استخر بادی وسیله ای مفرح برای کودکان و بزرگسالان

امروزه در جوامع مدرن افراد برای تامین مخارج زندگی باید ساعات زیادی را در محل کار خود سپری کنند. به همین دلیل نیز پدرها و مادرها دیگر وقت چندانی برای بیرون بردن فرزندان خود ندارند. در صورتی که شما نیز با این مشکل در خانواده خود رو‌به‌رو میباشید، پیشنهاد ما به شما عزیزان خرید استخر بادی است. استخرهای بادی در سایزها، مدل ها و رنگ های متنوعی به بازار عرضه شده اند و تمامی رده های سنی قابلیت استفاده از آن را دارند.

در ادامه این مقاله قصد داریم به نکات مهمی که قبل از خرید استخر بادی باید به آن توجه کنید و همچنین توضیح مزایا و معایب آن بپردازیم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

استخر بادی وسیله ای مفرح برای کودکان و بزرگسالان

جنس و طراحی بدنه استخرهای بادی

استخرهای بادی به دلیل فضای کمی که اشغال میکنند و همچنین راحتی استفاده از آنها، به عنوان یکی از محبوب ترین وسایل تفریحی به شمار میروند. همانطور که میدانید استخرهای بادی فاقد پایه نگهدارنده میباشند و به سبب طراحی قسمت زیرین آنها شما میتوانید تا بدون نیاز به پایه روی زمین اقدام به راه اندازی آنها کنید. جنس مواد به کار رفته در استخرهای بادی بسته به ابعاد و وزنی که میتوانند تحمل کنند، متفاوت است.

در نگاهی اجمالی به بدنه استخر بادی متوجه خواهید شد که این استخرها دارای دریچه باد بوده که شما میتوانید با استفاده از این دریچه اقدام به باد کردن استخر کنید. لازم به ذکر است که دوام و همچنین کیفیت متریال به کار رفته در این استخرهای بادی بالا بوده و توانایی تحمل وزن بالایی را دارند.

نکات مهم موقع خرید استخر بادی

تا اینجا به معرفی کلی استخر بادی و همچنین جنس و مدل های مختلف آن پرداختیم. اکنون قصد داریم تا نکات مهمی که حین خرید استخرهای بادی باید آنها را در نظر داشته باشید به شما دوستان گوشزد کنیم. ابتدا و قبل از خرید استخرهای بادی باید به مکانی که قصد قرار دادن آن، بودجه خرید، لوازم جانبی مورد نیاز و… توجه کنید.

با مراجعه به بازار متوجه میشوید که استخرهای بادی در اندازه های مختلفی موجود میباشند. به طور معمول اندازه انواع استخر بادی از قطر 1 تا 6 متر میباشند. یکی از امکاناتی که سبب کاهش نشت آب از استخرهای بادی میشود، وجود اتاقک های هوایی مجزا است.

از دیگر نکات مهم موقع خرید استخر بادی انتخاب استخرهای بادی براساس سن کودک است. بسیاری از افراد گمان میکنند که هرچه اندازه استخر بزرگتر باشد، استخر مورد نظر بهتر خواهد بود. در صورتی که اگر برای کودکان با سنین پایین استخرهای بزرگ بادی خریداری شود، ممکن است سلامتی کودک عزیز شما در خطر باشد! همچنین این نکته را نیز در نظر داشته باشید که هرچه اندازه استخر مدنظر شما بزرگتر باشد، مدت زمان بیشتری نیز برای باد شدن به صورت کامل زمان خواهد برد.

استخر بادی وسیله ای مفرح برای کودکان و بزرگسالان

مهم ترین نکات حین خرید استخر بادی

همانطور که در قسمت های بالاتر این مقاله نیز به آن اشاره شد، استخرهای بادی همانطور که در اندازه های مختلفی در بازار وجود دارند، در مدل های مختلفی نیز وجود دارند. برخی از مدل ها به عنوان مدل های لوکس و لاکچری شناخته شده که شامل طرح های خلاقانه تری نسبت به دیگر مدل ها میباشند. از این رو پیشنهاد ما به شما عزیزان حین خرید استخرهای بادی این است که در صورت امکان مدل های خلاقانه تر آن را خریداری کنید.

از دیگر لوازم جانبی حیاتی که پس از خرید استخر بادی لازم خواهید داشت، پمپ فیلتردار و همچنین پمپ هوا است. از جمله مشکلاتی که بسیاری از دارندگان استخرهای بادی از آن گله میکنند، کثیف شدن استخرها پس از مدتی استفاده از آنها است. میتوان گفت که دلیل به وجود آمدن این کثیفی ها عدم استفاده افراد از پمپ های فیلتردار است. این پمپ آب استخر را تمیز کرده و میتواند محیطی بهداشتی برای تفریح کودک شما فراهم کند. در کنار پمپ های ذکر شده، بهتر است برای تمیز نگه داشتن استخر خود، از یک شبکه توری در کف استخر استفاده کنید. استفاده از این شبکه توری در کف استخر دارای فوایدی مانند جمع آوری راحت تر زباله ها از کف استخر و… میباشد.

مزایای استخر بادی

اولین و مهم ترین مزیت استخر بادی نسبت به استخرهای قدیمی، نصب سریع و راحت آنها است. به طوری که طبق ادعای شرکت سازنده استخرهای بادی فرایند نصب این استخرها در 45 دقیقه انجام میشود. البته لازم به ذکر است که زمان مورد نیاز برای نصب این استخرها به اندازه استخر شما نیز بستگی دارد.

از دیگر مزایای استخر بادی قابلیت جابه‌جایی راحت آن است. به طوری که تنها چیزی که برای برپایی استخرهای بادی به آن نیاز دارید، سطحی صاف به منظور قرارگیری استخر روی آن است. همچنین پس از استفاده از آن نیز میتوانید به راحتی میتوانید آن را خالی کنید.

استخرهای بادی معمولا از جنس PVC میباشند. از جمله مزایای استفاده از PVC در کف استخرها، راحتی تمیز کردن آنها در کنار مقاومت بالای آن در برابر ضربه، فشار و… میباشد. از سوی دیگر استفاده از PVC در استخرهای بادی سبب کاهش قیمت تمام شده استخر برای مشتری میشود.

معایب استخرهای بادی

در کنار مزایای اشاره شده در قسمت بالا اما استخرهای بادی دارای معایبی نیز میباشند. از جمله معایب استخرهای بادی محدودیت فضا در آنها است. به گونه ای که این استخرها برای تفریحات آبی مناسب اند اما به قدری عمیق نیستند که افراد بزرگسال بتوانند در آنها شنا کنند.

از دیگر معایب استخر بادی میتوانیم به احتمال سوراخ شدن بدنه آن اشاره کنیم. البته که شما با مراقبت خوب میتوانید طول عمر آن را افزایش دهید، اما همیشه ممکن است که بدنه استخرهای بادی شما سوراخ شود. به منظور جلوگیری از سوراخ شدن بدنه استخرها بهتر است تا از نزدیکی اشیا تیز به آنها خودداری کنید.

همچنین به هیچ عنوان نباید استخرهای بادی در نزدیکی حرارت زیاد قرار بگیرند. جنس متریال به کار رفته در این استخرها از مواد قابل اشتعال میباشد و در صورت تماس با شعله و یا حتی حرارت بالا ممکن است واکنش نشان داده و شعله ور شوند. باتوجه به طول عمر و ماندگاری دیگر استخرهای موجود در بازار میتوان فهمید که این مدل از استخرها از طول عمر خیلی بالایی برخوردار نمیباشند. حتی در صورتی که شما تمامی نکات مهم در خصوص نگهداری آنها را رعایت کنید باز هم دارای طول عمری مشخص میباشند. به همین دلیل اگر قصد استفاده از استخر خود به مدتی طولانی دارید.

قیمت استخر بادی

استخر بادی همانطور که میدانید دارای طرح ها و مدل های متفاوتی میباشد. قیمت استخر بادی در محدوده ای بین 500 هزارتومان تا 15 میلیون تومان متغیر است. البته لازم به ذکر است که شما نیازی به خرید استخر بادی گران قیمت ندارید. بلکه شما میتوانید تا با توجه به نیازهای خود اقدام به خرید استخر مناسب برای کودک خود کنید.

شاپ اینتکس؛ محصولات بادی خود را از ما بخرید!

فروشگاه اینترنتی شاپ اینتکس از سال 1385 با هدف ارائه تجربه خریدی خوب به مشتریان تاسیس شد. از جمله اصول مهم در فروشگاه ما اصل بودن کالا، ارسال فوری به سراسر نقاط ایران، قیمت های ارزان و همچنین خدمات پس از فروش میباشد. فروشگاه شاپ اینتکس به نشانی اینترنتی https://www.shop-entex.com در زمینه فروش انواع محصولات بادی از قبیل انواع تخت های بادی، تشک های بادی، استخرهای بادی، استخرهای پیش ساخته و… به صورت تخصصی فعالیت میکند.

5/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (1 امتیاز)