چرا باید چاه فاضلاب را لایروبی کرد؟

با گذشت زمان و در نتیجه ورود مواد و مصالح ساختمانی، چربی و آب صابون، گرد و خاک به چاه، بر روی بدنه و کف آن چندین لایه تشکیل می‌شود و به نوعی لجن تشکیل می‌شود، به این ترتیب جذب آب به درون چاه دچار اشکال می‌شود و چاه به‌طور مرتب دچار گرفتگی می‌شود. با تشکیل لایه‌های اضافی بر کف و بدنه چاه علاوه بر ایجاد مشکل در جذب آب، بوی بسیار بدی از آن خارج می‌شود. بوی بد چاه با تخلیه آن برطرف نمی‌شود و حتما لازم است لایروبی آن انجام شده تا لایه‌های لجن کاملا از چاه جدا شده و بدنه و کف چاه تمیز شود. لایروبی چاه از جمع شدن حشرات، موش و جانوران موذی جلوگیری می‌کند. انجام لایروبی منظم و دوره‌ای چاه باعث بهبود وضعیت زیست محیطی می‌شود.به همین منظور لازم است با انجام عملیات لایروبی چاه فاضلاب به صورت منظم و دوره‌ای لایه‌های اضافی قرار گرفته در دیواره‌ها و کف از بین رفته تا کارایی آن بهبود پیدا کند و از مشکلات محیط زیستی هم پیشگیری به عمل آید.

شرکت فراز سرویس با داشتن سال‌ها تجربه در زمینه لوله بازکنی و تخلیه چاه، همچنین با بهره‌گیری از نیروهای متخصص و متبحر آماده‌ی ارائه خدمات  لایروبی چاه، چاه بازکنی و لوله‌بازکنی به شهروندان عزیز ساکن در تهران و کرج است و با داشتن 5 شعبه در تهران و 2 شعبه در کرج، می‌تواند در کمتر از نیم ساعت تیم سرویس را جهت ارائه خدمات به محل ارسال کند.

چرا باید چاه فاضلاب را لایروبی کرد؟

روش‌های لایروبی چاه

برای لایروبی چاه روش‌های مختلفی وجود دارد که با توجه به قدمت چاه، در نظر گرفتن هزینه و زمان می‌توان روش مناسب برای لایروبی چاه مورد نظر را انتخاب کرد.

  1. لایروبی چاه با استفاده از نیروی انسانی

در این روش لایروبی، نیروی انسانی به درون چاه رفته و با بیلچه و کلنگ تمام چربی‌ها و لجن‌های سفت تشکیل شده بر دیواره چاه را جدا کرده داخل بشکه‌ای می‌ریزد و با خود به خارج از چاه حمل می‌کند. این روش لایروبی بسیار سنتی و قدیمی است و به کسی که این فرایند را انجام می‌دهد، مقنی گفته می‌شود.

  1. لایروبی با روش سپتیک تانک

در این روش لایروبی هم از نیروی انسانی و هم از ماشین آلات مکنده و تانک‌های مخصوص استفاده می‌شود برای همین هزینه لایروبی چاه در این روش گران‌تر است. پس از تخلیه فاضلاب درون سپتیک فاضلاب، درب آن باز می‌شود و فردی مجرب وارد سپتیک می‌شود. فرد لایروب با استفاده از ابزار مخصوص اقدام به تراشیدن و لایروبی لایه‌های فاضلاب درون سپتیک می‌کند. با این کار تمام مواد اضافی درون سپتیک خارج می‌شوند و سپتیک فضای بیشتری برای دریافت فاضلاب خواهد داشت.

شرکت‌های تخلیه چاه با استفاده از ابزارهای مناسب، این کار را انجام می‌دهند. آنها با استفاده از تانکرهای تخلیه چاه، پمپ مکنده تخلیه چاه، پمپ ساکشن و پمپ لجن کش به‌راحتی می‌توانند این کار را انجام دهند. با استفاده از تانکرِ مکنده‌ی تخلیه چاه به راحتی می‌توان فاضلاب سپتیک‌ها را تخلیه کرد.

  1. لایروبی چاه با استفاده از منهول ها

منهول اتاقکی کوچک است که در راه لوله‌های فاضلاب قرار می‌گیرد و امکان دسترسی به لوله‌های فاضلاب و بررسی وضعیت آنها را در اختیار فرد قرار می‌دهد. منهول به معنی «آدم رو» است. امروزه در هر کوچه و خیابان تعداد زیادی منهول فاضلاب وجود دارد و افراد از طریق آن اقدام به بررسی وضعیت شبکه فاضلاب می‌کنند.

روش لایروبی منهول به این صورت است که درب منهول را باز می‌کنند و فردی به داخل آن می‌رود. فرد لایروب درون منهول را لایروبی کرده و تمیز می‌کند. فردی که برای لایروبی وارد منهول می‌شود باید سوسک‌های آنرا از بین ببرد و فاضلاب‌های درون آن را لایروبی کند. لایروبی منهول‌های فاضلاب کار مهمی است. اگر منهول به خوبی لایروبی نشود، در آینده حجم فاضلاب درون آن بیشتر می‌شود و سوسک‌های بیشتری در آن رشد می‌کنند. در این صورت منهول خود تبدیل به منبع کثیف و فاضلاب می‌شود.

چرا باید چاه فاضلاب را لایروبی کرد؟

چه زمانی باید برای لایروبی چاه فاضلاب اقدام کرد؟

اگر شما هم برایتان این سوال پیش آمده است که چه زمانی باید برای لایروبی چاه فاضلاب اقدام کرد؟ یا اینکه آیا در مناطقی که به فاضلاب مرکزی متصل هستند، لازم است که نسبت به لایروبی چاه فاضلاب اقدام شود یا خیر؟ در پاسخ باید گفت، در حالت کلی نمی‌توان به طور قطعی مشخص کرد که هر چند ماه یا چند سال لازم است که لایروبی و کف‌تراشی چاه انجام شود. چون نوع چاه و محیط حفر آن (صنعتی یا مسکونی) و همچنین میزان استفاده از آن بر زمان لایروبی تاثیرگذار است، اما با مشاهده برخی نشانه‌ها می‌توان به لزوم لایروبی چاه پی برد.

پر شدن مکرر چاه فاضلاب و حوضچه سپتیک، استشمام بوی بد فاضلاب و عدم رفع آن و گرفتگی‌های مداوم لوله فاضلاب از جمله نشانه‌هایی هستند که مشخص می‌کنند لایروبی ضروری است. بنابراین در صورت مشاهده هر کدام از این موارد لازم است به لایروبی چاه فاضلاب اقدام کنید.

خدمات شرکت فراز سرویس برای لایروبی چاه فاضلاب

شرکت فراز سرویس از پیشرفته‌ترین و مجهزترین دستگاه‌ها برای لایروبی چاه استفاده می‌کند. بنابراین با خیال راحت می‌توانید کار را به یک شرکت متعهد و متخصص بسپارید. فراز سرویس به صورت شبانه‌روزی علاوه بر تهران خدمات لوله بازکنی در کرج را به صورت فوری و تضمینی ارائه می کند. برای ثبت سفارش می‌توانید با شماره‌ تماس‌های معرفی شده در بخش “تماس با ما” سایت به آدرس farazservice.com تماس گرفته و یا در سایت فرم سفارش آنلاین را تکمیل کنید تا سرویس‌کاران فراز سرویس در کمتر از نیم ساعت به محل مورد نظر شما برسند و خدمات لوله بازکنی، چاه بازکنی، لایروبی و … را انجام دهند.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟