بازار کار معماری در آمریکا

سلام به دوستان عزیز معمار ومهندس و دانشجوهای گرامی من هامون هستم، فوق لیسانس مهندسی معماری از دانشگاه هنر و معماری ، بنیانگذار شرکت HN REPUBLIC. در شهر منهتن نیویورک، من و تیم شرکت با تمرکز روی طراحی، مشاوره کد های ساختمانی از جمله ایمنی، آتش نشانی و… کمک به روند گرفتن مجوز ساخت و ساز و در نهایت گواهی های کاربری ساختمان ها میکنیم. من در این مقاله تلاش می کنم تا شما را با بازار کار معماری در آمریکا آشنا کنم.

همچنین می توانید پروژه های تحقیقاتی من از جمله  مقاله طراحی مرکز داده با رویکرد پدافند غیرعامل را در سایت من مشاهده کنید.

بازار کار معماری در آمریکا

در آمریکا معمارن به دو دسته اصلی تقسیم می شوند:

در این بخش، من قصد دارم به صورت کلی در مورد معماری، طراحی، ساخت و ساز و املاک در ایالات متحده با تمرکز روی ایالت های مناسب طراحان معمار بپردازم. امیدوار هستم که این اطلاعات برای کسانی که قصد مهاجرت به آمریکا برای کارو یا تحصیل رو دارند مفید باشه و بتونه در تصمیم گیری کمک کرده باشه.

طراحان مفهومی

که بر مفهوم، شکل و تاثیر فرم بنا بر کاربران، عموم مردم و جامعه تاکید دارند و ایده طراحی رو پرورش میدن تا به فرم کاملا راضی کننده ایی  که جواب گوی نیاز اصلی ایجاد پروژه باشه برسند.

طراحان کاربردی

دسته دوم معمارانی هستن که بدور از مفهوم و کانسپت به دنبال کاربرد هرچه بیشتر ساختمان طبق کد ها و ظوابط شهرداری و ایمنی هستند. از این دسته از این معاران در آمریکا بیشتر وجود داره بخصوص در شهر های بزرگی مثل نیویورک سیتی ، و دلیل آن قوانین پیچیده پهنه بندی، کاربری، ایمنی و ساختمان سازی و همچنین قیمت بالای املاک میباشد.

برای تازه واردانی که به دنبال شغل در ایالات متحده هستند، تعیین اینکه آیا به قسمت فنی و یا هنری تمایل دارند بسیار مهم است.چرا که بر اساس نتیجه این تصمیم، فهرستی از شرکت هایی که با تمرکز مورد نظر شما هماهنگ هستند رو میتونید تهیه کنید و راحت تربه نتیجه دلخواه برسید.

در آمریکا هر ایالت و حتی شهر، قوانین و کدهای خاص خود منطقه را داره و این موضوع بسیار اهمیت پیدا میکنه که شما به عنوان یک معماری تصمیم بگیرید که در چه ایالت و شهری قصد کرفتن لایسنس معماری و متخصص شدن در امور ساخت وساز رو دارید، چراکه تصمیم اشتباه موجب از بین رفتن تلاش های قبلی شما میشه ومجبور به دوباره طی کردن مسیر میشید در ایالت و شهر جدید.

به طور مثال استان نیویورک به سه قسمت اصلی شمال استان، شهر نیویورک، و لانگ آیلند تقسیم میشه که هرکدام از سه قسمت مختلف ذکرشده دارای شهر های کوچک تر و قوانین ساختمانی متفاوتی هست، به این معنی که اگر شما در یک شهر تسلط کامل به قوانین را داشته باشید به این معنی نیست که در دیگر مناطق هم به همین میزان دانش و تسلط علمی داشته باشید.

البته شهر نیویورک که شامل پنج منطقه اصلی برانکس، بروکلین، کویینز، منهتن و اِستَتِن آیلند هست به عنوان یک کلان شهردر نظر گرفته میشه و زیر نظر یک شهرداری واحد قرار داره.

اگر مایل به کسب اطلاعات بیشر در مورد معماری، ساختمان و قوانین در آمریکا هستید، میتونید پیج یوتوب من به اسم HN REPUBLIC دنبال کنید و یا با کپی کردن لینک زیر به وارد کانل بشید.

https://www.youtube.com/@hnrepublic

شهر های برتر آمریکا از نظر بازار کار معماری

در ادامه لیستی از بترین شهر های آمریکا با توجه به نیاز شغل معماری ومیانگین درآمدها میبینید.

بازار کار معماری در آمریکا

سانفرانسیسکو،ایالت کالیفرنیا:

سانفرانسیسکو، کالیفرنیا، به عنوان چراغی برای معمارانی است که به دنبال فرصت های سودآور هستند و بالاترین میانگین حقوق سالانه 97319 دلار را ارائه می دهد. مناظر معماری این شهر که به خاطر فرهنگ پر جنب و جوش و مکان های دیدنی نمادین شهرت دارد، رشد می کند و متخصصان را از سراسر جهان به خود جذب می کند. جبران رقابتی منعکس کننده تقاضا برای معماران ماهر در این کلان شهر پویا است. با تعهد به نوآوری و طراحی مترقی، سانفرانسیسکو زمینه مناسبی را برای معماران فراهم می کند تا اثر خود را به جای بگذارند. علاوه بر جوایز مالی، معماران در سانفرانسیسکو ترکیبی از خلاقیت، تنوع و طرز فکری پیشرو را تجربه می‌کنند که آن را به مقصدی بی‌نظیر برای کسانی که به دنبال تحقق حرفه‌ای و شخصی هستند تبدیل می‌کند.

نیویورک سیتی، نیویورک:

در کلان شهر شلوغ نیویورک، متخصصان معماری به بازار کاری پویا دسترس پیدا می کنند که نقش های متنوعی از معماران پروژه تا طراحان معماری را ارائه می دهند. داده های شغلی، فرصت‌هایی را با حقوقی از 58000 دلار تا 95000 دلار در سال به نمایش می‌گذارد که منعکس کننده تقاضای شهر برای استعدادهای برتر معماری است. میانگین درآمد معماران در شهر نیویورک به طور رقابتی 74870 دلار است که آن را به قطبی پردرآمد برای مشاغل معماری تبدیل می کند.

ویرجینیا:

ویرجینیا به عنوان یک مرکز پر رونق برای متخصصان معماری برجسته است و دارای بازار کار قوی با موقعیت های شغلی قابل توجه است. با بیش از 4000 شغل معمار جدید در پلتفرم هایی مانند لینکدین، تعهد ویرجینیا به پرورش نوآوری های معماری مشهود است. جوامع پر جنب و جوش و صنایع رو به رشد این ایالت به جذابیت آن کمک می کنند و ویرجینیا را به مقصد اصلی معماران برای پیشرفت حرفه خود تبدیل می کند.

بازار کار معماری در آمریکا

ماساچوست:

ماساچوست به عنوان یک چشم انداز شکوفا برای معماران ظاهر می شود و بازار کار قابل توجهی با 1510 موقعیت در انتظار متخصصان ماهر دارد. اقتصاد پر رونق این ایالت و پروژه های شهری متنوع به تقاضای قوی برای استعدادهای معماری کمک می کند و چشم انداز امیدوارکننده ای را برای معماران فراهم می کند تا آینده محیط ساخته شده را شکل دهند.

نوادا:

مشاغل معماری در نوادا فرصت های فریبنده ای را ارائه می دهند، با دستمزدهای متفاوت بر اساس تجربه و مکان. از ژانویه 2024، یک معمار سطح پایه در نوادا می تواند سالانه حدود 61000 تا 161000 دلار درآمد داشته باشد. متوسط حقوق معمار در ایالت تقریباً 129821 دلار در سال یا 62.41 دلار در ساعت است. شایان ذکر است، شهر لاس وگاس دارای میانگین حقوق معماری 100421 دلار در سال است.

شهر هوستون، ایالت تگزاس امریکا:

از ژانویه 2024، یک معمار سطح پایه در هیوستون می تواند انتظار دستمزد متوسط سالانه 112778 دلار را داشته باشد که منعکس کننده بازار کار قوی معماری شهر است. معماران باتجربه از میانگین دستمزد بالاتری برخوردارند. حقوق افراد به طور متوسط 104380 دلار تا 115020 دلار در سال است. این ارقام نشان دهنده تعهد هیوستون به جذب و حفظ استعدادهای برتر معماری است.

سیاتل، واشنگتن:

سیاتل، واشنگتن، دارای یک بازار کار پر رونق برای معماران با چشم انداز شغلی فریبنده است. از ژانویه 2024، معماران در سیاتل به طور متوسط سالانه 133008 دلار حقوق دریافت می کنند که نشان دهنده تعهد شهر به پاداش دادن به استعدادهای معماری است. معماران سطح ابتدایی دامنه دستمزد گسترده ای دارند که نشان دهنده فضای کافی برای پیشرفت و رشد حرفه ای است، با میانگین حقوق سالانه 85300 دلار. نقش‌های معمار در منطقه سیاتل، مجموع دستمزد سالانه 133,492 دلار را ارائه می‌دهند که بر تعهد شهر به جذب و حفظ متخصصان ماهر تأکید می‌کند. سیاتل نه تنها پس‌زمینه‌ای الهام‌بخش برای خلاقیت معماری فراهم می‌کند، بلکه وعده پاداش‌های مالی را نیز برای کسانی که در این زمینه هستند، می‌دهد.

منبع: hnrepublic.com

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟