بهترین جنس سرویس خواب پسرانه کدام است و از کجا تهیه کنیم؟

وجود سرویس خواب پسرانه، بخش اصلی اتاق آن‌ها بوده و در زیبایی دکوراسیون، تاثیر زیادی را دارد. یک سرویس خواب مناسب پسرانه باعث ایجاد محیطی ایده‌آل برای استراحت و خواب پسران می‌شود. معمولاً با توجه به علایق و سلیقه‌های آن‌ها، این سرویس‌ها طراحی و ساخته می‌شوند. پسران در مقایسه با دختران، به دنبال سرویسی هستند که کارآمد باشد؛ اما دختران به جزئیات توجه بیش‌تری داشته و زیبایی را درنظر می‌گیرند.

بهترین جنس سرویس خواب پسرانه کدام است و از کجا تهیه کنیم؟

اجزای سرویس خواب پسرانه

سرویس خواب پسرانه از اجزای اصلی زیر تشکیل شده است:

  1. تخت خواب
  2. پا تختی
  3. کمد
  4. دراور
  5. آینه
  6. کتابخانه
  7. پاف
  8. میز تحریر

در ادامه به معرفی بیش‌تر هرکدام می‌پردازیم.

تخت خواب پسرانه

تخت خواب جزء وسیله‌های مهم در سرویس خواب است. یک تخت خواب مناسب در سرویس خواب پسرانه باید طوری باشد که برای آن‌ها جذاب و راحت به‌نظر بیاید. اکثر پسران به دنبال یک تخت یک یا یک‌ونیم نفره ساده هستند. البته انتخاب مدل آن به سلیقه و سن افراد هم بستگی دارد. مثلا اگر کودک باشد، مدل‌های فانتزی را دوست داشته و اگر نوجوان باشد مدل‌های اسپرت، همچنین برای پسران جوان نیز تخت‌ خواب‌های ساده و شیک یا کشودار مناسب‌تر هستند.

در انتخاب یک تخت خواب مناسب، باید به ابعاد و اندازه آن توجه کنید؛ اندازه تخت خواب استاندارد به‌گونه‌ای است که از قد شما کمی بزرگ‌تر باشد.

فانتری: مدل فانتزی برگرفته از تخیلات و فانتری‌های کودکان است. مثلا یک کودک می‌خواهد که مدل تخت خواب خود به شکل یک ماشین یا شخصیت‌های کارتونی باشد.

اسپرت: مدل اسپرت یعنی یک طراحی با محوریت‌های ورزشی مختلفی باشد. مثلا روتختی یا تخت خوابی به شکل فوتبال یا ماشین‌های مسابقه‌ای

پا تختی

در سرویس‌ خواب پسرانه، وجود پاتختی حائز اهمیت است. پاتختی یک میز کوچکی است که معمولا در کنار تخت خواب قرار گرفته و برای قراردادن وسیله‌های شخصی روی آن استفاده می‌شود؛ همچنین این پاتختی‌ها در سرویس خواب پسرانه دارای کشو بوده است.

کمد

یکی از وسیله‌های مهم دیگر در سرویس خواب پسرانه، وجود کمد است. کمد وسیله‌ای است برای نظم دادن لباس و وسیله‌های دیگر

کمد مناسب پسرانه باید طوری باشد که بتواند همه لباس‌ها را در خود به راحتی جای دهد. امروزه به‌جای کمد، از رگال‌های چوبی و فلزی نیز استفاده می‌شود که بسیار ترند شده و محیطی لاکچری را ایجاد می‌کنند.

اگر کمد دارای بخشی مجزا برای قرار دادن کلاه، یا ماشین‌ها و دکور‌های پسرانه باشد، می‌تواند خود را به راحتی در دل پسران جا دهد.

دراور

هدف اصلی از ساخت دراور نظم‌دادن وسیله‌های اتاق خواب است. پسران به علت داشتن وسیله‌های دکوری کوچک، به یک دراور کشودار نیازمند هستند. دراور‌ها در رنگ، جنس، طرح و مدل‌های گوناگونی وجود دارند که می‌توانید برحسب سلیقه خود، آن‌ها را سفارش دهید.

آینه قدی

وجود یک آینه قدی در زیبایی و کارایی اتاق خواب پسران موثر است. این آینه‌های قدی در سرویس خواب پسرانه به‌صورت‌ مدل‌های مختلفی وجود دارند. آینه‌های قدی می‌توانند به‌صورت ساده، طرح‌دار، پایه‌دار و کشودار باشند. آینه قدی برای تماشای خود به‌صورت قدی و مرتب کردن استایل، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کتابخانه

کتابخانه در سرویس خواب پسرانه می‌تواند درصورت سفارش، برای علاقه‌مندان به مطالعه ساخته شود. کتابخانه‌های پسرانه در جنس چوبی بوده و در رنگ و مدل‌های گوناگونی وجود دارند. وجود این کتابخانه‌ها در سرویس‌های خواب پسرانه می‌تواند دکوراسیون شیک و زیبایی را به پسران باسلیقه تحویل دهد.

پاف

پاف یک صندلی کوچک بدون دسته و پشتی است که طرفداران زیادی را دارد. پاف نرم است و رویه آن می‌تواند با وسیله‌های دیگر سرویس ست شود. این پاف‌ها به علت کوچک و قابل‌حمل بودن، در اتاق‌ خواب‌های پسرانه و دخترانه استفاده می‌شوند.

میز تحریر

میز تحریر یک میزی است که می‌توان روی آن لپ‌تاپ و کامپیوتر را قرار داد. این میزها مناسب کسانی هستند که محصل‌اند و باید مطالعه و تمرینات درسی خود را انجام دهند. میزتحریر اکثراً دارای کشو بوده که می‌توان در آن‌جا لوازم تحریر خود را قرار داد.

جنس های سرویس خواب پسرانه

سرویس خواب پسرانه در ۳ جنس چوبی، ام‌دی‌اف و فلز ساخته می‌شود. هرکدام ویژگی‌های خود را دارند که در ادامه به معرفی آن‌ها و انتخاب بهترین جنس می‌پردازیم.

  • جنس چوب

سرویس خواب پسرانه از جنس چوب می‌تواند در انواع طرح‌های مختلفی تولید شود. این جنس چوب طول عمر مفید بالایی را داشته و همچنین همیشه به‌روز است.

  • جنس ام دی اف

سرویس خواب پسرانه در جنس ام‌دی‌اف مقرون به صرفه‌تر از جنس‌های دیگر است. از جنس‌های رایج در تولید سرویس خواب، می‌توان به جنس ام‌دی‌اف اشاره کرد. این جنس دارای مقاومت بالایی بوده و در طرح و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شود.

  • جنس فلز

سرویس خواب پسرانه در جنس فلز یک مدلی زیبا و ساده است. از ویژگی‌های این جنس می‌توان به مقاومت بالای آن دربرابر آتش و گرما اشاره کرد. تنوع آن در انتخاب رنگ و سبک زیاد است. از معایب آن زنگ‌زدن به مرور زمان است.

بهترین جنس سرویس خواب پسرانه کدام است؟

بهترین جنس سرویس خواب از نظر کیفیت و زیبایی، چوب است. ام‌دی‌اف بعد از آن می‌تواند به علت قیمت مناسب گزینه بعدی باشد. فلز هم به دلیل ماندگاری و مقاومت خود، سومین گزینه محسوب می‌شود.

رنگ های محبوب سرویس خواب پسرانه

سرویس خواب پسرانه می‌تواند در رنگ‌های مختلفی تولید شود. پسران بیش‌تر از رنگ‌های طوسی، سفید، سرمه‌ای، آبی، سبزیشمی، قهوه‌ای و کرمی، همچنین رنگ‌های تیره و… استفاده می‌کنند.

البته انتخاب رنگ دکوراسیون و سرویس خواب کاملاً سلیقه‌ای است و هرکسی می‌تواند هر رنگی را که دوست داشته باشد انتخاب کند.

بهتر است در چیدمان دکوراسیون خود از چندین رنگ‌ مختلف که با هم هماهنگی دارند، استفاده کنید؛ زیرا اگر سرویس خواب شما تک‌رنگ باشد، حالت بی‌روحی را به اتاق شما می‌دهد. خوب است از ترکیب رنگ‌های همخو مانند سفید و طوسی، قهوه‌ای و کرمی ، سفید و آبی، زرد و نارنجی و… استفاده کنید. مثلا اگر رنگ سرویس شما کرمی باشد، وسیله‌های دیگر آن‌را مانند روتختی در رنگ قهوه‌ای انتخاب کنید.

راحتی و آرامش در سرویس خواب پسرانه

سرویس خواب در زیبایی دکوراسیون اتاق شما تاثیر زیادی را دارد. سرویس خواب پسرانه باید طوری باشد که احساس راحتی و آرامش را در پسران ایجاد کند. این سرویس‌های خواب‌ در انواع مختلفی وجود داشته و هرکسی با توجه به سلیقه خود آن‌را انتخاب می‌کند. شما می‌توانید برای تهیه سرویس خواب چوبی و ام‌دی‌اف پسرانه، از تانیل چوب دیدن کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (1 امتیاز)