بهترین آموزشگاه نصب دوربین مداربسته کجاست؟

بهترین آموزشگاه نصب دوربین مداربسته کجاست؟

تمایل زیاد افراد و موسسات برای نصب دوربین‌های مدار بسته، حوزه‌های کاری مرتبط با این شغل را با یک بازار کار مناسب و درآمد بالا روبرو کرده است. این مساله باعث شده که علاقه‌مندان فراوانی جذب این رشته شده و خواهان فعالیت در این حوزه باشند. مهمترین کارکرد دوربین های مداربسته، تامین امنیت، جلوگیری از سرقت و همچنین نظارت بر کارکنان ادارات است و امروزه در اماکن مختلفی همچون خانه‌های مسکونی، تجاری و اداری مانند دانشگاه‌ها و مدارس، فروشگاه‌های مختلف، طلا فروشی‌ها، سازمان‌ها و ادارات مختلف دوربین‌های مدار بسته نصب می‌شوند.

تکنولوژی دوربین مداربسته تا آنجا پیش رفته که افراد با نصب یک نرم افزار بر روی گوشی‌های تلفن همراه، قادر به رصد زنده تصاویر دوربین مداربسته خود هستند. قابلیت‌هایی که در فناوری دوربین مداربسته نهفته است و شغل نصب دوبین مداربسته را ارزش‌آفرین کرده است. اما سوالی که ممکن است برای خیلی از علاقه‌مندان به وجود آید این است که چگونه می‌توان یک نصاب حرفه‌ای دوربین مداربسته شد؟جواب کوتاه است، با شرکت در دوره های آموزش نصب دوربین مداربسته.

حداقل مدرک تحصيلی مورد نیاز برای نصب دوربین مداربسته چیست؟

حداقل مدرک تحصیلی موردنیاز برای شرکت در دوره نصب دوربین مداربسته، پایان سوم راهنمايي (پایان دوره متوسطه اول نهم) است و کسانی که تحصیلات کمتری دارند، در صورت داشتن توانایی، تجربه، علاقه، استعداد و رغبت می‌توانند در این دوره شرکت کنند.

سرمایه موردنیاز برای شروع حرفه نصب دوربین‌های مداربسته چقدر است؟

آنچه مسلم است اینکه آغاز به کار در حرفه نصب دوربین‌های مداربسته نیازمند برخی ابزارها و البته یک مغازه است. زمانی که دوره‌های تخصصی نصب دوربین‌های مدار بسته را می‌گذرانید و حتی بعد از دوره‌ها باید ابزارهای موردنیاز شغل خود را تهیه کنید. ابزارهایی مثل دریل، آچار مخصوص سوکت زدن، نردبان، انواع پیچ گوشتی‌ها، مولتی‌متر و دیگر ابزارها، از جمله آنها هستند. از طرفی باید برای گذراندن دوره‌های نصب دوربین‌های مدار بسته، کسب مدرک و دریافت جواز شروع به کار، چند میلیون تومان کنار بگذارید.

قدم نخست برای شروع به کار نصب دوربین مداربسته، تهیه یک مغازه است تا مشتریان به آن جا مراجعه کنند. این که چه مقدار رهن و اجاره برای مغازه احتیاج دارید به شهر شما و محلی که مغازه خود را در آن جا انتخاب می کنید، بستگی دارد.

در زمان آغاز به کار که مشتریان کمتری دارید، بهتر است مبلغ رهن بیشتر و اجاره کمتری بپردازید اما اگر نمی توانید مبلغ زیادی بابت رهن بدهید، نگران نباشید، زیرا درآمد این شغل به اندازه ای است که بتوانید به راحتی اجاره بها را بپردازید و سود خوبی به دست آورید.

اگر علاوه بر ارائه خدمات قصد فروش لوازم جانبی و دوربین‌های مدار بسته را هم داشته باشید، برای خریدن این دستگاه‌ها و لوازم هم به مقداری سرمایه اولیه احتیاج دارید. بسته به این که چه مقدار لوازم تهیه می‌کنید و از چه برندهایی خرید می‌کنید، سرمایه مورد نیاز شما متفاوت خواهد بود.

درآمد شغل نصب و تعمیرات دوربین مداربسته چقدر است؟

میزان دستمزد یک نصاب دوربین مداربسته به علت تخصص بالایی که در این کار نیاز است و کارهای مختلفی که باید انجام دهد، نسبتا بالا بوده و می‌توان از طریق این شغل به درآمد بالایی دست یافت. البته میزان درآمد در مشاغل فنی مانند نصب و تعمیرات دوربین مداربسته به عوامل مختلفی وابسته است و با افزایش مهارت در این کار می‌توان میزان درآمد خود را نیز افزایش داد.

گفتنی است با کسب مهارت در این کار می‌توان فرصت‌های شغلی زیادی ازجمله نصاب دوربین‌های مداربسته راهنمایی و رانندگی، نصاب دوربین‌های مداربسته در مراکزی مانند سپاه، ارتش و نیروی انتظامی، نصاب دوربین مداربسته در کارخانه‌ها و صنایع مختلف، نصاب دوربین مداربسته در بیمارستان‌های مختلف، نصاب دوربین در دانشگاه‌ها، مدارس و … اشاره کرد.

پس می‌توان گفت افرادی که در حوزه نصب و تعمیر دوربین مداربسته فعالیت می‌کنند، می‌توانند با پروژه‌های مختلف قرارداد ببندند و سیستم دوربین مداربسته آنها را تامین کنند. همچنین اگر این سیستم‌ها دچار خرابی شد، نسبت به تعمیر این دوربین‌ها اقدام کنند. در نتیجه اگر قرارداد خوبی ببندید، می توانید از درآمد بالایی بهره‌مند شوید.

ویژگی‌های یک آموزشگاه حرفه‌ای نصب دوربین مداربسته چیست؟

در مسیر آموزش نصب دوربین مداربسته، به منظور صرفه‌جویی در زمان و هزینه باید مسائلی را در انتخاب آموزشگاه مورد توجه قرار داد. به‌عنوان مثال یکی از مهمترین ویژگی‌های یک آموزشگاه دوربین مداربسته، برگزاری دوره به صورت عملی و در کارگاه‌های مجهز است. برای یادگیری نصب دوربین مداربسته می‌بایست این شرایط برای کارآموز فراهم شده باشد تا با در اختیار داشتن لوازم و ابزارهای لازم برای نصب دوربین زیر نظر اساتید دوره کلیه مراحل نصب را انجام داده و به رفع اشکال بپردازد.

گفتنی است که بسیاری از آموزشگاه‌ها صرفا به آموزش تئوری مباحث پرداخته و این امر باعث می‌شود تا کارآموز به خوبی مهارت‌های نصب دوربین را یاد نگرفته و نتواند در بازار کار موفق شود.

ویژگی دیگر یک آموزشگاه حرفه‌ای نصب دوربین مداربسته، بهره‌مندی از اساتید متخصص و با تجربه است. کمااینکه اگر اساتید دوره از تخصص کافی برخوردار نباشند و آموزش‌ها به درستی صورت نگیرد، تمام هزینه و زمان کارآموز به هدر خواهد رفت. بنابراین پیش از ثبت نام به این موضوع توجه داشته و بررسی کنید که اساتید دوره از سابقه و تخصص کافی برخوردار باشند.

همچنین بسیار مهم است که آموزشگاه دوره آموزشی دوربین مداربسته را به صورت تضمینی برگزار کند. به این معنا که اگر شما بخشی از مباحث آموزشی را طی دوره فرا نگرفتید، بتوانید به صورت رایگان در دیگر دوره‌های آموزشی دوربین مداربسته شرکت کنید.

از دیگر مقوله‌های مهمی که پیش از انتخاب آموزشگاه باید به آن توجه کرد، شیوه پشتیبانی پس از دوره است. بسیاری از آموزشگاه‌ها پس از پایان دوره هیچ‌گونه پشتیبانی به کارآموزان ارائه نداده و برخی به ازای پشتیبانی مبالغی را دریافت می‌کنند.

بهترین آموزشگاه دوربین مداربسته کدام است؟

یکی از مسائلی که باید به آن دقت کرد این است که انتخاب دوره های مهارت آموزی دوربین مدار بسته نباید صرفا بر اساس قیمت باشد، بلکه جزئیات زیاد دیگری هم باید مورد توجه قرار گیرند. به روز بودن تجهیزات، تجربه و سابقه اساتید، سرفصل های ارائه شده، تعداد افراد حاضر در هر کلاس، به روز بودن آموزش ها، کیفیت دوره های عملی و به خصوص امکانات و تجهیزات آموزشگاه ها در این خصوص بسیار حائز اهمیت است. چه بسا که دوره ای ارزان یا حتی مثل برخی دوره های دولتی، رایگان باشد، اما شما در طول آن نتوانید آموخته های خود را به خوبی تمرین کنید.

مدت زمان گذراندن دوره به آموزشگاهی که انتخاب می کنید و ساعات و شیفت های برگزاری دوره ها بستگی دارد. امروزه آموزشگاه های بسیاری در زمینه تربیت کارآموزان علاقه مند به مشاغل فنی فعالیت می کنند اما شما باید سعی کنید که بهترین آموزشگاه را انتخاب کنید. دقت کنید که گران بودن دوره ها صرفاً به معنای باکیفیت بودن کلاس ها نیست و شما در انتخاب آموزشگاه باید به مسائل مختلفی توجه کنید.

مجتمع فنی تهران پایتخت آموزشگاهی است که از تجهیزات کامل برخوردار است، از اساتید موفق و باتجربه استفاده می‌کند، سرفصل‌های لازم را به طور کامل تدریس می‌کند، تعداد افراد حاضر در کلاس‌ها بیش از حد زیاد نیست و آموزش‌ها و اطلاعاتی که ارائه می‌شوند، جدید و به روز هستند. همچنین بخش اعظم دوره‌ها به آموزش حضوری و عملی اختصاص داده می‌شود تا کارآموزان بعد از به اتمام رساندن آنها بتوانند موفق به کسب مدرک بین‌المللی فنی و حرفه‌ای شوند.

1/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
1/5 - (1 امتیاز)