طلاق توافقی در دوران عقد چقدر طول می کشد؟

یکی از سوالاتی که برای افرادی که در دوران عقد تصمیم به جدایی می گیرند، پیش می آید، این است که طلاق توافقی در دوران عقد چقدر طول می کشد؟ در واقع نمی توان پاسخ دقیقی به این سوال داد. زیرا مدت زمان طلاق توافقی به عوامل بسیاری بستگی دارد. برای ترسیع در روند پرونده تان، می توانید از وکیل در اهواز کمک بگیرید. برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت برترین وکیل مراجعه کنید.

طلاق توافقی در دوران عقد چقدر طول می کشد؟

طلاق توافقی در دوران عقد به چه صورت است؟

معمولا یکی از دلایلی که باعث اختلاف بین زوجین می شود، مدت زمان طولانی عقد است. در واقع طلاق توافقی یکی از ساده ترین و سریع ترین روش های طلاق است. برای انجام طلاق توافقی، ابتدا زوجین باید درباره تمامی موارد مانند: جهیزیه و نفقه و مهریه و مسائل مالی به توافق برسند. سپس قانون، تصمیم زوجین را مورد بررسی قرار داده و آن را می پذیرد. در کل باید گفت که طلاق در دوران عقد شرایط خاصی دارد.

مراحل طلاق توافقی در دوران عقد

در واقع مراحل طلاق در دوران عقد تفاوتی چندانی با مراحل کلی طلاق توافقی ندارد.در اولین مرحله از طلاق توافق در دوران عقد، زمانی که زوجین متوجه می شوند که امکان ادامه زندگی مشترک را ندارند، باهم در مورد جدایی به توافق می رسند.

سپس باید در مورد مسائل حقوقی مانند: نفقه و مهریه به توافق برسند و بعد از آن باید در یک دفتر حقوقی، توافقات خود را ثبت کنند و در نهایت دادخواست طلاق توافقی خود را از دفاتر الکترونیک قضایی ثبت کنند و سپس بعد از دریافت پیامک باید به دادگاه خانواده مراجعه کنند.

دادخواست طلاق زوجین در دادگاه مورد بررسی قرار می گیرد و بعد از آن زوجین برای شرکت در جلسات مشاوره به مراکز مشاوره فرستاده می شوند. اگر خانم باکره باشد برای معاینه و تایید بکارت به پزشکی قانونی فرستاده می شوند. پس از دریافت گواهی مدارک ذکر شده، قاضی رای عدم امکان سازش را برای زوجین صادر خواهد کرد.

بعد از طی شدن این روند، زوجین باید برای ثبت طلاق توافقی به به محضر بروند و با مدارک ارائه شده، طلاق را ثبت کنند. در آخر باید گفت که خانم ها بعد از طلاق، نمی تواند مهریه بخشیده شده را مطالبه کند. در صورت دوشیزه بودن می تواند به اداره ثبت احوال مراجعه کرده و نام همسر قبلی را حذف کند و شناسنامه جدیدی بگیرد‌ تمامی مراحلی که ذکر شد، بدون داشتن وکیل حدود ۳ ماه زمان لازم دارد.

طلاق توافقی در دوران عقد چقدر طول می کشد؟

طلاق توافقی در دوران عقد چقدر طول می کشد؟

هنگامی که زوجین در دوران عقد تصمیم به طلاق توافقی می گیرند، یکی از سوالاتی که برایشان پیش می آید این است طلاق توافقی در دوران عقد چقدر طول می کشد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که نمی توان مدت زمان دقیقی برای روند و ثبت طلاق تعیین کرد. اما با انجام بعضی کار ها و کمک گرفتن از بهترین وکلا می توان به روند پرونده سرعت بخشید. در واقع مهارت و تجربه وکیلی از آن کمک می گیرید، تاثیری بسیاری در مدت زمان طلاق دارد. اگر وکیل شما تخصص بسیاری داشته باشد، می تواند در 15 روز و بدون حضور شما در جلسه مشاوره، طلاق شما را ثبت کند.

علت تصمیم جدایی در دوران عقد

اصولا طلاق در این دوران به دلیل مواجه شدن با اولین تفاوت های زندگی است. از دلایل دیگر می توان به مشکلات مالی، بیکاری، عدم تعهد در زندگی، پنهان کاری یکی از طرفین و اعتیاد و … اشاره کرد. به همین علت طلاق در این شرایط بهتر از یک زندگی پر تنش است.

مهریه در طلاق توافقی دوران عقد به چه صورت است؟

زوجین در دوران عقد طبق قوانین موجود دارای حق و حقوقی هستند که باید بر اساس حقوق خود رفتار کنند. در واقع یکی از مهم ترین حقوق خانم ها بعد از جاری شدن عقد، مهریه می باشد که زن به صورت کامل مالک آن است و هرگاه که بخواهد می تواند مهریه خود را مطالبه کند و مرد باید آن را به همسرش پرداخت کند. زن می تواند انجام تکالیف زناشویی را انجام ندهد و تا مهریه خود را نگرفته به خانه شوهر نرود.

یکی از تفاوت های دریافت مهریه در دوران عقد این است که بیشتر زوجین در این دوران رابطه زناشویی برقرار نمی کنند و به دلیل دوشیزه بودن زوجه، نصف مهریه به او تعلق خواهد گرفت. اما اگر زوجین در این دوران ارتباط زناشویی برقرار کنند، مهریه تماما به زوجه تعلق می گیرد. اگر خانمی که دوشیزه باشد و قبل از طلاق تمام مهریه را دریافت کرده باشد، هنگام طلاق باید نصف مهریه را برگرداند.

نفقه در طلاق توافقی در دوران عقد به چه صورت است؟

پرداخت نفقه در دوران عقد به این صورت است که نصف آن بر عهده همسر و نصف دیگر بر عهده پدر است. اما طبق قانون، بعد از جاری شدن عقد و امضای سند ازدواج، تمام حقوق بر عهده همسر خواهد بود حتی اگر در دوران عقد باشد.

طلاق توافقی در دوران عقد چقدر طول می کشد؟

برای طلاق توافقی در دوران عقد به چه مدارکی نیاز است؟

برای طلاق توافقی در دوران عقد مدارکی لازم است که این مدارک شامل:

  • اصل شناسنامه زن و شوهر.
  • کپی کارت ملی زن و شوهر.
  • اصل عقدنامه زوجین. اگر اصل آن موجود نباشد، زوجین باید به دفتری که ازدواج خود را در آن ثبت کردند مراجعه کنند و رونوشت آن را بگیرند.
  • در صورت داشتن رابطه زناشویی، گواهی عدم بارداری لازم است.
  • گواهی امکان عدم سازش زوجین از طرف مراکز مشاوره.
  • در صورت عدم ارتباط زناشویی، دریافت گواهی بکارت از طرف پزشک قانونی لازم است.
  • یک قطعه عکس خانم برای معرفی به پزشکی قانونی.
  • توافق نامه در مورد نفقه و مهریه.
  • وکالتنامه محضری برای طلاق زوجین.

کلام آخر

با سپاس از شما همراهان گرامی که ما را تا انتهای این مطلب همراهی کردید. ما در این مطلب سعی کردیم تا تمام نکات مهم در مورد طلاق توافقی در دوران عقد و مدت زمان آن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به سایت برترین وکیل مراجعه کنید.

1/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
1/5 - (1 امتیاز)