گیاه آپارتمانی می تواند قاتل کفپوش خانه باشد

معمولاً اکثر افراد علاقه زیادی به گل و گیاهان دارند و به همین دلیل در بخش های مختلف خانه خود اقدام به نگهداری گیاهان و گل های آپارتمانی مختلفی می کنند. اما نکته ای که در این بین باید به آن توجه داشت این است که در برخی مواقع گیاه آپارتمانی می تواند قاتل کفپوش خانه باشد. خیلی از اوقات ممکن است افراد با مشکلاتی در مورد کفپوش خانه خود مواجه شوند که وقتی علت را بررسی می کنند به گیاهانی که در خانه وجود داشته، برمی خورند.

گیاه آپارتمانی می تواند قاتل کفپوش خانه باشد

برای مثال کفپوش پی وی سی نمی تواند در مقابل آب، زیاد مقاومت نشان دهد و وقتی که مدام از زیر گلدان گیاه آپارتمانی شما آب می ریزد این کفپوش خیلی زود بر اثر تماس مداوم با آب آسیب می بیند. همپنین برخی از کفپوش ها به آفتاب حساس هستند و استفاده از گیاهانی که به نور مستقیم خورشید نیاز دارند می تواند باعث کاهش طول عمر آن ها شود. در این مطلب با هم بررسی می کنیم که چه گیاهی بیشترین سازگاری را با انواع کفپوش ها خواهد داشت و چطور براساس نوع کفپوش خانه خود، بهترین گیاه آپارتمانی را انتخاب کنیم:

انتخاب بهترین گیاه آپارتمانی براساس نوع کفپوش خانه

این روزها تایل ترموود، کفپوش چوبی، موکت، سرامیک، کفپوش های پی وی سی و…. از کفپوش هایی هستند که برای پوشش کف خانه ها استفاده می شوند و در ادامه با هم بررسی می کنیم که برای هر کدام از این کفپوش ها به سراغ چه گیاه آپارتمانی برویم تا ضمن مراقبت از کفپوش خانه خود، فضای شادتر و پرانرژی تری را برای زندگی به وجود آوریم:

گیاه آپارتمانی می تواند قاتل کفپوش خانه باشد

گیاهان آپارتمانی مناسب کفپوش چوبی

کفپوش های چوبی از آن دسته کفپوش هایی هستند که در مقابل آب و نور آفتاب مقاومت چندانی ندارند. این در حالی است که بسیاری از گیاهان به آبیاری مداوم و همچنین قرارگیری در معرض نور خورشید نیاز دارند. برای همین در انتخاب گیاه برای خانه هایی که کفپوش آن ها چوبی است باید دقت بیشتری به خرج داد. به عنوان مثال گیاه سانسویریا یا گیاه دیفن باخیا از گیاهانی هستند که در محیط هایی با نور کم نیز رشد خوبی خواهند داشت. از طرفی این گیاهان به آبیاری سنگینی نیاز ندارند و شما به راحتی می توانید این گیاهان را در گلدان هایی با سینی محافظ بر روی کفپوش های چوبی نگهداری کنید.

گیاهان سازگار با کاشی و سرامیک

معمولاً از کفپوش سرامیکی و کاشی ها در مناطقی از خانه مانند حمام یا آشپزخانه استفاده می شود که اغلب اوقات مرطوب هستند. پس اگر قصد نگهداری گیاهانی را در این بخش های خانه دارید می توانید گیاهانی را انتخاب کنید که برای رشد به محیط های مرطوب نیاز دارند و البته رشد آن ها وابسته به نور زیاد نیست.

گیاه آپارتمانی می تواند قاتل کفپوش خانه باشد

برخلاف کفپوش هایی چون موکت پشمی، سرامیک و کاشی حتی اگر همیشه مرطوب باشند هیچ آسیبی نمی بینند و شما می توانید با خیال راحت بر روی این کفپوش ها از گیاهانی مانند زنبق صلح را نگهداری کنید. اسپاتی فیلوم یا زنبق صلح یک گیاه با شکوفه های زیبایی است که شادابی فوق العاده ای با خود به خانه شما می آورد و البته در محل نگهداری این گیاه نباید حیوانات خانگی مانند گربه وجود داشته باشند چرا که این گیاه ممکن است در صورت خورده شدن توسط گربه ها، سمی باشد. یکی دیگر از گیاهان قابل نگهداری در این فضا، ارکیده است که شما می توانید آن را در گوشه ای از آشپزخانه یا حتی در قفسه حمام خود داشته باشید.

گیاهان مطابق با کفپوش وینیل

برای کفپوش های وینیل، گیاهان آپارتمانی انتخاب کنید که برای رشد به خاک مرطوب نیاز داشته باشند. اگر چه در مورد این گیاهان نیز شما همچنان باید زهکشی انجام دهید اما در صورت نشتی آب روی سطح کفپوش، تا زمانی که مرتب کفپوش را خشک کنید خطری آن را تهدید نمی کند. گیاه دراسنا با توجه به قابلیتی که در تصفیه هوا داشته یک انتخاب عالی برای افرادی است که دارای آلرژی هستند. همچنین پاپیروس چتری نیز یکی دیگر از گیاهانی است که می توان از آن برای زیبایی و همچنین مرطوب نگه داشتن خانه هایی با کفپوش وینیل استفاده نمود.

گیاه پارچ نیز برای این فضا مناسب است  و به طور کلی از هر گیاه گرمسیری می توان در این فضا نگهداری نمود.

گیاهان متناسب با کفپوش سنگ طبیعی

اگر کفپوش خانه شما از سنگ است با خیال راحت می توانید برای دیزاین فضای خانه خود از گیاهانی استفاده کنید که به آفتاب کامل نیاز دارند. سنگ طبیعی بر اثر قرارگیری در معرض نور خورشید آسیبی نمی بیند و به همین دلیل شما می توانید در خانه هایی با چنین کفپوشی از گیاهان بیابانی مانند کاکتوس ها و ساکولنت ها بهره ببرید. این گیاهان به آبیاری سنگینی نیاز ندارند اما هر روز باید چندین ساعت به آن ها آفتاب برسد و به همین دلیل باید در جایی قرار گرفته که نور مستقیم خورشید به آن ها بتابد.

همچنین گیاهان یشم سبز، کف دست دم اسبی و کروتون های رنگارنگ از دیگر انتخاب های جذاب برای چنین محیط هایی به شمار می آیند.

حرف آخر

گیاهان یکی از زیباترین المان هایی هستند که می توان به کمک آن ها به خانه خود حس زندگی بخشید. اما نکته ای که در انتخاب گیاهان باید به آن توجه نمود آسیبی است که احتمال داشته توسط آن ها به کفپوش خانه وارد شود. در این مطلب با هم بررسی کردیم که برای هر نوع کفپوشی می توان از چه گیاهانی استفاده نمود تا هم گیاهان رشد خوبی داشته و هم کفپوش ها آسیبی نبینند.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟