چگونه طلا را با روش خانگی تمیز کنیم؟

بازگرداندن ظاهر براق و زیبا به جواهراتی که تیره شده و درخشش خود را از دست داده اند از ارزش بسیاری برخوردار است. اگر فکر می کنید تمیز کردن جواهرات طلا و نقره فقط شامل شستن با آب و صابون است ، در اشتباهید. اگر به دنبال پاسخی صحیح برای تمیز کردن طلا هستید ، این مقاله برای شما مناسب است.

روش های مختلفی وجود دارد که می توانید برای تمیز کردن طلا استفاده کنید. از آنجایی که طلا و نقره فلزاتی هستند که برای مدت طولانی ممکن است سیاه شوند و سطح براق خود را از دست بدهند ؛ تمیز کردن آنها موجب درخشندگی شان می شود.

تمیز کردن طلا با جوش شیرین

طلا ممکن است به مرور زمان کدر شده و یا تغییر رنگ دهد که می تواند باعث آسیب دائمی آن گردد. یکی از روش هایی که می توانید انتخاب کنید ، تمیز کردن طلا با جوش شیرین است. ممکن است به این فکر کرده باشید که چگونه طلا را با جوش شیرین تمیز کنید. این روش راحت تر از بقیه است.

خرید 39 مدل توالت فرنگی تاشو پرکاربرد و بادوام بالا + قیمت عالی

شما باید با مخلوط کردن جوش شیرین و آب گرم در مقیاس مناسب ، یک محلول تمیز کننده ایجاد کنید. برای این کار 2 قاشق چایخوری جوش شیرین را به 1 لیتر آب اضافه کرده و خوب مخلوط نمایید. مخلوطی را که به دست آورده اید با یک پارچه نرم روی سطوح تیره یا زرد شده بمالید. اگر درجه سیاه شدن خیلی زیاد است ، جواهرات خود را مستقیماً داخل مخلوط بیندازید.

چگونه طلا را با روش خانگی تمیز کنیم؟

تمیز کردن طلا با سرکه و نمک

اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه طلا را بدون آسیب رساندن به آن تمیز کنید ، ما یک فرآیند گام به گام با استفاده از مواد ساده و ایمن خانگی مانند سرکه و نمک را با شما به اشتراک می گذاریم. این مراحل را برای تمیز کردن طلا دنبال کنید.

مرحله 1- چگونه طلا را با نمک و سرکه تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن طلا ، با اضافه کردن یک قاشق نمک و 100 میلی لیتر سرکه در یک کاسه ، کار را شروع کنید. مخلوط را خوب ترکیب کنید. از مخلوطی که به دست آورده اید مستقیماً روی جواهرات خود استفاده نمایید. اساسی ترین قانونی که در اینجا باید دقت کنید توجه به نسبت های ترکیب است. با ترکیب صحیح ، به راحتی می توانید سطوح تیره طلای خود را تمیز کنید تا در مدت زمان کوتاهی ظاهر قدیمی خود را به دست آورد. اگر جواهرات شما در معرض کدر شدن بیش از حد قرار نگرفته اند ، آن را با استفاده از یک پارچه الیاف نرم یا یک مسواک با نوک نرم تمیز کنید.

چگونه طلا را با روش خانگی تمیز کنیم؟

مرحله 2- تمیز کردن انگشترهای طلا ، گوشواره های بدون سنگ و سایر جواهرات

فلزاتی مانند طلا ، نقره و برنز در تماس طولانی مدت با اکسیژن در معرض اکسیداسیون قرار می گیرند. این امر باعث می شود سطوح براق به مرور زمان تیره گردند. اگر تیرگی حاصل تمیز نشود ، لایه روی سطح پس از مدتی از بین می رود و جواهرات ارزشمند شما از نظر مالی ارزش خود را از دست می دهند. به همین دلیل باید تیرگی انگشترهای طلا ، گوشواره های بدون سنگ و جواهرات کوچک را تمیز کنید.

جواهرات کوچک خود مانند انگشتر و زنجیر (بدون سنگ های قیمتی) را با قرار دادن آنها در محلول سرکه-نمک برای چند دقیقه تمیز کنید. مخلوط سرکه و نمک با خاصیت اسیدی خود باعث می شود که لایه های تیره تشکیل شده روی سطوح در مدت کوتاهی ناپدید شوند. شما می توانید این روش تمیز کردن طلا را در خانه به عنوان یک روش اقتصادی به کار ببرید.

چگونه طلا را با روش خانگی تمیز کنیم؟

مرحله 3- با قاشق چوبی هم بزنید

اگر قصد تمیز کردن طلا را دارید کافی است 2 قاشق غذاخوری نمک را در 2 لیوان سرکه بریزید. از آنجایی که این مخلوط دارای خاصیت اسیدی ایده آل برای تمیز کردن خواهد بود ، به راحتی می توانید آن را تمیز کنید. پس از آماده سازی مخلوط در مقیاس مناسب ، جواهراتی را که می خواهید تمیز کنید در مخلوط قرار دهید. از یک قاشق چوبی برای مخلوط کردن جواهرات خود استفاده کنید. بسیار مهم است که مخلوط را با دست لمس نکنید. این مخلوط که بسیار اسیدی است می تواند به دست ها و پوست شما آسیب برساند.

مرحله 4- ده دقیقه صبر کنید

برای تمیز کردن طلا و جواهرات خود باید حداقل 10 دقیقه صبر کنید. در این مدت باید مدام آن را با کمک قاشق چوبی هم بزنید. لایه های اکسیدی که با عمل فیزیکی از بین نمی روند به راحتی جدا می شوند. در صورت تمایل می توانید زیورآلات خود را نیز با کمک مسواک نرم تمیز کنید.

چگونه طلا را با روش خانگی تمیز کنیم؟

مرحله 5- جواهرات را بشویید

بعد از 10 دقیقه ، جواهرات را از مخلوط خارج کرده و زیر آب جاری بشویید تا سرکه و نمک از بین برود. با قرار دادن آن روی یک پارچه یا حوله تمیز ، اجازه دهید خشک شود. طلای شما پس از این فرآیند مانند جواهرات نو خواهد درخشید.

چگونه طلای سفید را در خانه تمیز کنیم؟

تمیز کردن طلا سفید به سادگی طلای زرد یا پلاتین نیست. زیرا ترکیب آن حاوی آبکاری هایی مانند رودیوم است که درخشش زرد طلا را پنهان می کند. بنابراین هنگام تمیز کردن طلای سفید باید به پوشش آن توجه نمایید. بهترین راه برای تمیزی طلای سفید مخلوط کردن جواهرات در آب گرم با صابون ملایم است. از به کار بردن مواد شیمیایی خشن یا شوینده های کلردار خودداری کنید. قبل از اینکه جواهرات را با یک پارچه یا برس نرم بمالید ، اجازه دهید حدود نیم ساعت بماند تا کثیفی سطح آن پاک شود. زیر آب جاری بشویید و با یک حوله تمیز خشک کنید.

خرید 39 مدل مایو مردانه با جنس بسیار عالی و قیمت ارزان

نکته- اگرچه می توانید از آب جوش برای تمیز کردن طلا ساده استفاده کنید ، اما این کار می تواند به سنگ یا جواهرات چسب زده آسیب برساند. به همین دلیل ، باید از استفاده از آن برای خیساندن جواهرات با سنگ های قیمتی خودداری نمایید ؛ زیرا مخلوط تمیزکننده می تواند سنگ ها را شل کند.

چگونه طلا را با روش خانگی تمیز کنیم؟

چگونه گوشواره طلا را در خانه تمیز کنیم؟

اگر گوشواره های شما دارای سنگ های قیمتی بادوام مانند الماس هستند ، از همان روش تمیز کردن طلا که در بالا ذکر کردیم برای آن استفاده کنید. با این حال ، برای مروارید ، اونیکس و یا سایر سنگ‌ های قیمتی کم ‌دوام ، خیساندن آن‌ها برای مدت طولانی می ‌تواند به آنها آسیب برساند. بهترین گزینه این است که یک پارچه نرم را در محلول صابون خیس کرده و از آن برای مالش آرام گوشواره استفاده کنید. برای ایمن کردن آن ، حتی می توانید از یک پارچه مرطوب شده با آب برای تمیز کردن نگین ها استفاده نمایید.

چگونه طلا را با روش خانگی تمیز کنیم؟

چگونه طلا را با جوش شیرین و سرکه تمیز کنیم؟

ترکیب جوش شیرین و سرکه برای تمیز کردن طلا مشهور است. با این حال ، این ترکیب بهتر است در جواهرات طلای ساده استفاده شود ، نه قطعاتی با مروارید ، عقیق و یا سنگ های نرم تر. با مخلوط کردن 3 پیمانه جوش شیرین با 1 پیمانه آب خمیر درست کنید. آن را با استفاده از یک تکه پنبه روی جواهرات بمالید. سپس جواهرات را در ظرفی بریزید و سرکه بریزید تا کاملا روی آن را بپوشاند. قبل از اینکه آن را زیر آب جاری بشویید ، بگذارید 5 دقیقه بماند. سپس با یک پارچه نرم خشک کرده و در صورت لزوم تکرار کنید.

تصاویر بیشتر:

چگونه طلا را با روش خانگی تمیز کنیم؟

چگونه طلا را با روش خانگی تمیز کنیم؟

چگونه طلا را با روش خانگی تمیز کنیم؟

چگونه طلا را با روش خانگی تمیز کنیم؟

قیمت 41 مدل بطری آب مدرن و شیک دکوری + عکس و لینک خرید آنلاین

چگونه طلا را با روش خانگی تمیز کنیم؟

چگونه طلا را با روش خانگی تمیز کنیم؟

چگونه طلا را با روش خانگی تمیز کنیم؟

چگونه طلا را با روش خانگی تمیز کنیم؟

چگونه طلا را با روش خانگی تمیز کنیم؟

چگونه طلا را با روش خانگی تمیز کنیم؟

5/5 - (2 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
استفاده از دکوراسیون طوسی در طراحی داخلی خانه ، ایده های طراحی داخلی خانه و دکوراسیون زیبا ، بررسی طراحی داخلی و خارجی زیباترین هتل تایلند ، تم زرد برای طراحی داخلی و خارجی رستوران ،
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (2 امتیاز)