دانستنی هایی درباره شستشوی روتختی + بهترین روش شستشو

مراقبت مناسب از منسوجات خواب مانند روتختی ، ملحفه ها و… به عوامل مختلفی بستگی دارد . طیف پارچه ها و رنگ های آنها به قدری متنوع است که به سادگی هیچ روش واحدی برای مراقبت از آنها وجود ندارد. نحوه شستشوی روتختی و اینکه به صورت دستی شسته شود یا در ماشین های لباسشویی اتوماتیک نکته مهمی است. شستشوی مناسب به حفظ ظاهر روتختی ها برای مدت طولانی و افزایش عمر مفید آنها کمک می کند.

آیا ضرورت دارد که روتختی های جدید را پس از خرید بشوییم؟

یکی از سوال های افراد پس از خرید روتختی این است که آیا باید روتختی های تازه خریداری شده را شستشو داد یا خیر؟
در پاسخ به این سوال باید گفت تمام رو تختی ها قبل از اینکه برای فروش به پیشخوان مغازه ها برسند فرآیندهای زیادی را طی کرده‌اند ، از رنگرزی پارچه گرفته تا قرار گرفتن در  معرض گرد و غبار انبار که باعث کثیف شدن آنها می شود . بنابراین بهتر است پس از خرید ابتدا آنها را شستشو داد.
برای بسیاری از افراد دیگر نیز این سوال پیش می آید که روتختی های رنگی و ساده را باید در چه درجه دمایی بشویند.
بطور کلی تمام تولیدکنندگان بر روی برچسب ها، ترکیب مواد و توصیه های مربوط به دما و حالت شستشو را قرار می دهند . اما به طور کلی این که در چه حالت و چه دمایی باید شسته شود بطور قابل توجهی به مواد ساخته شده از آن و طراحی های تزیینی روی آن بستگی دارد.  به طور کلی سرعت بالا در هنگام شستشو و دور چرخش بالا آنها را در معرض سایش بیش از حدقرار داده و باعث می شود که زیبایی ظاهری خود را از دست بدهند.
در صورتی که جنس رو تختی شما نخی یا پنبه ای است ، می توانید آنها را در دمای بین ۶۰ تا ۹۰ درجه سانتیگراد بشویید و با این دما گرد و غبار و انواع باکتری هایی که ممکن است در آنجا مستقر شده اند را از بین ببرید اما اگر جنس روتختی شما از مواد مصنوعی است بهترین دما برای شستشو ۳۰ تا ۴۰ درجه سانتیگراد می باشد.
دانشمندان محاسبه کرده اند که یک فرد می تواند از ۲۰۰ میلیمتر تا ۲ لیتر عرق در شب دفع کند . علاوه بر این بازسازی فعال پوست انسان نیز در شب اتفاق می افتد و ترکیب عرق و سلول های مرده پوست بر روی روتختی و ملحفه ها به جا مانده و امری خوشایند نیست. بنابراین ایده آل است که تغییر کامل ملحفه و روتختی های تخت هفته ای یکبار و شستشوی آن ها به صورت جداگانه و همزمان با کثیف شدن آنها ایده آل است.

دانستنی هایی درباره شستشوی روتختی + بهترین روش شستشو

نحوه شستشوی روتختی در ماشین لباسشویی

برای شستشوی روتختی های دارای لکه قبل از اینکه روتختی را داخل ماشین لباسشویی بیندازید ابتدا باید لکه ها را از روی آنها پاک کنید . اگر لکه ها آنقدر سر سخت هستند که توسط پودر یا ژل های شستشو پاک نمی شوند بهتر است برای پاک کردن آنها رو تختی را به خشکشویی ها بسپارید تا با استفاده از حلال های ویژه این لکه‌ها را پاک کنند.
پس از پاک شدن لکه ها برای شستشو توسط ماشین لباسشویی برای آنکه شستشو توسط دستگاه با کیفیت بالایی انجام شود باید درام دستگاه حداکثر به اندازه ۳/۲ ظرفیت آن پر شود.
در صورتی که در ناحیه ای زندگی می کنید که دارای آب سخت است از ریختن پودر شستشو در ماشین لباسشویی اجتناب کنید، زیرا مانع از حل شدن پودر شستشو می شود در نتیجه این پودرها بین الیاف روتختی گیر می کند و ممکن است باعث ایجاد آلرژی در بدن بزرگسالان و کودکان شود.
در صورتی که قصد دارید بالش ها و روکش لحاف را نیز با روتختی بشویید، آن‌ها را از داخل به بیرون برگردانده و در داخل ماشین لباسشویی بیندازید ، این کار باعث می‌شود تا رنگ پارچه به مدت بیشتری حفظ شوند.
سعی کنید از استفاده از خشک کن ماشین لباسشویی برای خشک کردن روتختی ها اجتناب کنید ، زیرا ممکن است باعث خراب شدن روتختی و ایجاد چین و چروک هایی شود که از بین بردن آنها سخت است. کافی است روتختی ها را هنگامی که هنوز مرطوب است از دستگاه بیرون اورده و آنها را بر روی یک حوله پهن کنید تا آب آنها کشیده شود. سپس در حالی که هنوز کمی مرطوب هستند آنها را به صورت وارونه و با اتوی نه خیلی داغ اتو کنید.

برای جلوگیری از کمرنگ شدن یا مفقود شدن رنگ روتختی چه باید کرد؟

مشکلات رنگ در پارچه های بی کیفیت برای همه افراد آشنا است . اگر رنگ روتختی شما بعد از شستشو محو یا کمرنگ شده است، کافی ست روش تثبیت رنگ روی پارچه را انجام دهید. برای این کار روتختی را درون آبی که قبلاً در آن سرکه یا نمک حل شده است فرو کنید.
فراموش نکنید که به ازای هر ۵ لیتر آب سرد ۵ شقایق غذا خوری سرکه یا به ازای هر ۵ لیتر آب ۵ قاشق چایخوری نمک در آب سرد حل کنید‌ و روتختی را پس از خیس کردن در آن آب با آب دارای دمای پایین بشویید.

آیا شستن روتختی در ماشین لباسشویی به دستگاه آسیب می رساند؟

بطور کلی پتو ، روتختی ، روفرشی و مواردی از این قبیل به دلیل وزن و حجم زیاد پس از آبگیری و توزیع نامتقارن در دیگ ماشین لباسشویی ، فشار زیادی به دستگاه وارد آورده و در صورت تکرار ، قطعا به ماشین لباسشویی خانگی آسیب رسانده و موجت هزینه بالای تعمیر آن خواهد شد .
از طرفی در دسترس بودن خشکشویی آنلاین با قیمت های مناسب و کیفیت شستشوی بالا ، جایی برای ریسک و صدمه زدن به لباسشویی خانگی باقی نمی گذارد .
شستشوی روتختی غرب تهران ، شستن لباس عروس در خشکشویی و مبل شویی در منزل غرب تهران را به خشکشویی آنلاین حباب بسپارید و در کمترین زمان تحویل بگیرید.
۹۱۰۹۲۷۳۲ – ۰۲۱
www.hobabb.com

5/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (1 امتیاز)