سکوریت امکان پذیر است. تلورانس دمایی بالا وشوک های حرارتی را تنها شیشه سکوریت تحمل می کند. متریال شیشه سازگاری بالا در دکوراسیون حمام دارد. قابلیت جدا سازی حمام از سرویس بهداشتی، افزایش فضای محیط و حفظ گرمای حمام از مزایای شیشه سکوریت حمام است.

به کار بردن شیشه سکوریت در نقاط مختلف خانه هزینه اضافی نیست، بلکه کاهش هزینه هاست. شما می توانید با مراجعه به  منوی نمونه پروژه‌های گروه صنعتی رامادُر کار مناسب با سلیقه و نیاز خود را یافته و آن را به راحتی سفارش دهید. رامادُر با ربع قرن تجربه در نصب و راه‌اندازی هزاران پروژه شیشه سکوریت و استفاده از بهترین یراق آلات، وسایل زیرساختی اورجینال و بهرمندی از تیم حرفه‌ای در کنار شما خواهد بود.

تحویل پارتیشن شیشه ای در کوتاهترین زمان

موارد استفاده از شیشه سکوریت در شیشه بالکن

شیشه بالکن! یکی از پر کاربردترین شیشه های سکوریت، شیشه های بالکن هستند. اما مزایای آن چیست؟

مزیت شماره 1: فضای زندگی قابل استفاده را افزایش می دهد

در صورت استفاده از شیشه های بالکن ، بالکن شما از فضایی قابل استفاده بعضا به مکانی تبدیل می شود که تقریباً در هر زمان می توانید از آن استفاده کنید.

شیشه بالکن برای حداکثر راحتی و استفاده آسان طراحی شده است. هنگامی که هوا سرد، مرطوب یا وزش باد است، می توانید شیشه بالکن را برای محافظت بسته نگه دارید. هنگامی که هوا گرم و دلپذیر است ، می توانید شیشه بالکن را باز کرده و در هوای تازه بگذارید. اگر هوا در نقطه معتدل است ، می توانید شیشه بالکن را تا حدی باز کنید.

تحویل پارتیشن شیشه ای در کوتاهترین زمان

  • به متراژ اضافه می شود

از آنجا که شیشه بالکن ما می تواند باز و بسته شود محوطه بالکن همچنان به عنوان مستقل بوده و در فضای داخلی محسوب نمی شود. در نتیجه، بالکن محصور به اندازه کل فضای مربع های شما حساب نمی شود.

  • اشیا در بالکن سالم می مانند

در کشوری مانند ایران ، در روز و شب ، تابستان و زمستان با تغییرات گسترده دما مواحه ایم. این تغییرات زیاد دمایی و ناگهانی می تواند برای اشیا و گلدانهای در بالکن بسیار مضر باشد و آن ها را زود نابود کرده یا مستهلک کند . این مسئله منجر به افزایش هزینه های نگهداری می شود. با شیشه بالکن ، ساختار و اثاثیه بالکن شما از عوامل آسیب زای خارجی محافظت می شود و باعث کاهش هزینه های تعمیرات و نگهداری می شود.

  • نویز، آلودگی صوتی را کاهش می دهد و ایمنی را افزایش می دهد

شیشه بالکن نه تنها به عنوان یک عایق در برابر باد و باران عمل می کند بلکه باعث  کاهش حداقل 50٪ سر و صدای بیرون می شده  و یک لایه ایمنی اضافی برای کودکان و حیوانات خانگی ایجاد می کند.

  • مصرف انرژی را کاهش می دهد

هنگامی که در ماه های سردتر شیشه بالکن را بسته نگه دارید، میزان مصرف انرژی را کاهش داده و  به شما این امکان را می دهد تا از هدر دادن گرمای خانه جلوگیری کرده و خانه خود را به صورت کارآمدتر گرم کنید.

برعکس این حالت در تابستان نیز روی می دهد. هنگامی که با گرمای هوا مواجه می شوید و وسایل برودتی و سرمایش را فعال می کنید از هدر رفت سرمای درون خانه جلوگیری می کنید. در هنگام اعتدال هوا در فصل­های پاییز و بهار نیز با تنظیم آن می توانید از جریان خوب هوای بیرون استفاده کرده و نیازی به وسایل سرمایشی و گرمایشی نداشته باشید.

این تنها بخشی از مزایای شیشه بالکن است. عمر طولانی تر ساختمان، جلوگیری از نفوذ رطوبت به بدنه، کاهش استهلاک بنا و.. ده ها مزایای دیگر از جمله دیگر فواید نصب شیشه بالکن هستند.

تحویل پارتیشن شیشه ای در کوتاهترین زمان

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟