ارز دیجیتال شیبا (SHIB) چیست؟ آنچه باید در مورد ارز SHIB بدانید

احتمالا این روزها اسم میم کوین‌هایی مانند دوج کوین، شیبا اینو و… به دفعات زیادی به گوشتان خورده است. در بین این میم کوین‌ها شیبا اینو که خود را قاتل دوج کوین می‌نامد چندیست با رشد‌های چندصد درصدی بر سر زبان‌ها افتاده. اگر می‌خواهید با ارز دیجیتال SHIB، بیشتر آشنا شوید تا پایان این متن همراه من باشید. آفرینندگان ارز SHIB که خودشان را ریوشی (Ryoshi) می‌نامند در آگوست 2020 شیبا را روی بستر اتریوم راه‌اندازی کردند. این ارز دیجیتال نام و لگوی خود را از سگ معروف ژاپنی الهام گرفته است. این ارز که خود را قاتل دوج کوین می‌نامد در ماه می (May) با پامپ‌های خیلی شدید خود بر سر زبان‌ها افتاد. ارز SHIB که به عنوان یک میم کوین وارد عرصه‌ی ارزهای دیجیتال شد و هدف خاصی نداشت؛ اما مدتی است که تاسیس یک صرافی غیر متمرکز را به عنوان هدف خود بیان کرده و به دنبال رشد اکو سیستم خود برای رسیدن به یک جامعه‌ی غیر متمرکز جهانی است.

ارز دیجیتال شیبا (SHIB) چیست؟ آنچه باید در مورد ارز SHIB بدانید

تفاوت‌های دو ارز دیجیتال‌ SHIB با دوج کوین

  • دوج کوین بلاکچین اختصاصی خود را دارد اما ارز SHIB بر روی بستر اتریوم قرار دارد و به عبارتی دیگر دوج یک کوین است اما شیبا یک توکن می‌باشد
  • دوج کوین با فرایند استخراج تولید می‌شود اما ارز SHIB اینطور نیست و از اول همه توکن‌های SHIB در شبکه قفل شد
  • تعداد دوج کوین بی نهایت است ولی‌ SHIB مقدار 1015 توکن دارد

آیا شیبا اینو قاتل دوج کوین خواهد بود؟

هیچ غیر ممکنی وجود ندارد؛ اما لازم است بدانید این توکن قطعاً کار سختی در پیش دارد. به علت اینکه رقابت کردن با دوج کوین بدون هیچ‌گونه حمایت خاصی، کار بسیار سخت و دشواری خواهد بود. اما همان‌گونه که در وب‌سایت شیبا اینو به این موضوع اشاره شده، آن ها خود را قاتل دوج‌کوین می‌نامند و سخت معتقدند که از لحاظ سرعت رشد از دوج کوین سبقت گرفته‌اند و قیمت مناسبی هم دارد. برای خیلی ها این سوال پبش آمده بود که آیا این ارز برای سرمایه‌گذاری مناسب است یا خیر؟ همان طور که می‌دانید نمی‌توان به طور قطعی ارزی را معرفی کرد. اما برای اینکه بتوانید ارزهای با پتانسیل بالایی را انتخاب کنید نیاز است بدانید که سرمایه‌گذاری کردن روی شت کوین یا میم کوین‌ها ریسک بسیار بالایی برای شما خواهد داشت. همان‌گونه که در بالا هم گفته شد خیلی ها این ارز را شت کوین می‌نامند و بر این باورند که ارزش چندانی ندارد. پس همان‌طور که قیمت آن با سرعت بسیار بالایی در حال رشد است ممکن است با همین سرعت هم سقوط کند و سرمایه افراد را از بین ببرد. بنابراین بهتر است با احتیاط کامل در هر کدام از ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرد. جالب‌تر آنکه بدانید در وایت پیپر شیبا اینو اطلاعات صحیح و مشخصی وجود ندارد و برای بسیاری نحوه فعالیت آن همچنان گیج کننده است و بسیاری معتقدند دوج کوین به عنوان یک شوخی برای رمزارزها فعالیت خود را شروع کرده اما شیبا اینو شوخی خود را با دوج کوین آغاز کرد.یکی از ارز هایی که در دوره های آموزش ارز دیجیتال در اصفهان نام برده می شود شیبا است. برای مطالعه بیشتر در مورد این ارز دیجیتال می توانید به صفحه آموزش ارز دیجیتال علیرضا شریفی مراجعه کنید و تمامی این ارز ها را بصورت کامل آموزش ببینید.

چرا ارز SHIB روی بستر اتریوم راه اندازی شده؟

از نظر خالق ارز SHIB، اتریوم واقعا غیر متمرکز است و با راه انداری اتریوم2 و کاهش کارمزدها اتریوم، بستر خیلی مهمی برای اپلیکیشن‌های غیر متمرکز و برنامه‌های دی‌فای (Defi) خواهد بود. به همین دلیل این تیم اتریوم را برای راه‌اندازی SHIB انتخاب کردند.

برنامه‌های پیش روی ارز SHIB چیست؟

با توجه به این موضوع که ارز SHIB در ابتدا هدف خاصی نداشت و فقط به عنوان یک میم کوین وارد این عرصه شد، اما همانطور که در ابتدا گفته شد، بعد از گذشت چند ماه تیم توسعه دهند‌ه‌ی SHIB از راه‌اندازی صرافی SHIB سواپ خبر داد. SHIB قصد راه اندازی بهترین اکوسیستم غیر متمرکز را دارد که به گفته‌ی خالق این ارز دیجیتال نخستین قدم برای رسیدن به این هدف صرافی غیر متمرکز شیبا سواپ است.

SHIB به دنبال حل مشکل خاصی است؟

در ابتدا تیم بوجود آورنده این ارز قصد حل مشکل خاصی برای بهبود عملکرد جامعه‌ی خود را نداشت اما بعد گذشت زمانی، این تیم با قرار دادن وایت پیپر خود اعلام کرد که به دنبال ایجاد یک صرافی غیر متمرکز و رسیدن به یک جامعه‌ی جهانی است. اما باید بررسی کرد که تیم توسعه دهنده‌ی SHIB به راستی این هدف را دنبال می‌کند یا نه؟ چون خیلی از شت کوین‌ها هم در وایت پیپرشان درباره هدف‌های بزرگی صحبت می‌کنند و ملاک تصمیم گیری شما به هیچ عنوان نباید فقط هدف ارزهای دیجیتال باشد.

ارزشیبا دارای وایت‌پیپر هست؟

همانطور که گفته شد این تیم در ابتدا وایت‌پیپری برای ارز SHIB ارائه نکرده بود؛ اما با با گذشت زمان گسترش دهندگان وایت‌پیپر ارز SHIB را در دسترس همه قرار دادند. این تیم وایت پیپر خود را با اسم woof paper انتشار داد.

آیا در وایت‌پیپر SHIB در مورد نحوه‌ کارکرد این ارز توضیح داده شده است؟

در وایت پیپر SHIB در مورد کار کرد این ارز و در مورد دو توکن دیگر این اکوسیستم به نام های leash و bone  و نوع کار کرد این دو توکن توضیحاتی داده شده است.

تیم توسعه دهنده‌ SHIB توانایی تحقق برنامه‎‌های پیش روی خود را دارند؟

همه این توضیحات در صورتی قابل قبول است که تیم توسعه دهنده‌ی SHIB توانایی رسیدن به هدف‌های خود را داشته باشد و بتواند از پس آن ها بر بیاید. اما از تیم SHIB فقط یک نام مستعار موجود است و اطلاعاتی از این تیم در دسترس عموم قرار ندارد. به همین علت است که نمی‌توان کاملا به صورت قطعی بر توانایی این تیم برای انجام برنامه‌های SHIB نظری داد. همچنین در صورتی که در شهر های ایران قرار دارید و قصد دارید در دوره های آموزشی بصورت حضوری شرکت کنید می توانید به صفحه کلاس ارز دیجیتال اصفهان علیرضا شریفی مراجعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (1 امتیاز)