چگونه یک دستگاه‌ تصفیه آب مناسب انتخاب کنیم؟

چگونه یک دستگاه‌ تصفیه آب مناسب انتخاب کنیم؟

خرید دستگاه تصفیه آب نیز مانند خرید هر وسیله کاربردی خانه، سختی‌ها خود را دارد و اگر ندانید که چگونه باید این وسیله را برای خانه خود انتخاب کنید، امکان هدر رفت سرمایه شما وجود دارد. مهم‌ترین نکته در زمان خرید این است که شما با انبوهی از گزینه‌های موجود در بازار مواجه می‌شوید که همین امر موجب دچار سردرگمی می‌شود. خرید دستگاه تصفیه آب یک تصمیم مهم است، زیرا تضمین کننده سلامت و رفاه خانواده‌های ما است و به همین خاطر باید بهترین را انتخاب کرد. پس چگونه بهترین دستگاه تصفیه آب را برای خانه خود انتخاب می‌کنید؟ در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا این کار را در پنج مرحله ساده بررسی کنیم.

1- بررسی کیفیت آب

منبع آب لوله کشی خود را پیدا کنید و آن را از نظر سختی، شوری و سطوح TDS (کل مواد جامد محلول) آزمایش کنید. اگر سطح TDS کمتر از 500 ppm باشد، آب قابل مصرف است. اما اگر سطح جامدات محلول بیش از 1000 ppm باشد، آب خطرناک و ناسالم است. شناسایی منبع آب لوله کشی اولین قدم در انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب برای خانه شماست. جدول زیر به شما کمک می‌کند تا میزان سختی آب را بررسی کنید و سپس برای خرید تصمیم گیری کنید.

قسمت در میلیون  (PPM)سختی آب
0 – 50نرم است.
51 – 100نسبتاً نرم است.
101 – 150کمی سخت است.
151 – 200نسبتاً سخت است.
201 – 275سخت است.
276 – 350بسیار سخت است.
350 +به شدت سخت است.

2- فناوری تصفیه

بسته به کیفیت و منبع آب، می‌توانید از بین طیف وسیعی از دستگاه‌های تصفیه آب، یکی را انتخاب کنید. بهترین برندهای دستگاه تصفیه آب موجود در بازار ایران طبق مقاله بلاگ مینروا فیلتر،‌ از فناوری تصفیه اسمز معکوس (RO) بهره می‌برند و این سیستم تصفیه برای آبی با سطوح TDS بالاتر یعنی بیش از 500ppm بهترین کارایی را دارد. فناوری اسمز معکوس فلزات سنگین، ذرات و مواد معدنی را از طریق غشاهای نفوذپذیر فیلتر ممبران عبور نمی‌دهد و به اصطلاح این مواد را از آب حذف می‌کند.

اگر TDS کمتر از 200ppm باشد، می‌توانید فناوری فیلتراسیون یو وی  (Ultra-Violet)را انتخاب کنید که می‌تواند ناخالصی‌ها را با حفظ مواد معدنی کلیدی حذف کند. برای سطح TDS بین 200-500ppm، توصیه می‌کنیم از دستگاه یو وی و اسمز معکوس RO + UV استفاده کنید که می‌تواند مواد معدنی ضروری مانند کلسیم و منیزیم را دوباره به آب تصفیه شده بازگرداند.

چگونه یک دستگاه‌ تصفیه آب مناسب انتخاب کنیم؟

3- ظرفیت ذخیره سازی

مصرف روزانه آب خانواده خود را تجزیه و تحلیل کنید تا ظرفیت مورد نیاز دستگاه تصفیه آب خود را به دست آورید. در مکان‌هایی که نوسانات برق به صورت مکرر وجود دارد، دستگاه‌های تصفیه آب با ذخیره آب بالا به خوبی به کار می‌آیند. انواع دستگاه‌های تصفیه آب برای منزل میتوان تهیه کرد، میزان ذخیره متفاوتی دارند؛ به عنوان مثال، دستگاه‌های رومیزی و همچنین پارچ‌های تصفیه تنها برای مصرف آب آشامیدنی روزانه در مقدار کم ذخیره آب دارند و این در حالی است که مدل‌های زیرسینکی منبع ذخیره بسیار بزرگتری دارد که برای خانواده‌های پرجمعیت این مدل توصیه می‌شود. توصیه‌های زیر برای تعداد افراد خانوار است:

  • برای 2-4 عضو، ظرفیت ذخیره سازی 5-8 لیتر را توصیه می‌کنیم.
  • برای 4-6 عضو، ظرفیت ذخیره سازی 8-10 لیتر را توصیه می‌کنیم.
  • برای بیش از 6 عضو، ظرفیت ذخیره سازی 10 لیتر توصیه می‌شود.

4- ویژگی‌های ایمنی اضافی

هنگام انتخاب یک دستگاه تصفیه آب، به دنبال ویژگی‌ها و عملکردهای پیشرفته‌تر باشید. به عنوان مثال، فیلترها بخش مهمی از تصفیه آب هستند، اما ما اغلب از آنها بیش از حد استفاده می‌کنیم و در نهایت آب ناخالص می‌نوشیم. از این رو، تغییر آنها در زمان انقضای آنها بسیار مهم است. برای این منظور می‌توانید سراغ برند و فروشگاهی بروید که به شما زمان تعویض فیلتر را اعلام کند و هشدار دهد و در صورت تعویض نشدن فیلتر علیرغم هشدار، باید عنوان کنیم که دستگاه آسیب می‌بیند و برای تعمیر آن باید هزینه بالایی پرداخت کنید.

چگونه یک دستگاه‌ تصفیه آب مناسب انتخاب کنیم؟

5- سرویس و نگهداری

آب از طریق فیلترهای مختلفی که نیاز به نگهداری در فواصل زمانی معین دارند، تصفیه می‌شود. هنگام خرید یک دستگاه تصفیه آب، همیشه باید سرعت سرویس‌دهی و هزینه کلی نگهداری را در نظر بگیرید. در این مرحله علاوه بر مشاهده و بررسی قیمت انواع دستگاه های تصفیه آب، باید این مورد را بررسی کنید که برای سرویس و نگهداری دستگاه چقدر باید هزینه کنید. باز هم هستند برندها و فروشگاه‌هایی که برای مشتریان خود امکانات بسیار زیادی در نظر می‌‌گیرند و به عنوان مثال هزینه ارسال کالا و نصب را برای آنها به صورت رایگان انجام می‌دهند.

5 مرحله فوق به شما کمک می‌کند تا بهترین دستگاه تصفیه آب را برای خانه خود انتخاب کنید تا از سلامت و تندرستی خانواده خود اطمینان حاصل کنید.

منبع: مینروا فیلتر – minervafilter.com

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟