معرفی چراغ های خطی ال ای دی توکار و روکار

فضای خود را با ظرافت و کارایی روشن کنید

در دنیایی که نورپردازی به یک هنر تبدیل شده است، با معرفی چراغ های LED، عصر جدیدی در طراحی روشنایی و نورپردازی آغاز شد. این چراغ‌ها با ترکیبی عالی از فناوری، طراحی و تطبیق‌پذیری، تحولی در روشنایی و نورپردازی فضاهای گوناگون ایجاد کرده‌اند.

اجزای تشکیل دهنده چراغ‌های ال ای دی توکار:

یکی از اجزای تشکیل دهنده چراغ‌های LED پروفیل‌های آلومینیوم هستند که در عرض‌های مختلف تولید می‌شوند. پروفیل‌ها اکسترود شده‌اند و منابع نوری بصورت نوارهای LED سراسر این پروفیل‌ها جای‌گرفته و یک پوشش از جنس پلی کربنات مخصوص روی آن قرار می‌گیرد. حاصل کار یک نور یکنواخت و یکدست و جذاب است. با استفاده از این خطوط نوری می‌توان اشکال مختلف هندسی خلاقانه‌ای ایجاد کرد که علاوه بر تامین روشنایی محیط، خود یک المان نوری زیباست.

معرفی چراغ های خطی ال ای دی توکار و روکار

مزایای چراغ خطی LED :

فناوری LED در صنعت روشنایی انقلابی بزرگ ایجاد کرد، این تحول در دو جنبه عملکرد و بهره وری انرژی ایجاد شد. سپس  این تکنولوژی در طراحی چراغ در کنار فرم خطی بکار گرفته شد و کارایی را دوچندان کرد.

  • ویژگی های کلیدی چراغ های  LED به شرح زیر است:
  • نور یکنواخت: چراغ ال ای دی روکار یا توکار  نور یکدست و یکنواختی را ارائه می‌دهند و سایه‌های خشن و نقاط تاریک را از بین می‌برند. این قابلیت یک محیط بصری جذاب ایجاد می‌کند و آنها را برای فضاهای مسکونی، آموزشی، اداری و تجاری ایده آل می کند.
  • طول عمر و دوام: تکنولوژی LED به دلیل طول عمر چشمگیر خود مشهور است. چراغ‌های خطی LED طول عمر بالایی داشته و هزینه‌های تعمیر و نگهداری و جایگزینی در آن‌ها حداقل است و همچنین عملکرد ثابت را در طول زمان تضمین می‌کنند.
  •  انعطاف پذیری طراحی: فرم خطی امکان آزادی خلاقانه در طراحی روشنایی را فراهم می‌کند. از برجسته کردن ویژگی‌های معماری گرفته تا ایجاد الگوهای بصری خیره‌کننده، با این چراغ‌ها امکان‌پذیر است. چراغ‌های LED طراحان را قادر می‌سازد تا اشکال هندسی منحصر بفردی را خلق کنند و علاوه بر تامین روشنایی به عنوان یک المان جذاب از چراغ استفاده کنند.
  •  سفارشی سازی: نورهای LED قابلیت تنظیم شدت روشنایی و رنگ نور را متناسب با فضا و نیاز پروژه دارا می‌باشد.
  •  اجرای یکپارچه و بدون درز: چراغ‌های ال ای دی توکار این قابلیت را دارند که در طول‌های نامحدود بصورت یکپارچه اجرا شوند و زیبایی شناسی ناگسستنی ایجاد کنند. این چراغ‌ها که به طور یکپارچه در معماری ادغام شده‌اند، به بخشی هماهنگ از فضا تبدیل می‌شوند.
  • تطبیق پذیری روی سطح: برای معماران که به دنبال راه حل روشنایی اجرایی هستند، چراغ‌های LED خطی نصب شده روی سطح سقف و دیوار همانند بوم خلاقیت هستند. آنها را روی دیوارها، سقف ها یا هر سطحی می‌توان نصب کرد. طرح های خاص، جذابیت بصری را افزایش داده و در عین حال روشنایی مناسبی را ارائه می‌دهد.

چگونه گروه روشنایی آراشید طراحی روشنایی با استفاده از چراغ خطی را انجام می‌‌دهد:

چراغ ال ای دی  یک گزینه منحصر به فرد با قابلیت‌های بالا و انعطاف پذیر برای پروژه‌های نورپردازی است. در واقع چراغ ال ای دی امکانات زیادی را برای زیبایی و روشن کردن فضا در اختیار طراح نورپرداز قرار می‌دهد. طراح می‌تواند یک طراحی روشنایی مناسب با کاربری فضا و نیاز نوری شما با استفاده از چراغ‌های ال ای دی ارائه دهد.

ایده‌آل است اگر پلان طبقات همراه با چیدمان مبلمان به مجموعه داده شود، بنابراین طراح نورپرداز می‌تواند با در نظر گرفتن محل قرارگیری مبلمان موجود در اتاق، از جمله آثار هنری و تزئینات، طراحی روشنایی را انجام دهد. اگرچه حتی اگر چیدمان و مبلمان مشخص نباشد با استفاده از چراغ‌های آویز می‌توان نورهای وظیفه‌ای را اجرا نمود و نور محیطی با چراغ های توکار یا روکار بصورت یکدست و یکنواخت تامین شود.

برای خرید چراغ ریلی از آراشید اینجا کلیک کنید.

نحوه نصب چراغ های خطی ال ای دی روکار :

نصب چراغ ال ای دی روکار  برای تامین روشنایی محیطی و روشنایی وظیفه‌ای به سه روش انجام می‌شود:

  1. نصب ال ای دی  توکار
  2. نصب ال ای دی روکار
  3. نصب آویز

چراغ LED توکار:

نصب توکار نور خطی، زیبا، شیک و مدرن است و قابلیت طراحی اشکال هندسی گوناگون با این روش نصب وجود دارد. در این حالت پروفیل‌ها درون شیار از پیش ایجاد شده قرار گرفته و ثابت می‌شوند. این روش اجرای روشنایی یک راه حل محبوب برای نورپردازی مدرن فضاهای اداری، مسکونی، تجاری و آموزشی است، به خصوص در مکان های با سقف کوتاه بهترین گزینه است. همچنین در راهروها و سرویس‌های بهداشتی و زیر کابینت یا داخل کمدها روشی کاربردی است.

چراغ LED روکار

یا نورپردازی خطی نصب شده روی سطح سقف: یرای سقف‌هایی که امکان نصب توکار نور ال ای دی ممکن نباشد، سقف کاذب نیست یا فاصله بین سقف کاذب و سقف سازه‌ای کم است و یا سقف کاذب به صورت تایل است و یا سازه‌ای سر راه مسیر چراغ LED توکار وجود دارد، نصب نور خطی به صورت روکار یک راه حل اجرایی است.
نورپردازی با ال ای دی  نصب شده بصورت آویز: روشنایی ال ای دی آویز یک خط یا شکل هندسی نوری است که بصورت آویز از سقف نصب می‌شود. این روش معمولا در سقف‌های بلند، روی میز و کانتر و میز کنفرانس و ……. به عنوان تامین کننده روشنایی محیط و وظیفه‌ای استفاده می‌شود. با اشکال هندسی منتظم می‌توان طرح های نوری شکیلی خلق نمود.

معرفی چراغ های خطی ال ای دی توکار و روکار

توصیه گروه روشنایی آراشید برای نصب چراغ خطی ال ای دی روکار :

چراغ های LED توکار برای نصب ساده طراحی شده است و اتصالات طراحی شده این امکان را فراهم می‌کنند که پروفیل ها به راحتی در شیار تعبیه شده فیکس شوند. توصیه می‌شود از چراغ‌های با کیفیت استفاده شود تا یک نصب حرفه ای، تمیز و شیک داشته باشید.

سیستم‌های آویز و روکار با پروفیل یکسان طراحی شده‌اند و می‌توان به صورت مستقیم پروفیل را روی سطح نصب کرد. نوع آویز با استفاده از سیم‌های بوکسل یا آویز به راحتی در ارتفاع مورد نظر قرار می‌گیرند. چون بدنه چراغ ها در این حالت در معرض دید قرار می‌گیرد، توصیه می‌شود از چراغ های با کیفیت در جنس و رنگ استفاده شود.
در نهایت منابع نوری بکار رفته در این چراغ ها بسیار مهم هستند. توصیه می‌شود از منابع نوری با کیفیت با شدت روشنایی مناسب استفاده شود.

نورپردازی با ال ای دی توکار و روکار برای چه فضاهایی مناسب است؟

به دلیل قابلیت‌های منحصر به فرد تامین روشنایی با چراغ های ال ای دی توکار و روکار خطی، این سیستم روشنایی در اکثر فضاهای داخلی قابل استفاده است. در فضاهای اداری، مسکونی، تجاری، آموزشی، راهروها، پارکینگ و همچنین در فضاهای بیرونی برای نصب در کف و دیوار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سخن آخر اینکه بهتر است از یک طراح روشنایی برای طراحی سیستم نورپردازی پروژه خود استفاده کنید:
گروه روشنایی آراشید با در اختیار داشتن کادر حرفه‌ای و متعهد در تمام مراحل از طراحی تا اجرا در کنار شما خواهد بود. جهت تماس با ما می‌توانید با شماره های دفتر تماس حاصل کنید. از وب سایت ما www.arashidlight.ir دیدن کنید ما نتظر شما هستیم.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟