مزایای استفاده از دستگاه سابلیمیشن

یکی از بهترین دستگاه هایی که برای چاپ مورد استفاده قرار می‌گیرد دستگاه سابلیمیشن است. این نوع چاپ به دلیل نداشتن هزینه‌های اولیه چاپ و مقرون به صرفه بودن به راحتی جایگزین بسیاری از روش‌های قدیمی چاپ بر روی انواع سطوح شده است. به همین دلیل در اکثر مراکز چاپ شاهد استفاده از این دستگاه هستیم. این دستگاه مزیت‌های بسیاری دارد که موجب تمایز آن‌ها از سایر روش‌های چاپ شده است. اگر می‌خواهید در مورد مزایای استفاده از دستگاه سابلیمیشن اطلاعات بیشتری کسب کنید پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

مزایای استفاده از دستگاه سابلیمیشن

چاپ سابلیمیشن چیست؟

چاپ سابلیمیشن روی پارچه سبک جدیدی از طراحی است که از طریق دستگاه‌های چاپ مدرن کاغذ سابلیمیشن صورت می‌گیرد. در این روش چاپ در ابتدا طرح بر روی کاغذ ترانسفر سابلیمیشن چاپ شده و بعد از استفاده از پرس و اتوی حرارتی رنگ کاغذ به پارچه منتقل می‌گردد. با استفاده از این دستگاه می‌توان چاپ انواع تصاویر را بر روی پارچه‌های مختلف و لباس‌های متفاوت به آسانی انجام داد. لازم است که اشاره کنیم به منظور افزایش کیفیت ماندگاری تصاویر چاپ شده بعد از شستشو باید حتما از جوهر ویژه سابلیمیشن استفاده گردد تا چاپ زیبا و با کیفیتی ایجاد شود.

مزایای استفاده از دستگاه سابلیمیشن

چاپ سابلیمیشن چه مزایایی دارد؟

مزایای استفاده از دستگاه سابلیمیشن خیلی زیاد است به همین دلیل کاربردهای گستردهای دارد. این دستگاه شرایط چاپ تصویر بر روی انواع سرامیک، پلاستیک، شیشه و سنگ را فراهم نموده است. از مهم ترین مزیت‌های چاپ سابلیمیشن می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

دوام و ماندگاری چاپ سابلیمیشن

چاپ سابلیمیشن به نحوی است که طرح چاپ را با بستر چاپ ادغام می‌کند. از این رو بعد از چاپ هیچگونه ترک خوردگی یا محو شدگی در تصویر ایجاد نمی شود. طرح چاپی لباسهایی که چاپ سابلیمیشن روی آن‌ها انجام شده پس از شستشو از بین نمی‌رود و همان ظاهر زیبای خود را به خوبی حفظ می‌کند.

تطبیق پذیری با مدیای چاپ

ویژگی‌های منحصربه فرد چاپ سابلیمیشن موجب شده که برای چاپ موارد مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد. به طوری که از این روش برای چاپ بر روی دمپایی، جوراب، یونیفرم، تابلوهای بزرگ و وسایل تزئینی منزل استفاده می‌کنند. لازم است که اشاره کنیم این نوع چاپ دارای امکانات بسیاری برای سفارشی سازی چاپ است و می‌توان عکس، لوگو و هر نوع طراحی دیگری را در این نوع چاپ اعمال نمود.

عدم محدودیت در تعداد چاپ

یکی دیگر از مزایای استفاده از دستگاه سابلیمیشن عدم محدودیت در تیراژ چاپ است. از این رو می‌توان تصویر طراحی مد نظر را در هر بار چاپ به تعداد بالا و یا تنها برای یک بار چاپ نمود. به عبارتی این دستگاه دارای قابلیت سفارش گیری از یک عدد تا تعداد خیلی زیاد است و هزینه‌ای بسیار مناسب دارد.

راحتی استفاده از چاپ سابلیمیشن

در طی چند سال اخیر استفاده از این نوع چاپ خیلی افزایش یافته است و متناسب با آن تجهیزات تولید، تنوع محصولات و قیمت آن‌ها نیز افزایش چشمگیری پیدا کرده است. در گذشته راه اندازی دستگاه‌های چاپ هزینه‌های بسیاری داشت. اما با خرید دستگاه چاپ سابلیمیشن می‌توان به راحتی چاپ زیبایی را بر روی سطوح و پارچه‌های مختلف انجام داد. با نظافت و مراقبت از این دستگاه چاپ و تسلط بر روش کار با این دستگاه می‌توانید ضمن صرفه جویی در هزینه‌های خود به راحتی از مزایای این روش چاپ بهره مند شوید.

سرعت بالای چاپ سابلیمیشن

از دیگر مزایای استفاده از دستگاه سابلیمیشن می‌توان به سرعت بالای چاپ آن اشاره نمود. در واقع فرآیند آماده سازی طرح، زمان چاپ و خشک شدن طرح نسبت به سایر روش‌ها در مدت زمان خیلی کوتاه‌تری انجام می‌شود. از این رو مراکز چاپ با استفاده از آن می‌توانند سفارشات شخصی سازی شده بیشتری را بپذیرند و سفارشات خود را با کیفیت عالی و به موقع تحویل دهند.

مزایای استفاده از دستگاه سابلیمیشن

 

چاپ با دستگاه سابلیمیشن چه معایبی دارد؟

چاپ سابلیمیشن در کنار تمامی مزایایی که دارای دارای معایبی است که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • این چاپ تنها بر روی پارچه‌هایی از جنس الیاف مصنوعی یا پلی استر امکان پذیر است.
  • در این روش میزان نفوذ رنگ بسیار ناچیز است و رنگ تنها روی سطح پارچه باقی می‌ماند. این نقص بر روی پارچه‌های تریکو بیشتر قابل مشاهده است.
  • از دیگر معایب این چاپ می‌توان به رگه رگه شدن و به وجود آمدن چین‌های سفید در درزهای پارچه که رنگ به آن‌ها رسیده اشاره نمود.

قیمت و خرید دستگاه چاپ سابلیمیشن

قیمت دستگاه چاپ سابلیمیشن با توجه به مدل و امکانات دستگاه و برند تولید کننده آن متفاوت است. این دستگاه توسط برندهای متفاوتی تولید می‌شود. از این رو مشتریان با توجه به میزان متراژ چاپ مورد نیاز روزانه خود باید بهترین نوع دستگاه چاپ سابلیمیشن را خریداری نمایند.

این دستگاه‌ها توسط فروشگاه‌ها و شرکت‌های مختلفی به فروش می‌رسد اما باید از مجموعه معتبر برای خرید آن اقدام نمود. در واقع با توجه به اهمیت این دستگاه و قیمت آن گارانتی و خدمات پس از فروشی که دارد بسیار مهم است. برای خرید دستگاه سابلیمیشن ما به شما شرکت ارگ سیستم آپادانا که از برترین وارد کنندگان انواع دستگاه‌های چاپ است و تمامی محصولات خود را با ضمانت اصالت کالا و گارانتی ارائه می‌دهد پیشنهاد می‌کنیم. جهت آشنایی بیشتر با محصولات این مجموعه و خرید بهترین دستگاه‌های چاپ کافی است از وب‌سایت آن دیدن نمایید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟