۶ تا از بهترین کشورها برای کار در رشته مهندسی مکانیک

تحصیل در رشته مهندسی مکانیک

تقریبا تمامی افراد جامعه در هنگام انتخاب رشته به این موضوع فکر می کنند که چه آینده شغلی با انتخاب رشته مورد نظرشان، در انتظار آن هاست. اگر در رشته مهندسی مکانیک تحصیل می کنید اما در خصوص آینده شغلی این رشته اطلاعاتی را ندارید، پیشنهاد می کنیم کمی حوصله به خرج دهید و تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

تمامی رشته های مهندسی تقریبا با ریاضیات و کاربردی که ریاضیات در زندگی امروز دارند، سر و کار دارند. یکی از زیر شاخه های رشته های مهندسی را می توان مهندسی مکانیک دانست. در این رشته مهندسی دانشجویان باید نسبت به مسائل علمی و نظریه هایی که در فیزیک به آن ها اشاره شده است، تسلط کامل و نسبی را داشته باشند. پیشنهاد می کنیم اگر به رشته فیزیک علاقه مند نیستید، اصلا به سراغ انتخاب این رشته تحصیلی نروید چرا که قطعا در آن موفق نخواهید شد.

اگر در دسته این افراد هستید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید چرا که قصد داریم تا در خصوص این رشته تحصیلی توضیحاتی کلی را ارائه دهیم تا شما خوانندگان این مقاله بتوانید یک دید کلی نسبت به این رشته تحصیلی پیدا کنید.

۶ تا از بهترین کشورها برای کار در رشته مهندسی مکانیک

مهندسی مکانیک

۶ کشور مهم که به رشته مهندسی مکانیک نگاه ویژه ای را دارند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که رشته مهندسی مکانیک یکی از رشته های پر طرفدار در دنیاست. افرادی که در این رشته تحصیل می کنند، اغلب به فکر مهاجرت برای کار و زندگی در کشورهای سطح اول دنیا هستند. بسیاری از کشورهای صنعتی و پیشرفته به فکر استخدام افرادی هستند که در این رشته تحصیل می کنند. در ادامه قصد داریم تا ۶ کشوری که می تواند، یک مقصد خوب و در عین حال ایده آل برای مهاجرت باشد را به شما معرفی کنیم.

اگر نمی دانید میان این همه انتخاب کدام کشور می تواند یک گزینه بسیار مناسب برای شما باشد، پیشنهاد می کنیم هر جمله از این مقاله را ده بار بخوانید.

 کانادا

کشور کانادا یکی از کشورهایی به حساب می آید که دارای مخازن طبیعی نفت و گاز است. همین موضوع باعث شده تا اقتصاد این کشور همواره پیشرفتی رو به جلو داشته باشد. اگر می خواهید تجربه زندگی در یک کشور با کیفیت را داشته باشید و در عین حال درآمد خوبی را داشته باشید، ما به شما انتخاب این کشور را پیشنهاد می کنیم. کشور کانادا همواره یکی از کشورهای معروف در دنیاست که آغوش خود را بر روی مهندسان مکانیک مخصوصا زیر شاخه مهندسی تاسیسات باز گذاشته است.

یک نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که اگر می خواهید به عنوان یک مهندس تاسیسات در این کشور مشغول به کار شوید، حتما باید مجوزهای لازم و مربوطه را از انجمن حرفه ای مهندسی کانادا اخذ نمایید. گرفتن این مجوز کمی سخت و البته زمان بر است اما جای نگرانی نیست؛ چرا که بعد از اخذ این مجوز می توانید به درآمد بالایی دست پیدا کنید.

خوشبختانه مدرک فنی و حرفه ای ایران در بیش از ۱۲۰ کشور اعتبار دارد و شما می توانید این مدرک را ترجمه کنید این مدرک به شما کمک بسیاری می کند تا به سرعت تخصص شما تایید شود و شغل مورد علاقه خود را پیدا کنید علاوه بر این برخی آموزشگاه های معتبر نیز مدرک قابل ترجمه تاسیسات را بعد از گذراندن دوره اصول طراحی تاسیسات و آزمون نهایی به شما ارائه می دهند. این بدین معناست که شما علاوه بر مدرک بین المللی فنی حرفه ای مدرک تخصصی تاسیسات را که قابل ترجمه و دارای اعتبار است دریافت می کنید این یعنی یک اعتبار سنجی عالی برای شما.

۶ تا از بهترین کشورها برای کار در رشته مهندسی مکانیک

سوئیس

کشور سوئیس، یکی از کشورهای سطح اول اروپاست که آرزوی بسیاری از افراد تحصیل و یا حتی کار در این کشور می باشد. کشور سوئیس به واسطه مزایای بی شماری که دارد این روزها به عنوان یک مکان امن برای زندگی از آن یاد می شود. این کشور برای رشته مهندسی ارزش بسیار ویژه ای را قائل است. به سبب پیشرفت رو به جلو و البته مثبتی که کشور سوئیس در طی سالیان اخیر داشته است، اغلب مهندسان مکانیک به دنبال گرفتن ویزا و کار در این کشور هستند.

آلمان

رتبه سوم از لحاظ جذب مهندسان تاسیسات در این لیست را کشور آلمان به خود اختصاص داده است. این کشور به دلیل صنعتی بودنش تمایل بسیار زیادی را به جذب افرادی که در رشته مهندسی تاسیسات تحصیل کرده اند، دارد. کشور آلمان در قاره اروپا قرار دارد. این کشور اقتصاد اول اروپاست. اگر هم تجربه آن چنانی در این کار ندارید و به تازگی فارغ التحصیل شده اید، می توانید با پر کردن رزومه خود و ارسال آن به مراجع مربوطه در این کشور کارهای اولیه خود را جهت استخدام در شرکت های مختلف مهندسی در این کشور انجام دهید. اگر بتوانید به هنگام استخدام در این شرکت ها تجربه کاری خود را بالا ببرید، به راحتی می توانید در آینده نه چندان دور در شرکت های بزرگ خودروسازی در این کشور مشغول به کار شوید.

 انگلستان

یکی دیگر از کشورهای اروپایی که توجه بسیار زیادی برای جذب مهندسان مکانیک از سراسر دنیا دارد، کشور انگلستان است. به جرئت می توان بیان کرد که کشور انگلستان یکی از کشورهای بزرگ دنیاست که هیچ گاه در جذب مهندسان مکانیک، از سایر کشورها عقب نمانده است. این کشور برای این که بتواند توجه مهندسان مکانیک را به خود جلب نماید، امکانات و مزایای بی شمار و فراتر از حد تصوری را برای مهندسان دانش آموخته این رشته در نظر گرفته است.

۶ تا از بهترین کشورها برای کار در رشته مهندسی مکانیک

فرانسه

یکی دیگر از کشورهای اروپایی دنیا که در صنعت خودروسازی فعالیت بسیار زیادی را دارد، کشور فرانسه است. این کشور به واسطه تولید خودروهای با کیفیت توجه بسیار زیادی را به استخدام و جذب مهندسان مکانیک دارد. شاید برایتان جالب باشد بدانید که در دنیا کشور فرانسه را به عنوان کشورها مهندس ها یاد می کنند. این کشور تنها به دنبال جذب و استخدام مهندسان مکانیک نیست و در صورتی که در سایر رشته های مهندسی نیز فعالیت دارید، می توانید در این کشور کار کنید و درآمد خوبی را داشته باشید.

ژاپن

در میان تمامی کشورهای اروپایی یک کشور آسیایی به نام ژاپن وجود دارد که یکی از کشورهای صنعتی در دنیا به حساب می آید. اگر دوست دارید تا در یک کشور آسیایی مشغول به کار شوید، انتخاب کشور ژاپن می تواند یک انتخابی مطمئن و ایده آل برای شما باشد.

کدام کشور برای کار مناسب تر از دیگری است؟

تا به این جای مقاله به معرفی شش کشور که برای ادامه کار در رشته مهندسی مکانیک ایده آل هستند، صحبت شد. شاید این سوال برایتان به وجود آید که کدام کشور نسبت به دیگر کشورها برای کار مناسب و ایده آل تر است؟ در پاسخ باید بگوییم نمی توان یک صحبتی درستی در این خصوص داشت، چرا که فاکتورهای بسیار زیادی در این انتخاب دخیل هستند.

مهم ترین فاکتور برای این که شما بتوانید یک تجربه درستی را داشته باشید، موضوع خواسته های شماست. اگر تنها به دنبال درآمد زیادی هستید و نمی خواهید هیچ پیشرفتی را در این حوزه داشته باشید، پیشنهاد می کنیم کشور انگلستان را انتخاب نمایید. این کشور برای مهندسان خود حقوق و مزایای بسیار زیادی را در نظر گرفته است.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟