بررسی قیمت پارکت لمینت معمولی با پارکت لمینت ضد آب و ضد خش

قیمت پارکت لمینت می‌تواند تعیین کننده انتخاب نهایی شما در خرید این کالا شما باشد. پارکت‌ها به عنوان محبوب‌ترین کفپوش‌ها شناخته می‌شوند. این محبوبیت به دلیل مزیت‌های آن یعنی داشتن ایمن بالا و همچنین بهره‌مندی از ویژگی عایق گرما و صدا است. با این حال هنگام خرید ممکن است با دیدن قیمت‌های متنوع و متفاوت غافل‌گیر شوید.

احتمالا از فروشندگان شنیده باشید که قیمت پارکت لمینت‌ ضد آب یا ضد خش بیشتر است و یا ممکن است تفاوت قیمت بسیاری را بین پارکت لمینت‌های ایرانی و خارجی ببینید.

در این مواقع مشتریان سردرگم می‌شوند که واقعا کدام محصول کارایی بیشتری دارد و در طول زمان استفاده کمترین آسیب را می‌بیند.

اغلب فروشندگان این کالا سعی دارند مشتریان را به خرید پارکت لمینت‌ ضد آب و ضد خش ترغیب کنند. اما آیا تنها قیمت بیشتر این نوع محصولات باعث پیشنهاد و اصرار به خرید توسط فروشندگان است یا واقعا مزیت‌های بسیاری به نسبت پارکت لمینت‌های معمولی دارند؟ آیا مشتریان می‌توانند خودشان اصل بودن پارکت لمینت‌ ضد آب و ضد خش را بررسی کنند؟

بررسی قیمت پارکت لمینت معمولی با پارکت لمینت ضد آب و ضد خش

پارکت لمینت معمولی بهتر است یا پارکت لمینت ضد آب و ضد خش؟

قطعا که هر مشتری دوست دارد بهترین محصول را با بالاترین کیفیت خریداری کند، اما ممکن است حین خرید با بالا بودن قیمت پارکت لمینت مواجه شود. بدون شک قیمت این محصول در صورت داشتن فاکتور ضدآب و ضدخش بودن به نسبت نوع معمولی آن بیشتر است، با این حال آن‌ها از کیفیت بالاتری برخوردارند و ماندگاری بیشتر را ارائه می‌دهند.

پارکت لمینت‌ ضد آب و ضد خش را معمولا برای فضاهای پر رفت و آمد استفاده می‌کنند. اما میزان ضد آب بودن این پارکت‌ها متفاوت است، از این رو بهترین آن‌ها را در سالن‌های نمایش، سالن‌های بیمارستان و اداره‌ها می‌بینیم. این پارک‌ها به دلیل شستشوی راحت و ضد خش بودن بهترین گزینه برای این محیط‌ها هستند. اگر شما برای منزل خود بخواهید از این پارکت‌ها استفاده کنید، بی‌شک که قیمت پارکت لمینت با این ویژگی‌ها بیش از پارک‌های معمولی است، اما مزیت‌های که به دنبال دارد ارزش خرید آن‌ها را بالا می‌برد.

اگر می‌خواهید از محصولات با کیفیت استفاده کنید گزینه دوم یعنی پارکت لمینت‌ ضد آب و ضد خش بهترین هستند، در غیر این صورت می‌توانید از نوع معمولی آن‌ها استفاده کنید.

بررسی قیمت پارکت لمینت معمولی با پارکت لمینت ضد آب و ضد خش

پارکت لمینت‌های ضد خش و ضد آب چه ویژگی هایی دارند؟

به طور کلی پارکت لمینت‌ها از پارکت‌های معمولی مقاومت بیشتری دارند و این نیز به دلیل ساخت آن‌ها از لایه‌های مختلف است. پارکت لمینت‌ها در مقایسه با نوع معمولی‌شان دارای عایق صدا و حرارت هستند، بنابراین واضح است که گزینه خرید بسیاری از افراد باشند. این محصولات از یک لایه ضخیم HDF ساخته شده‌اند که دارای بافت چوبی است. وجود چوب در این محصول باعث می‌شود که در برابر رطوبت مقاومت کمتری داشته باشد.

سازندگان این کالا‌ها به همین دلیل در صدد تولید یک محصول با مقاومت بالا در برابر آب افتادند و در نهایت محصولاتی با این خاصیت تولید کردند. برخی از پارکت لمینت‌های تولید شده با این ویژگی دارای مقاومت در برابر آب تا 48 ساعت هستند.

در واقع این نوع پارکت لمینت زمانی را برای شما در نظر می‌گیرند که بعد از قرارگرفتن در معرض رطوبت، برای پارک کردن آن دست بکار شوید. در بین محصولات موجود در بازار پارکت لمینت آداک فلور یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید است.

با این حال امکان بررسی ضدآب بودن برای مشتریان وجود ندارد و نمی‌توان تنها از طریق ظاهر این ویژگی را تست کرد. برای اینکه بتوانید از اصل بودن محصول خود مطمئن شوید، بهتر است یکی از موارد زیر را برای چک کردن ضد آب بودن پارکت لمینت امتحان کنید.

چه چیزی باعث ضد آب بودن پارکت لمینت می‌شود؟

شاید تصور کنید که این ادعا تنها فریب برای فروش محصولات است، اما بد نیست بدانید که ضد آب بودن برای پارکت لمینت یک ویژگی واقعی و حقیقی است. وجود این مزیت با اجرای سه مرحله در ساخت این کالاها امکان‌پذیر خواهد بود:

مهرو موم ضدآب: سطح کفپوش دارای یکی مهر و موم است که مانع از نفوذ آب می‌شود.

اتصالات ضد آب: تایل‌های لمینت‌های ضد آب به صورت مورب ساخته می‌شوند تا از نفوذ آب جلوگیری کنند.

هسته مقاوم در برابر آب: لایه مقاوم یا HDF که روی سطح کفپوش قرار می‌گیرد از جنس رزین بوده که در برابر رطوبت مقاومت بالای دارد.

بررسی قیمت پارکت لمینت معمولی با پارکت لمینت ضد آب و ضد خش

چطور ضد آب بودن پارکت لمینت را چک کنیم؟

برای اینکه بتوانید از خاصیت ضدآب بودن پارکت لمینت خریداری شده مطمئن شوید می‌توانید یکی از روش‌های زیر را امتحان کنید:

تست ضد آب بودن با لمینت خراشیدن پارکت

اگر ناخن خود را روی سطح پارکت بکشید باید لایه‌ای از چربی زیر ناخن شما جمع شود و با شستشوی ساده نیز از بین نرود. در صورتی که با این کار متوجه شدید که سطح کفپوش دچار خش و آسیب شده باید نتیجه بگیرید که خاصیت ضدآب بودن برای این کفپوش تنها تبلیغ بوده و محصول خریداری شده در برابر آب مقاوم نیست.

به خاطر داشته باشید که برای تست این مرحله نباید از وسایل نوک تیز و خشن برای خراش استفاده کنید. تنها کشیدن ناخن کافی است.

تست ضد آب بودن لمینت با نور خورشید

اگر محصول خریداری شما از کیفیت پایینی برخوردار باشد در برابر نور خورشید و حرارت مقاومت پایینی خواهد داشت و در واقع به دما حساس خواهد بود. برای اینکه بتوانید خاصیت ضد آب بودن کالای خود را امتحان کنید پارکت لمینت‌ها را یک الی دو روز در برابر نور خورشید قرار دهید. در صورتی که با تغییر رنگ سطح یا لبه‌های تایل‌ها مواجه شدید باید نتیجه بگیرید که جنس شما تقلبی بوده و ضدآب نیست.

تست ضد آب بودن با لمینت با سطح آب

  • برای این تست باید یک تایل پارکت لمینت را داخل سطحی از آب قرار دهید و فورا آن را بیرون بکشید. برای این کار لازم است یک تشت یا سطح آب داشته باشید. قطرات آب می‌تواند تعیین کنند ضد آب بودن محصول شما باشد.
  • در مرحله بعد همان تایل تست شده را داخل آب به مدت 24 ساعت قرار بدید و بعد بگذارید تا قطرات خشک شوند.
  • در نهایت مجدد تایل را داخل آب کرده و فورا بیرون بکشید.

اگر قطرات آب و در این مرحله به سرعت و مثل بار اول دفع شد این نشان‌دهنده ضدآب بودن کالای شماست، در غیر این صورت نباید روی ویژگی ضد آب بودن پارکت لمینت خود حساب کنید.

بهترین پارکت لمینت ضد آب و ضد خش موجود در بازار کدام است؟

برای اینکه با خیال آسوده بتوانید یک پارکت لمینت ضد آب و ضد خش را خریداری کنید، پیشنهاد ما پارکت لمینت آداک فلور است. این پارکت دارای مهمترین ویژگی‌های ضد آب و ضد خش بودن و همچنین مقاومت بالا در برابر نفوذ حشرات است. برای استعلام قیمت پارکت لمینت در انواع و طرح‌های مختلف می‌توانید به سایت شهرپارکت مراجعه کنید. این پارکت دارای ویژگی‌های زیر است:

  • نصب و جا به جایی آسان
  • دارای نشان استاندارد E1 اروپا
  • نظافت آسان
  • مقاوم در مقابل اشعه UV
  • مقاوم در برابر سایش ناخن حیوانات خانگی
  • مقاومت بالا در برابر رطوبت
  • مقاومت بالا در برابر شعله غیر مستقیم
  • مقاومت در برابر ضربه
  • کاهش‌دهنده خطر سر خوردن
  • مقاومت در برابر نفوذ حشرات موذی
  • مقاومت در برابر سایش اجسام تیز
  • قابل استفاده برای سیستم گرمایش و سرمایش از کف
چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟