طرز تهیه کاپ کیک آناناس و هویج به روشی ساده و بسیار خوشمزه

کیک فنجانی یا کاپ کیک یکی از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین کیک‌های دنیاست که برای سرو به صورت انفرادی تهیه می‌شود. در این مطلب قصد داریم شما عزیزان را با دستور پخت کاپ کیک آناناس آشنا کنیم که بسیار مقوی و خوشمزه بوده و زیبایی ظاهری آن نیز نسبت به دیگر کاپ کیک‌ها سرآمد است. از این رو اگر قصد تدارک برای یک مهمانی خودمانی مثل جشن تولد و یا حتی تهیه دسر برای خانواده خودتان را دارید، تهیه این کیک‌ها گزینه بسیار مناسبی است. کل پروسه تهیه این کیک حدود یک و نیم تا دو ساعت طول می‌کشد که البته بسته به سرعت عمل شما ممکن است کم یا حتی زیادتر هم شود.

طرز تهیه کاپ کیک آناناس و هویج به روشی ساده و بسیار خوشمزه

موادی که برای ساخت کاپ کیک آناناس و هویج نیاز دارید به شرح زیر هستند:

  • یک عدد آناناس
  • نصف فنجان مغز گردو
  • یک و نیم فنجان آرد همه منظوره یا آرد قنادی
  • یک قاشق چایخوری بکینگ پودر
  • یک قاشق چایخوری جوش شیرین
  • نصف قاشق چایخوری پودر دارچین
  • یک چهارم قاشق چایخوری نمک
  • نصف فنجان شکر قهوه‌ای
  • یک چهارم فنجان شکر سفید دانه ریز
  • 2 عدد تخم مرغ بزرگ
  • نصف پیمانه روغن کانولا
  • شش قاشق چایخوری آب آناناس یا آب پرتقال تازه (که از مرحله درست کردن گل روی کیک توسط برش‌های آناناس بدست می‌آید)
  • یک قاشق چایخوری زنجبیل رنده شده ریز
  • 200 گرم هویج رنده شده ریز
  • سه چهارم فنجان آناناس ریز شده (از باقیمانده همان یک عدد آنانانس)

طرز تهیه کاپ کیک آناناس و هویج به روشی ساده و بسیار خوشمزه

و مواد لازم برای تهیه خامه تزیینی روی کاپ کیک آناناس به شرح زیر است:

  • 40 گرم آناناس خشک فریز شده
  • 100 گرم پنیر خامه‌ای در دمای معمولی اتاق
  • 12 قاشق چایخوری کره بدون نمک یا کم نمک در دمای اتاق
  • 3 فنجان شکر قنادی یا شیرینی پزی
  • 50 میلی لیتر شیر

طرز تهیه کاپ کیک آناناس و هویج به روشی ساده و بسیار خوشمزه

کپسول کاغذی 100 عددی کاپ کیک پاپیرن باکورمن

نحوه درست کردن گل آناناس روی کاپ کیک

همانطور که در شکل‌ها مشاهده می‌کنید، روی هر کدام از کاپ کیک‌ها یک گل بسیار زیبا از ورق‌های خود آناناس تهیه شده که جلوه بسیار زیبایی به طرح نهایی کاپ کیک آناناس داده است. برای تهیه این گل زیبا باید اقدامات زیر را قدم به قدم انجام دهید.

1- فر خود را تا دمای 100 درجه سانتی گراد گرم کنید. دو عدد سینی فر یا یک عدد سینی فر بزرگ را با کاغذ روغنی آشپزی بپوشانید. آناناس را از بالا و پایین با چاقوی خیلی تیز ببرید. لایه نازکی از پوست روی آناناس را بگیرید. قسمت‌های چشم‌دار گوشت آناناس نیز باید پوست گرفته شوند. این قسمت‌ها مزه گس دارند و تمام آنها باید توسط پوست گیر سبزیجات (مثل پوست گیر سیب زمینی و خیار)، از روی آناناس گرفته شوند.

2- با یک چاقوی تیز، آناناس را به صورت حلقه‌های دایره‌ای خیلی نازک ببرید (توجه داشته باشید که مقداری هم باید برای آبگیری آناناس کنار گذاشته شود)، حال این برش‌ها را روی دستمال کاغذی آشپزخانه قرار دهید تا رطوبت آنها گرفته شده و خشک شوند.

طرز تهیه کاپ کیک آناناس و هویج به روشی ساده و بسیار خوشمزه

3- پس از اینکه رطوبت آناناس مقداری گرفته شد. آنها را به سینی فر که از قبل آماده شده منتقل کرده و داخل فر 100 درجه قرار دهید. پس از گذر زمان 30 دقیقه، آنها را برگردانید تا طرف دیگر‌ هم حرارت ببیند. پس از اینکه برش‌های آناناس کاملا خشک شده و گوشه‌های آن به رنگ قهوه‌ای درآمد، آنها را از فر بیرون آورید. کل این پروسه ممکن است بین یک تا دو ساعت بسته به ضخامت آناناس طول بکشد.

4- وقتی هنوز برش‌های آناناس گرم هستند، هر برش را روی یک فنجان قرار داده و از مرکز آنها را به سمت پایین فشار دهید تا شکل فنجان را به خود بگیرند. آنها را در همین حال رها کنید تا کامل خشک شده و فرم فنجان را به خود بگیرند.

لیست قیمت 41 مدل اسکوپ بستنی فلزی و کیفیت عالی با لینک خرید

درست کردن کاپ کیک آناناس و هویج

حال نوبت قسمت اصلی کار، یعنی درست کردن کاپ کیک آناناس و هویج می‌رسد. مراحل زیر را دقیقاً به ترتیب گفته شده انجام دهید.

1- دمای فر را روی 220 درجه سانتی‌گراد تنظیم کرده و فر را گرم کنید. 12 عدد فنجان را با کاغذ کاپ کیک درون آنها آماده بگذارید.

2- مغز گردوها را داخل سینی فر روی کاغذ آشپزی قرار داده و بین 3 تا 6 دقیقه حرارت دهید تا رنگشان به قهوه‌ای برگردد. سپس آنها را به تخته گوشت منتقل کرده و پس از اینکه سرد شدند، کامل خردشان کنید.

3- دمای فر را به 160 درجه سانتی‌گراد کاهش دهید.

4- در یک کاسه متوسط، آرد، بکینگ پودر، جوش شیرین، دارچین و نمک را با هم مخلوط کنید.

5- در یک کاسه بزرگ شکر، تخم مرغ، روغن کانولا و آب آناناس را مخلوط کنید. محتویات کاسه کوچکتر را به کاسه بزرگتر منتقل کرده و آنها را خوب مخلوط کنید. سپس زنجبیل را اضافه کنید. در نهایت هویج رنده شده، مقداری آناناس ریز شده و گردوهای خرد شده را به ترکیب اضافه کنید.

کپسول کاپ کیک مدل داستان اسباب بازی فانتزی بسته 10 عددی

6- حال خمیر آماده شده کاپ کیک آناناس و هویج را داخل فنجان‌های از قبل آماده شده قرار دهید. اندازه مناسب خمیر برای هر فنجان حدود یک چهارم است. یعنی خمیر فقط یک چهارم فنجان را بگیرد. سپس سینی را داخل فر قرار داده و به مدت 22 تا 25 دقیقه بپزید. از داخل شیشه فر، فنجان‌ها را نگاه کنید، هر وقت چوب قرار گرفته در وسط کاپ کیک، کاملا بیرون از لبه فنجان قرار گرفت کاپ کیک‌ها را از فر بیرون آورید. پس از بیرون آوردن کاپ کیک‌ها از فر، اجازه بدهید به مدت 10 دقیقه درون خود فنجان خنک شوند. سپس آنها را روی سینی دیگر قرار بدهید تا کاملا سرد شوند.

طرز تهیه کاپ کیک آناناس و هویج به روشی ساده و بسیار خوشمزه

7- و در نهایت نوبت به درست کردن خامه تزیینی روی کاپ کیک می‌رسد. در میکسر یا غذاساز، بسته آناناس خشک شده را به طور کامل پودر کنید. داخل میکسر، پنیر خامه را با کره ترکیب کرده و روی سرعت پایین بایکدیگر میکس کنید. حال شکر را به اضافه کرده و با سرعت پایین میکس کنید. در نهایت پودر آناناس و شیر را اضافه کنید تا به سفتی مورد نظر خود برسید. اگر احساس می‌کنید خامه خیلی شل است، آنرا در یخچال قرار دهید تا اندکی سفت‌تر شود. حال خامه را روی کاپ کیک ریخته و در پایان گل آناناس را روی کاپ کیک قرار دهید.

طرز تهیه کاپ کیک آناناس و هویج به روشی ساده و بسیار خوشمزه

طرز پخت کاپ کیک آناناس اگرچه زمان‌بر است، اما زحمت زیادی نداشته و نتیجه کار نیز بسیار خوشمزه، زیبا و شگفت انگیز خواهد بود.

طرز تهیه کاپ کیک آناناس و هویج به روشی ساده و بسیار خوشمزه

 

 

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
آشنایی با انواع شیرینی خوری شیک و مدرن ، آموزش پخت کیک ، دستور پخت کیک تولد ، قیمت و خرید ظرف شیرینی خوری زیبا و مدرن ، قیمت و خرید قالب کیک و دسر موجود در بازار ، مدرنترین مدلهای ظرف کیک خوری ، نحوه درست کردن کاپ کیک آناناس و هویج ،
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟