چگونه پارچه مبلی جدید انتخاب کنیم؟ | انواع | مشخصات | نحوه خرید

چگونه پارچه مبلی جدید انتخاب کنیم؟ | انواع | مشخصات | نحوه خرید

باید اعتراف کرد که زیباترین بخش مبلمان، در حقیقت، پارچه‌های مبلی هستند که با طرح‌ها و رنگ‌های متنوع، چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کنند. فرقی نمی‌کند که شما به مبل کلاسیک علاقه دارید یا می‌خواهید از مبلمان راحتی در منزل استفاده کنید، در هرصورت، باید برای خرید پارچه مبلی مناسب و باکیفیت، فکری بکنید.

اگر به دنبال پارچه باکیفیت می‌گردید؛ خوب است بدانید که در سال‌های اخیر، پارچه مبلی‌های تولید داخل، افزایش تقاضا داشته و بسیار پر طرفدار شده‌اند؛ بنابراین می‌توانید خرید از تولیدکنندگان داخلی را به عنوان یک فرصت فوق‌العاده درنظربگیرید.

بهترین پارچه مبلی جدید، چه ویژگی‌هایی دارد؟

تنوع جنس و رنگ پارچه‌های موجود در بازار، آنقدر زیاد است که به احتمال زیاد شما را سردرگم خواهد کرد؛ با این شرایط، این سؤال مطرح می‌شود که بهترین پارچه های مبلی جدید، چه ویژگی‌هایی دارند؟ یا چگونه پارچه مبلی مرغوب و باکیفیت را تشخیص دهیم؟ در ادامه، به مهم‌ترین ویژگی‌های پارچه مبلی جدید، اشاره شده است:

  • متناسب با سبک دکوراسیون داخلی منزل
  • مقاومت بالا در برابر کثیف شدن و آلودگی
  • مقاومت در برابر پاره شدن و خراش
  • قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه
  • قابل شستشو و تعویض
  • کاملاً نرم و راحت
  • دارای طرح و رنگ آرامش‌بخش و دلنشین

انواع پارچه مبلی براساس جنس

بیایید کمی حرفه‌ای‌تر عمل کنیم؛ برای یک خرید اصولی، باید انواع جدیدترین پارچه مبلی را بشناسید؛ برای مثال، پارچه مبلی جدید یزد، یکی از انواع پارچه مبلی‌های تولید داخل کشور است که محبوبیت زیادی دارد. دلیل اصلی جذابیت این پارچه، تنوع رنگ و کیفیت بالای جنس آن است و همچنین رقابت با پارچه مبلی های خارجی است.در ادامه با انواع پارچه مبلی براساس جنس آنها آشنا خواهید شد.

پارچه مبلی پنبه

پارچه پنبه از الیاف طبیعی ساخته شده است و دارای سطح نرم و صاف است. این پارچه دارای تنفس بالا، جذب رطوبت خوب و مقاومت در برابر سایش است. پنبه، برای مبل‌هایی که استفاده طولانی از آنها می‌شود مناسب‌تر است. از جنس پنبه برای پارچه مبلی جدید راحتی بیشتر استفاده می‌شود. برخی از معایب پنبه عبارتند از: جذب گرد و غبار، لکه پذیری زیاد، رنگ پریدگی در معرض نور خورشید و احتمال چروک شدن.

پارچه مبلی الیاف مصنوعی

پارچه های الیاف مصنوعی شامل نایلون، پلی استر، آکرولیک، رایون و … هستند که از ترکیب چندین الیاف با گوناگون خصوصیات ساخته شده‌اند. این پارچه‌ها دارای سطح صاف یا بافت‌دار، رنگ‌های متنوع و زبر یا نرم هستند. الیاف مصنوعی، بهترین گزینه برای مبل‌های مدرن، جوانپسند و فانتزی هستند و از آنها می‌توان به‌عنوان پارچه رو مبلی جدید در منزل استفاده کرد.

چگونه پارچه مبلی جدید انتخاب کنیم؟ | انواع | مشخصات | نحوه خرید

پارچه مبلی پشم

پارچه مبلی پشم، یکی از محبوب‌ترین و با کیفیت‌ترین انواع پارچه برای مبلمان است. این پارچه مبلی جدید، دارای زیبایی، مقاومت، راحتی و سهولت در تمیز کردن است. پارچه مبلی پشم، در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی عرضه می‌شود که می‌توانید بر اساس سلیقه و دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید. معمولاً جنس این پارچه، مقاومت بالایی در برابر اشتعال دارد؛ همچنین، تمام بافت و الیاف آن از پشم طبیعی یا مصنوعی و یا ترکیبی از هردو ایجاد شده است.

پارچه مبلی نخ

اگر به دنبال پارچه مبلی هستید که به راحتی چروک نشود و زمانی که عرق می‌کنید، به شما حس ناراحت‌کننده‌ای ندهد، پارچه‌های از جنس نخ را انتخاب کنید. پارچه مبلی نخی، دارای مزیت‌های زیادی از جمله قابل شستشو بودن و تمیز کردن هستند. این پارچه‌ها همچنین دارای تنوع رنگ بسیار زیادی هستند. جنس نخ، رطوبت را به خوبی جذب می‌کند و باعث می‌شود در فصل گرما، احساس بهتری از نشستن روی مبل خود داشته باشید.

نحوه انتخاب پارچه مبلی جدید

چگونه پارچه مبلی جدید انتخاب کنیم؟ | انواع | مشخصات | نحوه خرید

اکنون که با انواع پارچه مبلی آشنا شدیم؛ وقت آن رسیده است که پارچه مناسب مبلمان خودتان را انتخاب کنید؛ اما چگونه جنس و مدل پارچه خود را پیدا کنیم طوری‌که بعداً پشیمان نشویم؟ یکی از مهم‌ترین پارامترهای خرید ایده‌آل، مراجعه به فروشگاهی است که تنوع جنس، طرح و رنگ گسترده‌ای داشته باشد؛ به‌طوری‌که دیگر نیاز نداشته باشید وقت زیادی برای گشتن در بازار صرف کنید. فروشگاه نساجیت ، به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین فروشندگان آنلاین پارچه مبلی، گالری متنوع و جذابی از ده‌ها مدل پارچه مبلی‌های مرغوب را در اختیارتان قرار می‌دهد. هرکدام از محصولات این شرکت، 5 سال ضمانت دارند و از این نظر می‌توانید مطمئن باشید که هیچ‌وقت از خرید خود پشیمان نمی‌شوید.

با مراجعه به سایت رسمی این شرکت، می‌توانید پارچه موردنظر خود را انتخاب و در کمترین زمان، سفارش دهید؛ اما قبل از آن، به این نکات دقت کنید:

  • نوع پارچه: پارچه‌های مختلف دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند. برخی از پارچه ها مانند نخ، پشم و کتان دارای مقاومت و دوام بالایی هستند و آسان تمیز می‌شوند. برخی دیگر مانند پلی استر، نایلون، ویسکوز و آکرولیک، دارای قابلیت جذب رطوبت و حفظ گرما هستند و مناسب برای فصول سرد هستند.
  • رنگ پارچه: رنگ پارچه مبلی باید با رنگ دیوار، کف، پرده و لوازم دکوراتیو منزل سازگار باشد. رنگ‌های روشن و طبیعی مانند سفید، کرم، خاکستری و قهوه‌ای، به فضا حس آرامش و دلباز بودن می‌دهند. در مقابل، رنگ‌های تیره و شاد مانند قرمز، آبی، سبز و زرد نیز به فضا حس انرژی و شور می‌بخشند.
  • الگو و طرح پارچه: الگو و طرح پارچه مبلی جدید، باید با سبک دکوراسیون منزل همخوانی داشته باشد. الگو‌های ساده و یک رنگ مناسب برای سبک‌های مینیمال، مدرن و اسکاندیناوی هستند. پارچه مبلی گلدار جدید، خط‌دار، چهارخانه و نقطه‌ای برای سبک‌های کلاسیک، روستایی و شرقی مناسب هستند. از جمله بهترین نمونه‌ها در این سبک، پارچه مبلی یزد است که علاوه بر کیفیت بالا در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع تولید می‌شود.

پارچه مبلی کلاسیک

پارچه مبلی کلاسیک جدید، بهترین گزینه برای استفاده در مبلمان کلاسیک است. پارچه مبلی جدید سلطنتی، جزو انواع پارچه‌های مبلی کلاسیک است که محبوبیت زیادی در بین مردم دارد. مقاومت و کیفیت این پارچه‌ها بسیار زیاد است؛ به همین دلیل، از آنها برای لوکس‌ترین مبلمان منزل استفاده می‌شود. معمولاً این پارچه‌ها دارای طرح‌ها و نقوش گل و گیاه هستند و جنس ضخیم‌تری دارند. جنس پارچه مبل کلاسیک، معمولاً از جنس ریون، چرم یا پارچه‌های طرح‌دار نخی و پشمی است.

پارچه مبلی راحتی

در مقابل پارچه‌های کلاسیک مانند پارچه مبل استیل، پارچه مبل راحتی کاملاً بدون طرح و نسبتاً ساده است. بهترین جنس برای پارچه مبل راحتی، پارچه‌های لارسن، لارا، کتان، گونی بافت، ایندکس و غیره هستند. این پارچه‌ها، بسیار نرم و قابل شستشو هستند؛ به همین دلیل، از آنها در ساخت روکش مبلی راحتی، استفاده می‌شود. برای خرید پارچه مبلی راحتی، به نرمی این پارچه‌ها و دوخت باکیفیت آنها توجه کنید.

چگونه پارچه مبلی جدید انتخاب کنیم؟ | انواع | مشخصات | نحوه خرید

پارچه مبلی چستر

مبل‌های چستر را می‌توان، پادشاه مبلمان کلاسیک در منزل دانست. این مبل‌ها دارای پارچه‌های چرمی بسیار مقاوم و پارچه هایی مانند ایندکس هستند. معمولاً قیمت پارچه چرم مبل چستر، بالا است؛ اما استفاده از آن، باعث می‌شود که برای مدت طولانی از خرید دوباره پارچه مبلی جدید، بی‌نیاز شوید. پارچه مبل چستر، دارای دوخت باکیفیت به همراه لمسه‌کاری و دکمه‌دوزی است.

جمع‌بندی؛ کدام پارچه مبلی را بخریم؟

در این مقاله سعی کردیم به بررسی انواع پارچه مبلی جدید و نیز ویژگی‌ها و مزیت‌های هرکدام از آنها بپردازیم؛ برای مثال، یکی از سبک‌های جدید موجود در بازار، پارچه مبل استیل است که زیبایی خارق‌العاده و کیفیت بالایی دارد. اگر هنوز تردید دارید که چه پارچه مبلی برای مبلمان شما مناسب است؛ بهتر است از مشاهده و بررسی مدل‌های مختلف پارچه‌ها شروع کنید. در قدم اول، به سایت رسمی نساجیت بروید و پس از آن، طرح‌ها و رنگ‌های مختلف را باتوجه به سلیقه خود، با هم مقایسه کنید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟