همه چیز در رابطه با محبوب ترین کابینت 2023

همه چیز در رابطه با محبوب ترین کابینت 2023

کابینت نئوکلاسیک یکی از جدیدترین سبک‌های کابینت در جهان بوده و شامل مشخصات منحصر‌به‌فردی است که در ادامه این مقاله به عنوان دلایل محبوبیتش به آنها خواهیم پرداخت. در کل کابینت نئوکلاسیک یک سبک کابینت بسیار جدید بوده که شاید برای همه شناخته شده نباشد. این سبک کابینت ترکیبی از ویژگی‌های بارز سبک مدرن و کلاسیک است. این محصول دارای دو زیرشاخه به نام‌های کابینت انزو و کابینت پولیشی می‌باشد. این دو مدل کابینت تفاوت‌هایی در ظاهر، رنگ و قیمت دارند که در ادامه بیشتر در مورد آنها صحبت می‌کنیم.

کابینت نئوکلاسیک انزو

کابینت انزو (کابینت نئوکلاسیک) اولین بار توسط یک شرکت آمریکایی تولید و روانه بازار شد. بنابراین می‌توان گفت انزو بیشتر از اینکه یک مدل کابینت باشد؛ نام یک نام تجاری است. جالب است بدانید که حوزه فعالیت این شرکت در زمینه تولید مبلمان، نورپردازی و طراحی دکوراسیون می‌باشد. ضخامت درب‌های این مدل کابینت بسته به ورقی که در تولید استفاده شده است می‌تواند بین 25 میلی‌متر تا 40 میلی‌متر و ضخامت رنگ اعمال شده روی آن حدود 1 میلی‌متر باشد. معمولا نوع رنگی که برای تولید کابینت انزو استفاده می‌شود پلی اورتان است.

کابینت نئوکلاسیک پولیشی

یکی از پرطرفدارترین مدل‌های کابینت آشپزخانه، کابینت پولیشی است که ترکیبی از بدنه حکاکی شده کابینت کلاسیک در کنار رنگ براقی مشابه کابینت هایگلاس است. بنابراین کابینت پولیشی به نوعی نزدیک‌تر به شاخصه‌های اصلی کابینت‌های مدرن و کلاسیک است. استفاده از رنگ پولیشی در تولید این مدل کابینت باعث براق شدن درب‌های آن می‌شود.

همه چیز در رابطه با محبوب ترین کابینت 2023

ضخامت رنگ روی درب‌های این کابینت بین یک تا دو میلی‌متر است و خود درب‌ها در دو سایز با قطرهای 25 میلی‌متر و 40 میلی متر تولید می‌شوند. رنگ سفید تقریبا مناسب‌ترین رنگ برای تولید این محصول است که در ترکیب با دستگیره‌های سرامیکی، تاج و ستون‌های زینتی و ساده، می‌تواند فضای آشپزخانه شما را بسیار زیبا کند. ستون‌ها، تاج‌ها و دیگر جزئیات در این مدل کابینت شامل طرح‌های کنده‌کاری شده هستند و به اصطلاح ابزار خورده‌اند.

تفاوت کابینت نئوکلاسیک و کلاسیک در چیست؟

سوالی که بسیاری از مشتریان هنگام خرید کابینت دارند این است که تفاوت کابینت‌های کلاسیک و نئوکلاسیک در چیست؟ در این قسمت از مقاله نگاهی اجمالی به تفاوت‌های فنی و ظاهری موجود بین کابینت‌های کلاسیک و نئوکلاسیک می‌اندازیم و تفاوت‌ها و شباهت‌های این دو مدل کابینت محبوب و پرطرفدار را با شما در میان می‌گذاریم.

به طور کلی شباهت‌های بین سبک کلاسیک و نئوکلاسیک بیشتر از تفاوت موجود بین آنهاست. کابینت‌های کلاسیک و نئوکلاسیک هر دو از اجزا و جزئیاتی تشکیل شده‌اند که شامل تاج، زیر چراغی، ستون‌ها و درب‌های کنده‌کاری شده است. در واقع همین اجزای کوچک هستند که تفاوت بین کابینت کلاسیک یا نئوکلاسیک را رقم می‌زنند.

علاوه بر این، نوع رنگی که در تولید این دو محصول استفاده می‌شوند نیز دیگر ویژگی متمایزکننده آنهاست. به عنوان مثال در تولید کابینت‌های نئوکلاسیک غالبا از رنگ پولیشی و در کابینت‌های کلاسیک از رنگ پلی استر و پلی اورتان استفاده می‌شود. البته جدای از نوع رنگ، شکل ظاهری تاج، زیر چراغی، فرم کنده‌کاری و ابزار روی درب‌ها و شکل ظاهری ستون‌ها از نکات تعیین‌کننده این تفاوت‌هاست. این دو محصول تفاوت‌های دیگری نیز دارند که برخی از آنها عبارتند از:

همه چیز در رابطه با محبوب ترین کابینت 2023

  • طراحی کابینت نئوکلاسیک ساده‌تر از سبک کلاسیک است
  • قیمت کابینت نئوکلاسیک ارزان‌تر از کابینت چوبی کلاسیک است
  • کابینت نئوکلاسیک نگهداری و نظافت آسان‌تری در مقایسه با کابینت منبت‌کاری شده کلاسیک دارد
  • کابینت نئوکلاسیک مدرن‌تر و به روزتر از کابینت کلاسیک است

مزایا و معایب کابینت‌های نئوکلاسیک

اگر قصد خرید کابینت نئوکلاسیک را دارید پیشنهاد می‌کنیم این قسمت از مقاله را از دست ندهید. این بخش اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید قبل از خرید با مزایا و معایب کابینت نئوکلاسیک آشنا شده و بتوانید آگاهانه تصمیم بگیرید.

معایب کابینت نئوکلاسیک

در تولید این محصول اگر از رنگ بی‌کیفیت استفاده شود ممکن است به مرور زمان رنگ درب‌ها و یونیت‌ها کدر شود. به همین خاطر اگر قصد تجهیز آشپزخانه خود با کابینت نئوکلاسیک را دارید؛ پیشنهاد می‌کنیم که از مراکز معتبر و شرکت‌های کابینت‌سازی شناخته شده خرید کنید تا با چنین مشکلاتی مواجه نشوید. از دیگر معایبی که این محصول دارد و شما باید قبل از خرید حتما در مورد آنها اطلاعات کافی را کسب کنید عبارتند از:

  • کابینت نئوکلاسیک در برابر تماس با اجسام تیز و برنده آسیب‌پذیر است
  • از آنجایی که در تولید این محصول از چوب یا فرآورده‌های چوبی استفاده می‌شود؛ معمولا نسبت به کابینت‌های روکش‌دار در تماس با رطوبت حساس‌تر است
  • تولید این سبک از کابینت هم از نظر حکاکی و هم از نظر نوع رنگ بسیار حساس بوده و نیاز به دقت بالایی دارد. تولید این محصول از عهده کارگاه‌های کوچک کابینت‌سازی خارج است؛ زیرا به دلیل عمق کنده‌کاری‌ها، نوع دستگاه CNC مورد استفاده برای تولید مهم می‌باشد. در ساخت کابینت نئوکلاسیک باید از نوع خاصی از دستگاه CNC استفاده شود.
  • در صورت آسیب دیدن درب کابینت، امکان تعمیر و رنگ‌آمیزی مجدد وجود ندارد.

همه چیز در رابطه با محبوب ترین کابینت 2023

مزایای کابینت نئوکلاسیک

گرچه این محصول معایب مطرح شده در بخش قبلی را دارد؛ اما موارد زیر از جمله دلایلی هستند که محبوبیت این محصول را در بین مشتریان افزایش داده و آن را تبدیل به یکی از پروفروش‌ترین کابینت‌های موجود در بازار کرده‌اند.

  • کابینت نئوکلاسیک دوام و مقاومت بالایی داشته و به نسبت دیگر محصولات از طول عمر بالایی برخوردار است.
  • از آنجایی که در ساخت و طراحی این محصول از ترکیبی از ویژگی‌های شاخص کابینت‌های کلاسیک و مدرن استفاده شده می‌توان گفت که یکی از جدیدترین محصولات موجود در بازار است.
  • بدنه این مدل کابینت به دلیل استفاده از رنگ پلی اورتان به راحتی تمیز می‌شود.
  • فقط در تولید کابینت نئوکلاسیک می‌توانید از انواع رنگ براق برای افزایش نور محیطی استفاده کنید.

همانطور که مشاهده می‌کنید؛ کابینت نئوکلاسیک به دلایل بسیاری در طول چند سال اخیر تبدیل به یک محصول محبوب در بازار شده است. امیدواریم اطلاعات مطرح شده در این مقاله که تحت عنوان دلایل محبوبیت این محصول به آنها اشاره شده است؛ برای شما مفید بوده و بتواند در تصمیم‌گیری درست به شما کمک کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کابینت نئوکلاسیک می‌توانید با چند شرکت معتبر در زمینه تولید و طراحی کابینت تماس گرفته و از آنها درخواست مشاوره تخصصی کنید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟