جدید ترین پرده های اتاق خواب 2022

پرده‌ها نقش مهمی در زیبایی دکوراسیون هر خانه‌ای دارند. برای انتخاب یک پرده مناسب برای دکوراسیون هر خانه باید با انواع مدل‌های پرده آشنایی داشته باشید. به عنوان مثال معیارهای انتخاب پرده اتاق خواب با پرده سالن پذیرایی متفاوت است. برای سالن پذیرایی باید از پرده‌ای استفاده کرد که مکمل دکوراسیون آن باشد اما در انتخاب پرده اتاق خواب باید میزان نور خورشید و فضای مناسب برای خواب راحت را نیز در نظر گرفت. در ادامه قصد داریم جدیدترین پرده‌های اتاق خواب در سال 2022 را به شما معرفی کنیم.

جدید ترین پرده های اتاق خواب 2022

چه پرده‌ای برای اتاق خواب مناسب است؟

در ابتدا باید توجه داشته باشید که هر اتاق دارای شرایط مخصوص به خود است و باید پرده مناسب با آن را تهیه کنید. به عنوان مثال، پرده‌ اتاق‌ خواب کودک با پرده‌ اتاق نشیمن و پرده‌ آشپزخانه متفاوت است. همچنین، برای خرید پرده اتاق خواب باید علاوه‌بر زیبایی به متراژ و ابعاد فضای اتاق، خرید و سبک دکوراسیون منزل توجه داشته باشید. رنگ پرده‌ اتاق‌ خواب خود را نیز تنها بر اساس سلیقه خود انتخاب نکنید و به میزان نورگیر بودن اتاق خود نیز توجه داشته باشید. به عنوان مثال، اگر موقعیت اتاق شما به گونه‌ای است که در طول روز نور زیادی به آن وارد می‌شود، بهتر است از پرده‌های رنگ تیره استفاده کنید اما در صورتی که اتاق شما چندان نور گیر نیست، پرده‌های رنگ روشن گزینه مناسب‌تری هستند.

پرده اتاق خواب والدین: پرده‌های رنگ تیره می‌توانند انتخاب مناسب‌تری برای اتاق‌ خواب والدین باشند، چرا که اتاق شما را تاریک می‌کنند تا شما خواب بهتری را تجربه کنید.

پرده اتاق خواب دخترانه: پرده با رنگ‌های شاد مانند صورتی و یاسی برای اتاق خواب فرزندان دختر مناسب‌تر است. همچنین پرده با طرح‌های گل یا شخصیت‌های کارتونی می‌تواند انتخاب خوبی برای اتاق دختر بچه‌ها باشد.

پرده اتاق خواب پسرانه: پرده اتاق پسرانه بهتر است ساده و به دور از تزئینات اضافه انتخاب شود. اگر فرزندتان به یک شخصیت کارتونی، ورزشی و یا سینمایی علاقه دارد، شما می‌توانید از پرده‌ ای با ظاهر آن شخصیت سفارش دهید.

جدید‌ترین مدل‌های پرده اتاق خواب

پرده کتان یا هازان

جدید ترین پرده های اتاق خواب 2022

پرده هازان یا کتان دارای بافت ریز با فشرگی تار و پود بالا است. این نوع پرده، علاوه بر زیبایی دارای دوام بالایی نیز است. پرده هازان یا کتان یک انتخاب مناسب برای پرده اتاق خواب است، چرا که ضخامت مناسبی دارد و به میزان متعادلی نور را عبور می‌دهد. در ساخت پارچه هازان از الیاف طبیعی و مصنوعی استفاده شده است که به همین دلیل برای طرح‌های چاپی مناسب بوده و با شست و شو آب نمی‌رود. پرده‌های هازان برای اتاق خواب به‌ویژه اتاق کودکان، کاربرد زیادی دارند.

جدید ترین پرده های اتاق خواب 2022

پرده مخمل

اگر دکوراسیون خانه شما به سبک کلاسیک است، پرده مخمل یک انتخاب عالی برای منزلتان محسوب می‌شود. البته این نوع پرده برای سبک‌های مدرن نیز مناسب است. این نوع پرده به خوبی اتاق را تاریک می‌کند. باید توجه داشته باشید که پرده‌های مخمل را نباید با ماشین لباسشویی شست. بلکه می‌توان آن را با جارو برقی تمیز کرد و گرد و غبارش را از بین برد.

پرده گونی بافت

جدید ترین پرده های اتاق خواب 2022

این نوع پرده دارای بافتی ظریف اما شبیه به گونی است. از نخ‌‌های کنفی برای تولید پرده گونی بافت استفاده شده است، به همین دلیل به آن پرده کنفی هم گفته می‌شود. پرده گونی بافت ضخیم بوده و برای اتاق‌های که در برابر نور شدید خورشید قرار دارند، انتخاب مناسبی است. علاوه بر این، عایق گرمایی و صوتی خوبی نیز است. این نوع پرده تا حدی حساس و آسیب‌پذیر بوده و باید مراقب باشید تا اجسام نوک تیز به آن برخورد نکند.

پرده زبرا

پرده زبرا از تور و پارچه‌های طرح‌دار ساخته شده است و به‌صورت عمودی باز و بسته می‌شود. این نوع پرده بسیار کاربردی است و از آن می‌توان برای اتاق خواب، سالن پذیرایی، آشپز خانه و حتی محیط‌های اداری استفاده کرد. پرده زبرا دارای رنگ و طرح بسیار متنوعی است و شما به‌راحتی می‌توانید یک مدل متناسب با وسایل اتاق خود مانند تخت‌خواب و فرش تهیه کنید. پرده زبرا قابل شست و شو بوده و شما به‌راحتی می‌توانید آن را با آب و یک ماده شوینده ملایم تمیز کنید.

پرده ساتن

پرده ساتن بسیار لطیف بوده و براق است که نمایی شیک و جذاب به آن می‌دهد. ساتن از ضخامت کافی برای جلوگیری از عبور نور خورشید برخوردار است. از پرده ساتن می‌توان به عنوان آستر پرده‌های دیگر مانند تور نیز استفاده کرد. این نوع پرده قابلیت شست و شو داشته و دوام بالایی دارد.

پرده حریر

پرده‌های حریر نازک و شفاف بوده و تا حد زیادی نور خورشید را از خود عبور می‌دهند. به همین دلیل، این پرده برای خانه‌هایی که نور کمی دارند، گزینه مناسبی است. پرده حریر کاربرد زیادی در دکوراسیون به سبک مدرن و مینیمال داشته و دارای قیمت مناسبی است.

پرده تور

پرده تور دارای بیشترین شفافیت در میان انواع پرده بوده و بیشترین نور را از خود عبور می‌دهد. این نوع پرده را معمولاً همراه با آستر نصب می‌کنند تا امکان دید از بیرون وجود نداشته باشد. از پرده‌های توری می‌توان در دکوراسیون‌هایی مدرن و کلاسیک بهره برد.

پرده آماده پانچی

جدید ترین پرده های اتاق خواب 2022

پرده آماده پانچی از جنس‌های مختلف از جمله هازان، مخمل و … و به‌صورت ساده و چاپی تولید می‌شود. نصب آسان و زمان آماده‌سازی سریع از از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع پرده است. پرده آماده پانچی در اندازه و ارتفاع مختلف تولید شده و شما به‌راحتی می‌توانید آن را در خانه خود نصب نمایید. در این محصول از حلقه‌های فلزی یا پلاستیکی برای اتصال پرده به چوب پرده استفاده شده است که این حلقه‌ها به‌راحتی قابل جداسازی و تعویض هستند. همچنین پرده‌های پانچی قابل شست و شو هستند.

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

استفاده از یک پرده متناسب با ابعاد، میزان نورگیری و نوع دکوراسیون اتاق خواب شما، می‌تواند زیباترین مدل پرده برای آن باشد و این پرده‌ها می‌توانند از جنس هازان، مخمل، گونی بافت، زبرا، ساتن، حریر، تور و پارچه‌های دیگر باشند. جدیدترین پرده‌های اتاق خواب در سال 2022 را می‌توانید از ویکی دکو تهیه کنید. این مجموعه خدمات مربوط به فروش، طراحی و نصب انواع پرده را انجام می‌دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دیدن انواع مدل پرده می‌توانید به آدرس اینترنتی wikideco.com مراجعه نمایید.

1/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
1/5 - (1 امتیاز)