آموزش ثبت نام در سایت ChatGPT

آموزش ثبت نام در سایت ChatGPT

OpenAI، یک سیستم هوش مصنوعی پاسخگوی سوالات طولانی به نام ChatGPT معرفی کرده که می‎تواند به سوالات پیچیده یک مکالمه پاسخ دهد. این فناوری را می‎تواند یک انقلاب در حیطه مدل‌سازی زبانی دانست زیرا به آن آموزش داده شده است تا سوالات انسان را درک کرده و پاسخ مناسبی به آن‎ها را بدهد. بسیاری از کاربران از توانایی ربات هوشمند ChatGPT شگفت‎زده‎ شده‎اند.

راهنمای ثبت نام در ChatGPT

وجود این ربات هوشمند، این احساس را القا می‎کند که در نهایت این سیستم می‎تواند نحوه ارتباط انسان با رایانه‎ها و نحوه بازیابی اطلاعات را به شکل کامل دگرگون کند. از آنجایی که بخش قابل توجهی از کاربران تمایل دارند که نحوه‎ استفاده از آن را یاد بگیرند، به همین خاطر در این نوشته نحوه‎ ثبت‌نام در ChatGPT و استفاده از آن را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

ربات هوشمند ChatGPT چیست؟

شاید برای‎تان جالب باشد اگر بدانید که می‎توانید از خود ابزار هوش مصنوعی ChatGPT بپرسید که دقیقا چیست؟ ما این سوال را از این ربات هوشمند پرسیدیم و او اینگونه توضیح داد:

«یک ربات چت، مبتنی بر هوش مصنوعی که توسط OpenAI و بر اساس مدل زبان GPT ساخته شده است. این ربات از تکنیکهای یادگیری عمیق برای تولید پاسخهای مورد پسند انسان به ورودیهای متنی (سوالات، درخواستها) خود بهره میبرد.»

برای کسانی که نمی‎دانند، هوش مصنوعی چیست شاید کمی سخت باشد که درک کنند این ربات‎ چگونه عمل می‎کند. با این‎ حال لزومی به دانستن علوم فنی و تخصصی نیست تا بتوانید با ربات هوشمند ChatGPT کار کنید. همه‎ افراد قادر به صحبت‎کردن با آن خواهند بود.

ChatGPT یک ربات چت smart mind است که توسط استارتاپ OpenAI مستقر در سانفرانسیسکو توسعه یافته است. OpenAI در سال 2015 توسط ایلان ماسک و سام آلتمن تاسیس شد و هم‎اکنون توسط سرمایه‎گذاران مشهور به ویژه مایکروسافت پشتیبانی می‎شود.

ChatGPT یکی از ابزارهایی است که به کاربران اجازه می‎دهد تا پیام‎های نوشتاری خود را وارد کرده و متن، تصاویر یا ویدیوی جدید شبیه آنچه که انسان می‎سازد را توسط هوش مصنوعی دریافت کند. از جمله نمونه‎های قبلی و سرویس‎های مشابه با این ابزار می‎تواند به Dall-E و Lensa اشاره کرد.

آموزش ثبت نام و کار با هوش مصنوعی ChatGPT

در این بخش به شکل گام‎به‎گام آموزش ثبت‎نام و کار با ربات هوشمند ChatGPT را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد. نکته مهم این است که برای کار با این ربات هوشمند هیچ نیازی به دانش و اطلاعات فنی و تخصصی وجود ندارد و سوالات محاوره‎ای و معمولی از شما پرسیده می‏‎شود.

ابتدا لازم است که وارد سایت OpenAI شوید و دکمه‎ TRY CHATGPT را بزنید.

آموزش ثبت نام در سایت ChatGPT

بعد از این مرحله احتمالا وارد بخشی می‎شوید که در آن Checking Your Browser نوشته شده است. کمی صبر کنید تا به شکل خودکار به صفحه‎ای دیگر هدایت شوید.

حالا همان طور که در شکل زیر می‎بینید، با دو گزینه در این بخش ثبت نام ربات هوشمند ChatGPT مواجه خواهید شد. اگر قبلا در این سایت ثبت‎نام نکرده‎اید، پس باید مراحل مربوط به ثبت‎نام (Sign up) را بگذرانید. در غیر این صورت کافی­است که صرفا وارد حساب کاربری که قبلا در سایت OpenAI ساخته‎اید (Login)، بشوید.

آموزش ثبت نام در سایت ChatGPT

اگر گزینه‎ی Sign up را بزنید با صفحه‌ای مشابه زیر مواجه خواهید شد. می‎توانید به شکل مستقیم با استفاده از حساب گوگل یا حساب مایکروسافت خود وارد شوید. در غیر این صورت آدرس ایمیل خود را در باکس مربوطه وارد کنید و Continue را بزنید.

در این قسمت ثبت نام از ربات هوشمند ChatGPT یک پسورد دلخواه وارد کنید و Continue را بزنید.

بعد از این مرحله هم شاهد بخشی خواهید بود که از شما می‎خواهد کمی منتظر بمانید تا فرایند بررسی مرورگر شما به پایان برسد.

بعد از این که وارد حساب کاربری خود شدید و یا این که یک حساب جدید ساختید، وارد بخش گفت‎وگوی ChatGPT خواهید شد. البته می‎توانید با استفاده از آدرس «chat.openai.com» نیز به همین بخش به شکل مستقیم هدایت شوید.

بعد از ورود به این بخش، همانند پیام‎رسان‎ها، یک کادر برای واردکردن متن در پایین صفحه وجود دارد و می‎توانید ارسال پیام‎های‎تان را از آن بخش از سیستم هوش مصنوعی انجام دهید. همچنین بخشی تحت عنوان Examples وجود دارد که با استفاده از آن می‎توانید چند نمونه سوال و درخواست از ربات هوشمند ChatGPT را مشاهده کنید.

کاربردهای ربات ChatGPT

این ربات هوشمند کارهای فراوانی می‎تواند انجام دهد که پیش از این هیچ‎کدام از ربات‎ها قادر به انجام آن‎ها نبوده‎اند. کاربردهای زبانی این ربات شامل موارد زیر است:

  • گفتار انسان شامل صدا یا متن را درک می‎کند و در صورت لزوم به آن پاسخ می‎دهد.
  • روند مکالمه را پیشبینی میکند.
  • مهمترین کلمات یک جمله را شناسایی مینماید.
  • می‎توان متن‎های طولانی را خلاصه کند.
  • قابلیت انشا نوشتن و ترجمه‎ی متن دارد.
  • میتواند گفتار کاملا منسجم داشته باشد.
  • میتوان از آن به عنوان موتور جستوجو و برای به دست آوردن اطلاعات استفاده کرد.

سخن پایانی

همانطور که دیدید، ربات هوشمند ChatGPT یک سیستم هوش‎مصنوعی مکالمه‎گر است که می‎تواند در حل مسائل ریاضی، برنامه‏نویسی، تولید محتوا، ترجمه، جست‎وجوی اطلاعات، خلاصه‎نویسی و … به انسان کمک کند. با این که این سیستم کارایی تحسین‎برانگیزی دارد اما باز هم نمی‎توان به شکل کامل به این ربات و هوش مصنوعی اطمینان کرد و نظارت یک نیروی انسانی روی خروجی و عملکرد آن ضروری است.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟