۱۰ نکته برای شروع نویسندگی مقالات اینترنتی

۱۰ نکته برای شروع نویسندگی مقالات اینترنتی

چگونه می توانیم مقاله ی اینترنتی بنویسیم؟ اگر شما مدیر سایت اینترنتی هستید، فروشگاه یا مجله ی اینترنتی دارید و یا قصد راه اندازی چنین سایتی را دارید، حتما باید به نوشتن مقاله اینترنتی توجه ویژه داشته باشید.

به جرأت می توان گفت بقای یک سایت اینترنتی و فروشگاه آنلاین و افزایش فروش و کسب درآمد، ارتباط جدایی ناپذیری با انتشار مداوم مقاله ی اینترنتی دارد.

شما به عنوان مدیر یک فروشگاه اینترنتی باید با کسب مهارت نویسندگی، بتوانید مقاله های مفید و جذاب در جهت سرازیر کردن مخاطب به سمت سایت خود بنویسید.

در این مقاله به شما نکات مهم برای شروع نویسندگی مقالات اینترنتی را بیان می کنیم.

اول: هدف از مقاله را مشخص کنید

هدف شما از نوشتن یک مقاله ی اینترنتی چیست؟ این بستگی به هدف ایجاد وب سایت شما دارد. اگر شما یک فروشگاه اینترنتی دارید، هدف نوشتن مقاله باید جذب مشتری باشد.

اگر سایت شما یک سایت محتوا محور و مجله ی اینترنتی است، هدف شما جذب بازدید بیشتر و کسب درآمد توسط نمایش تبلیغات و راه های دیگر باید باشد.

بنابر این اولین قدم این است که هدف از نوشتن مقاله مشخص شود.

دوم: انتخاب کلمه ی کلیدی

قبل از شروع به نوشتن یک مقاله ی اینترنتی، کلمه ی کلیدی خود را مشخص کنید. مقاله شما دقیقا در مورد چه کلید واژه ای قرار است با مخاطب صحبت کند؟

فرض کنید، با نوشتن یک مقاله، می خواهید مخاطب خود را در مورد نحوه ی استفاده از سرویس جیمیل گوگل آشنا کنید و به آن ها آموزش دهید چطور ازین سرویس استفاده کنند.

در چنین مقاله ای کلمه ی کلیدی شما می شود: «آموزش استفاده از سرویس جیمیل».

دقت کنید برای هر کلمه ی کلیدی باید یک مقاله ی جداگانه نوشته شود. شما نمی توانید یک مقاله را برای چند کلمه ی کلیدی بنویسید.

مثلا این اشتباه است که یک مقاله ی اینترنتی بنویسیم برای دو کلمه ی کلیدی «آموزش استفاده از سرویس جیمیل» و «آموزش استفاده از اینستاگرام». چرا که هر کدام از این کلمات کلیدی نیازمند یک مقاله ی جداگانه هستند.

پیشنهاد مهم :

اگر در ابتدای مسیر هستید و تازه شروع به نوشتن مقاله اینترنتی کرده اید، به دنبال کلمات طولانی تر بروید. مثلا به جای اینکه مقاله در رابطه با «مقاله نویسی» که دو کلمه ای است بنویسید، ابتدا یک مقاله در رابطه با «آموزش گام به گام مقاله نویسی برای فروشگاه» بنویسید.

در این صورت شما شانس بیشتری برای دیده شدن در موتور های جستجو دارید.

اگر سایت شما از قبل آماده ی انتشار محتوا است و شما هنوز آماده ی نوشتن نیستید، می توانید سفارش تولید محتوای سایت خود را به متخصصان سایت فحوا fahwa.ir بسپارید.

سوم: انتخاب تیتر مهم و جذاب

انتخاب تیتر یکی از مهم ترین مراحل نوشتن یک مقاله ی اینترنتی است. یک تیتر باید هم جذاب باشد و هم در یک نگاه بیانگر موضوع مقاله ی شما باشد.

به صورت کلی برای انتخاب تیتر به موارد زیر دقت کنید:

  • تیتر باید کوتاه باشد. بیش از ۷ کلمه نباشد.
  • تیتر باید خوانا باشد و حاوی کلمات اختصاری و گنگ نباشد
  • تیتر مقاله اینترنتی باید حاوی کلمه ی کلیدی مقاله ی شما باشد
  • از قرار دادن کلمات اضافی و بی معنا در تیتر پرهیز شود

چهارم:‌ ابتدا فهرست مقاله اینترنتی را بنویسد!

قبل از اینکه شروع به نوشتن کنید، ابتدا تیتر های مقاله ی خود را مشخص کنید. پس از انتخاب تیتر اصلی مقاله، این مهم ترین مرحله است.

اگر در ابتدا تیتر های مقاله ی اینترنتی خود را مشخص کنید، ذهن شما نظم پیدا می کند و بدون هیچ پیچیدگی می توانید شروع به نوشتن کنید.

پس از نوشتن عناوین مقاله ی اینترنتی، شروع به نوشتن محتوای هر عنوان کنید. در این مرحله به موارد زیر حتما دقت کنید:

  • پاراگراف ها کوتاه باشند. حد اکثر سه خط
  • جلمات کوتاه باشند.
  • متن زیبا و خوانا باشد. از المان های نوشتاری مانند برجسته سازی، ایتالیک کردن و … استفاده کنید

پنجم: برجسته سازی کلمات کلیدی

در جای جای مقاله ی اینترنتی خود، از کلمه ی کلیدی اصلی خود استفاده کنید. سعی کنید چندین بار کلمه ی کلیدی را در جای مناسب به کار برده و به صورت بولد (برجسته) نمایش دهید.

این کار علاوه بر جلب توجه مخاطب، باعث بهتر دیده شدن مقاله ی اینترنتی شما توسط ربات های گوگل می شود.

ششم: از دیگران کپی نکنید!

شاید در ابتدا فکر کنید به جای گذاشتن وقت بسیار، به راحتی می توانید مقاله ی دیگری را کپی و در سایت خود منتشر کنید. اما باید بدانید با این کار بیشتر وقت خود را هدر داده اید.

مقاله ای که شما کپی می کنید، در موتور های جستجو مانند گوگل، شانسی برای دیده شدن ندارند. علاوه بر اینکه مخاطب شما هیچ انگیزه ای برای خواندن آن ندارد. چرا که این مقاله قبلا در سایت های دیگر دیده و خوانده شده است.

هفتم: ویرایش مقاله را جدی بگیرید!

پس از نوشتن و انتشار مقاله، حتما بازگردید و به مقاله ی خود سر بزنید. آن را دوباره بخوانید و سعی کنید عبارت های آن را بهتر کنید.

ویرایش مقاله علاوه بر اینکه باعث ارتقاء توانایی شما در نویسندگی می شود، بلکه امتیاز مثبت از نظر موتور های جستجو به حساب می آید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟