تاب ریلکسی و انواع آن

تاب رلکسی از آن دست وسایل منزلی است که اگر از من بپرسید در هر خانه ای وجودش لازم است.

تصور کنید در انتهای یک روز پرمشغله ی کاری درست زمانی که دیگر در خودتان توانی برای تحمل مشکلات محل کار، اخبار بیماری، ترافیک، کمر درد، گردن درد و سردرد نمی بینید به خانه برسید و به جای محلی راحت برای نشستن که بتواند کمی از حجم درد هایتان کم کند و به شما احساس لذت بخش رها شدن از زمین و معلق بودن بدهد با مبل های همیشگی تان رو به رو شوید که حتی ذره ای هم به شما احساس راحتی نمی دهند و یا تصور کنید پس از ساعت ها رسیدگی به کار های منزل و یا درس خواندن به دنبال محل دنجی می گردید که گوشی خود را در آنجا بالا و پایین کنید، به مطالعه بپردازید و یا حتی فیلم تماشا کنید اما چون چنین جایی را در خانه نمی یابید به ناچار به تخت خواب خود اکتفا می کنید.

تاب ریلکسی و انواع آن

تاب ریلکسی در منزل

تاب ریلکسی از آن دست از وسایل منزل است که اگر تعریف خانه برای شما محلی برای پذیرایی از مهمان ها نه بلکه محلی برای آرامش گرفتن و احساس راحتی کردن باشد حتما به کارتان می آید.

تاب ریلکسی از آن دست وسایلی است که شاید افراد زیادی از لذت داشتن آن محروم باشند اما می توان با اطمینان گفت که تمامی افراد آن را می شناسند با این وجود ارائه ی یک تعریف دقیق از آن ضروری به نظر می رسد: تاب های ریلکسی که با اسم تاب راحتی نیز شناخته می شوند نوعی تاب هستند که به صورت یک یا دو نفره ساخته می شوند و انواع مختلفی دارند بعضی از تاب های ریلکسی بر روی یک پایه ی فلزی محکم خود ایستا آویزان شدند و برخی دیگر برای استفاده ی کودکان،خواب و استراحت در شب و یا آویزان شدن از سقف طراحی شده اند،تاب های ریلکسی از لحاظ طرح و رنگ نیز با هم متفاوت هستند از پر کاربرد ترین مدل های تاب ریلکسی می توان به مدل های عنکبوتی، اشکی و گرد اشاره کرد و از رنگ های سفید، سیاه و قهوه ای هم می توان به عنوان پرطرفدارترین رنگ های تاب ریلکسی نام برد.

محل قرار گیری تاب ریلکسی

یکی از سوالاتی که ممکن است در اینجا برای شما مطرح شود این است که تاب های ریلکسی را در کجا می توانیم استفاده کنیم؟

پاسخ کوتاه این است که هر جا که تمایل دارید و آن جا را به عنوان نقطه ی امن خود در منزل می بینید می تواند گذاشتن یک تاب ریلکسی در آن مکان ایده ی خوبی باشد.

این نقطه ی امن برای شما می تواند کنار پنجره باشد که بتوانید از آن جا به بیرون نگاه کنید، رو به روی تلوزیون باشد که بتوانید هنگام تماشای فیلم روی آن استراحت کنید، نزدیک به شومینه باشد که در سرمای زمستان به شعله هایش نگاه کنید و بیشتر از قبل احساس آرامش کنید، در گوشه ای از اتاق تان باشد که بتوانید در آن جا مطالعه ی یک کتاب را با آرامش تجربه کنید در تراس، بالکن، باغ و هر نقطه ی دیگری که به شما احساس آرامش می دهد و فکر می کنید وجود یک تاب ریلکسی می تواند فضای آن جا را مناسب تر و زیبا تر کند قرار دادن تاب ریلکسی می تواند ایده ی خوبی باشد.

تاب ریلکسی و انواع آن

تاب ریلکسی کودک

از تاب ریلکسی همچنین می توان در اتاق کودک به عنوان محلی برای بازی کودک یا حتی مکانی برای استراحت مادر یا پدر زمانی که نوزاد به خواب رفته است نیز استفاده کرد.

استفاده از تاب ریلکسی در ادارات و شرکت ها به عنوان فضایی برای استراحت کارمندان نیز ایده ای است که خیلی از شرکت های خصوصی و خارجی از آن استقبال و استفاده کردند.

یکی از نکاتی که قبل از خرید تاب ریلکسی باید به آن توجه کنید ابعاد و اندازه های آن است.

تاب ریلکسی و انواع آن

ابعاد تاب ریلکسی

تاب های ریلکسی با توجه به مواردی مثل مدل و سبک طراحی و همچنین تعداد افرادی که قرار است از آن استفاده کنند ابعاد و اندازه های متفاوتی دارند.اگرچه ابعاد پشتی، کفی و فضایی که برای چیدمان تاب های ریلکسی در فضای دکوراسیون داخلی باید در نظر بگیرید متفاوت است اما می توان گفت ارتفاع اکثر این مدل ها از 190 تا 195 سانتی متر تجاوز نمی کند و به ندرت این تاب ها دارای قابلیت تنظیم ارتفاع هستند.

البته آن دست از تاب های ریلکسی که برای استفاده ی کودکان، خواب و استراحت در شب یا آویزان شدن از سقف طراحی شده اند استاندارد های کاملا متفاوتی دارند. در هر صورت برای تاب های ریلکسی بر خلاف مبل های معمولی باید فضای اضافه تری را نیز برای تاب خوردن و بازی در نظر بگیرید. برای جلوه گری بیشتر تاب های ریلکسی بهتر است یک فضای دنج با چشم اندازی زیبا را انتخاب کنید و به شدت توصیه میکنم از قرار دادن تاب های ریلکسی بین مبلمان خود پرهیز کنید و برای حفظ هارمونی دکوراسیون داخلی مکانی که قرار است تاب ریلکسی خود را در آن جا بگذارید می توانید آن را با  رنگ و طرح پرده ها، مبلمان، روتختی و… ست کنید. طرح صندلی نیز علاوه بر سلیقه ی شخصی شما به فضایی که در اختیار دارید و همچنین سبک دکوراسیون داخلی(کلاسیک، اسپرت، مدرن و…) بستگی دارد. در بین تاب های ریلکسی متداول، صندلی های مدل کفشی یا اس و تخت یک نفره نسبت به صندلی های گرد بافت و اشکی فضای بیشتری را اشغال می کنند و در هر صورت پیش از تهیه ی تاب های ریلکسی لازم است ابعاد فضای مورد نظرتان را در نظر بگیرید.

تاب ریلکسی و انواع آن

تاب ریلکسی در داخل منزل یا فضای باز

یکی دیگر از نکاتی که پیش از خرید تاب های ریلکسی باید به آن توجه کنید این است که اگر قصد استفاده از این تاب ها در فضاهای باز مثل حیاط منزل را دارید باید آن دست از تاب های ریلکسی را انتخاب کنید که در برابر آب و آفتاب مقاومت داشته باشند. همچنین قبل از خرید تاب های ریلکسی حتما به راحتی تشک تاب یا کوسن های آن توجه کنید.اگر یک تاب برای بیرون منزل میخواهید تاب فضای باز انتخاب مناسبتری میتواند باشد.

قیمت تاب ریلکسی

و در آخر هنگام خرید این تاب ها بیش از قیمت سعی کنید به موارد مهم تری مثل کیفیت و راحتی آن ها توجه کنید.چون قیمت همیشه نمیتواند ملاک خرید باشد .فرض کنین یک تاب ریلکسی با مبلغ دو میلیون تومن بخرید و بعد از سه ماه بافت ان شل شود یا پایه خم شود و عملا برای شما سودی نخواهد داشت ولی باخرید یک تاب ریلکسی  با قیمتی مناسبتر و کیفیتی بالاتر میتواند شمارا تا سالیان دراز از استفاده از این تاب ریلکسی خشنود سازد.

تاب ریلکسی و انواع آن

خرید تاب ریلکسی

تاب ریلکسی را میتوانید از فروشگاههای معتبر و تولید کننده گاه برتر این صنف تهیه کنین و در این بین فروشگاهایی چون ویلاسازه ،دیجیکالا،ترب و فروشگاه اینترنتی سوبیا حرف اول را میزنند.برا مراجعه به این فروشگاههای اینترنتی شما میتوانید صندلی تابی خود را ار طرحهای متنوع انتخاب و خریداری نمایید.

منبع:ویلاسازه

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟