لوازم نگهداری از گربه، چک لیست کامل

لوازم نگهداری از گربه، چک لیست کامل

قبل از آوردن یک گربه به خانه، لوازم موردنیاز نگهداری از این حیوان خانگی را آماده کنید. قبل از سرپرستی یک گربه باید شرایط محیط را برای ورود عضو جدید آماده کنید تا حیوان احساس آرامش و راحتی بیشتری داشته باشد. لوازم نگهداری از گربه شامل تهیه غذای روزمره تا خریدن تشویقی برای او می‌شود. لیستی که در این مطلب قرار داده‌ایم به شما کمک می‌کند که شرایط نگهداری از یک گربه را مهیا کنید. پس پیش از پذیرش مسئولیت مراقبت از یک گربه، چند دقیقه از وقت خود را صرف خواندن این مطلب کنید.

وسایل تفریحی و خواب؛ ایجاد شرایط مناسب برای بازیگوشی و استراحت گربه‌

حیوانات خانگی بیشتر روز خود را به چرت زدن می‌گذارنند و به‌طور متوسط ۱۲ تا ۱۶ ساعت از روز را در خواب به سر می‌برند. از‌این‌رو باید برای آن‌ها محل مناسبی برای خواب و استراحت فراهم کنید. در کنار آن باید برای ساعات بیداری آن‌ها هم وسایل سرگرمی را مهیا سازید. در ادامه چندین وسیله‌ مناسب را معرفی کرده‌ایم:

  • باکس حمل: باکس یکی از مهم‌ترین لوازم نگهداری از گربه است. گربه‌ها مانند سگ‌ها موجوداتی اجتماعی نیستند؛ ازاین‌رو برای جابه‌جایی آن‌ها باید از یک باکس کمک بگیرید. باکس‌های گربه به دو صورت ساک و کوله پشتی طراحی می‌شوند.
  • اسکرچر گربه: گربه‌ها به‌طور غریزی به کشیدن ناخن روی اجسام علاقه دارند. با خرید اسکرچر می‌توانید وسیله بازی برای گربه فراهم کنید تا گربه از خراش دادن سطح با ناخن لذت ببرد و در عین حال پرده، دیوار و مبل‌ها را از خراش ناخن حیوان خانگی و نخ کش شدن نجات دهید.
  • تخت خواب: تخت خواب گربه‌ها به صورت ساده، سقف‌دار یا درختی چند شاخه است. گربه‌ها برای خواب مکانی با ارتفاع بالا را انتخاب می‌کنند. اگر اولین بار است که از یک گربه نگهداری می‌کنید، برای او یک خانه گربه ارزان تهیه کنید تا با روحیاتش آشنا شوید. سپس باتوجه‌به شخصیت گربه خود بودجه‌ای برای خرید تخت‌خواب ایده‌آل گربه بپردازید.

وسایل خواب گربه‌ها با سگ‌ها تقریبا مشابه است. گربه‌ها معمولا به خوابیدن روی تشک‌های نرم علاقه نشان می‌دهند. پارچه‌های مخمل معمولا برای گربه‌ها انتخاب مناسب‌تری هستند.

لوازم نگهداری از گربه، چک لیست کامل

لوازم آموزشی؛ استفاده از وسایل کاربردی برای تربیت انواع گربه خانگی

برای آموزش گربه‌ها نیاز به ابزاری دارید که تربیت او را آسان می‌کند. گربه درعین بازیگوشی باید قواعد خانه را بیاموزد. با استفاده از وسایل ساده می‌توانید مقررات خانه خود را به گربه‌ها آموزش دهید. در ادامه به چند وسیله برای تربیت گربه‌ها اشاره کرده‌ایم:

  • قلاده و پلاک: هفته اولی که گربه به خانه شما می‌آید، چندان با محیط ارتباط برقرار نمی‌کند. ازاین‌رو با باز ماندن در خانه ممکن است وارد کوچه و خیابان برای یافتن محلی امن‌تر شود. برای اینکه حیوان خانگی خود را گم نکنید، تا زمان خو گرفتن او به محل زندگی جدید، یک قلاده یا پلاک برای حیوان خانگی بخرید.
  • اسپری استاپ: شما با اسپری کردن محلول استاپ می‌توانید از نزدیک شدن گربه به برخی مکان‌ها جلوگیری کنید. به این ترتیب با خرید لوازم دکوری جدید برای محیط نگران خراب شدن آن نخواهید بود. در ضمن اسپری برای تعلیم محل ادرار نیز به کار می‌رود.

هریک از وسایل آموزشی را متناسب با نژاد گربه و میزان نافرمانی‌های آن خریداری کنید. مثلا برای گربه‌هایی که گاز نمی‌گیرند، نیازی به خرید گردنبند ندارید.

وسایل نظافتی؛ برای شست‌وشو حرفه‌ای و رعایت بهداشت گربه

برای رعایت بهداشت گربه به وسایل متعددی نیاز پیدا خواهید کرد. برای اینکه فراموش نکنید از وسایل بهداشتی گربه مانند لوسیون و مسواک به‌صورت منظم استفاده کنید، همه لوازم را به ترتیب استفاده درون نظم دهنده کمد بچینید. در ادامه مهم‌ترین وسایل نظافتی گربه را معرفی کرده‌ایم:

  • خاک گربه: گربه‌ها فقط در خاک رفع مزاج می‌کنند. از‌این‌رو خاک جزو ضروری‌ترین لوازم نگهداری گربه شناخته می‌شود. برخی از خاک‌ها به‌صورت معطر هستند و ازپخش بوی مدفوع گربه جلوگیری می‌کنند. با این حال گربه‌ها معمولا خاک بدون بو را به معطر ترجیح می‌دهند. خاک را باید متناسب با شخصیت گربه انتخاب کنید.
  • بیلچه خاک: بیلچه یکی از وسایل کاربردی است که بدون پخش آلودگی، مدفوع گربه را از روی خاک برمی‌دارد. برداشتن مدفوع از خاک گربه بسیار اهمیت دارد و به حفظ سلامتی این حیوان خانگی کمک می‌کند. پس بیلچه مناسبی را انتخاب کنید و به‌طور مستمر خاک را از مدفوع پاک سازید.
  • شانه و برس: گربه‌ها برای تمیز کردن بدن خود، تنشان را لیس می‌زنند. با شانه کردن موی گربه حجم مویی که با هر بار لیسیدن تنش وارد دهان گربه می‌شود را به‌طور چشمگیر کاهش دهید. شانه را باتوجه‌به نژاد گربه و اندازه موی آن بخرید.
  • ناخن‌گیر گربه: برای کوتاه کردن موی گربه از ناخن‌گیر مخصوص گربه استفاده کنید. گرفتن ناخن گربه با ناخن‌گیر انسان‌ها ممکن است موجب آسیب به رگ‌های عصبی حیوان شود که در بخش صورتی رنگ دستش قرار گرفته است.
  • شامپو متناسب با اندازه مو: گربه‌ها همچون انسان‌ لایه‌ای چرب روی پوست خود دارند که از بدنشان محافظت می‌کند. برای از بین نبردن این لایه باید از شامپوهای مخصوص گربه استفاده کنید.
  • مسواک و خمیر دندان: دندان‌های گربه‌ها را برای جلوگیری از آبسه، خونریزی و التهاب باید به‌طور مرتب و ۳ بار در هفته مسواک بزنید. گربه‌ها به مسواک کردن دندان‌های‌شان علاقه‌ای ندارند؛ پس زمان مسواک زدن را به ۳۰ ثانیه کاهش دهید.

برای رعایت بهداشت گربه‌ها وسایل متنوع‌تری مانند فیلتر هوا، ژل دهان، قطره گوش و دستمال مرطوب حیوانات نیز وجود دارد. در‌مورد استفاده از وسایل نظافتی گربه به شخصیت حیوان خانگی و میزان علاقه او به نوع وسایل نظافتی دقت داشته باشید.

لوازم نگهداری از گربه، چک لیست کامل

ظروف تغذیه و آب‌خوری گربه؛ ساده‌ترین لوازم برای ایجاد شرایط مناسب زندگی

به عنوان صاحب یک حیوان خانگی باید به کوچک‌ترین نیازهای پت‌ خود توجه داشته باشید. اولین چیزی که باید برای نگهداری از گربه‌ها تهیه کنید، غذای مناسب گربه و ظروف آب و غذا است. در ادامه به مهم‌ترین لوازم تغذیه‌ای گربه خانگی اشاره کرده‌ایم:

  • غذای خشک: گربه شما به غذا و خوراکی‌های متفاوتی برای حفظ بقا نیاز دارد. براساس نژاد و سن گربه خوراک مناسبی را برای او تهیه کنید. استفاده از رژیم غذایی مناسب به سازگاری بهتر گربه با فضای خانه کمک می‌کند.
  • ظرف آب و غذا: گربه‌های خانگی به سرعت دچار بیماری گوارشی می‌شوند؛ از‌این‌رو برای مراقبت از آن‌ها به‌جای قرار دادن غذا روی زمین باید خوراکی روزمره گربه را درون ظرف مخصوص بریزید.
  • غذای تر و سوپ: در کنار غذاهای خشک بهتر است برای گربه‌ها از غذای تر و سوپ استفاده کنید. با ترکیب غذای خشک و سوپ غذای خوشمزه و لذیذی را برای گربه فراهم سازید.

در‌مورد استفاده از غذاهای گربه با دامپزشک مشورت کنید. برخی از غذاها برای بعضی نژادهای گربه مناسب نیستند. همچنین می‌توانید به‌جای خرید غذای خشک، خودتان خوراکی‌های خوشمزه‌ مخصوص حیوانات را برای گربه‌ها بپزید.

خانه فانتزی گربه بلج؛ آرامش‌بخش‌ترین سرپناه برای حیوانات خانگی

در این مقاله به لیست لوازم نگهداری از گربه اشاره کردیم و وسایل مراقبتی از گربه را در چند دسته بهداشتی، تغذیه، آموزشی و استراحت قرار دادیم. همچنین لازم است یک خانه امن برای گربه خود بخرید و همه وسایل را درون آن بگذارید. به این منظور  به یک فروشگاه پت یا دکوراسیون منزل با تنوع محصولی بالا همچون بلج بروید.

بلج یکی از فروشگاه‌های معتبر برای خرید خانه گربه است که می‌توانید از طریق فروشگاه آن به آدرس bolej.ir باکیفیت‌ترین خانه گربه را تهیه کنید. از مزیت‌های فروشگاه بلج می‌توانیم به پرداخت در محل، خرید ارسال رایگان و امکان خرید حضوری اشاره کنیم.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟