جاذبه های دیدنی در جزیره را حتما مشاهده کنید

جاذبه های دیدنی در جزیره را حتما مشاهده کنید

جزیره قشم در جنوب ایران و در استان هرمزگان واقع شده است و به جرات می توان گفت این جزیره یکی از مناطق شگفت انگیز دنیاست که اگر در هر نقطه ای دیگر از این کره خاکی قرار داشت ، این چنین مهجور و مظلوم نبود . اما به این وجود در دهه های اخیر مورد توجه برخی سازمان ها قرار گرفته و چرخه زیر ساخت های صنعت توریسم در آن به گردش در آمده است . در این دو دهه هتل ها و اقامتگاههای خوبی ساخته شده و در کنار بازار های سنتی  ، مراکز خرید مدرن و متنوعی نیز ساخت شده است . به امید آنکه روزی این جزیره در جایگاه واقعی خود قرار بگیرد و میزبان میلیون ها گردشگر در سال باشد .

دارای طبیعتی بکر و شگفت انگیز است و منزلگاه پدیده های ناشناخته متعددی است ، تا جائیکه اغلب نقاط آن در فهرست سازمان جهانی یونسکو ثبت شده است . در میان آب های خلیج فارس خود نمائی می کند و بزرگ ترین جزیره تنگه هرمز محسوب می گردد . این جزیره از سمت شمال با شهر بندرعباس و از شرق با جزیره لارک و همچنین از جنوب با جزیره هنگام و از جنوب غربی با جزایر  ابوموسی و تنب بزرگ و تنب کوچک همسایه است .

در ادامه تور کیش سفر باتو شرح مختصری در مورد تاریخچه آن خواهیم داد و در ابتدا باید بگوئیم جزیره تاریخی هزاران ساله دارد و تمدن خود را از دوران ساسانیان آغاز نموده و از همان زمان به سکونت گاه دائمی تبدیل گردید . در آن دوران به این جزیره ابرکاروان می گفته اند . با گسترش اسلام به این منطقه ، تحت اشغال مسلمانان درآمد و رفته رفته شکل آن تغییر نمود و به چیزی که امروز شاهد آن هستید ، نزدیک شد . سپس حکومت های مختلفی بر این منطقه حکمرانی داشتند با گذشت زمان ، پای اروپایی ها نیز به این منطقه باز شد و برای مدت ها تحت اشغال پرتغالی ها قرار گرفت . آنان سالیان سال در این جزیره حضور داشتند و اینگونه بر سرزمین های شرق و غرب احاطه داشتند . هنوز هم در گوشه و کنار ردپایی از اشغال آنان به چشم می خورد که برجسته ترین این آثار قلعه پرتغالی ها نام دارد . با روی کار آمدن قاجارها این جزیره استقلال خود را باز یافت و دوباره به قلمرو ایران پیوست .

در ادامه باید اضافه کنیم دارای آب و هوایی گرم و مرطوب است و بهترین فصول برای سفر به آن اوایل فصل پاییز تا اوایل فصل بهار است و در این برهه زمانی شاهد آب و هوایی مطبوع و بهاری خواهید بود . اما شرایط آب و هوایی این جزیره از اوایل تیر تا اواسط شهریور بسیار سخت و گاه غیر قابل تحمل می شود و در این برهه مسافران به حداقل می رسد . از این رو بهترین زمان برای سفر به ماه های سرد سال است و در این زمان بیشینه دما چهل و شش و کمینه آن به شانزده درجه سانتی گراد می رسد .

در سالهای اخیر ، صنعت گردشگری و توریسم در این جزیره رشد چشمگیری داشته و در همین راستا شاهد پدید آمدن امکانات رفاهی و تفریحی متعددی در بوده ایم . که تنها نمونه ای از آن ، هتل ها و اقامتگاههای منحصر بفردی است که برای اقامت و پذیرایی از مهمان شکل گرفته است .

ژئوپارک

ژئو پارک منطقه ای شگفت انگیز است که اغلب پدیده های نادر زمین شناسی و زیستی منطقه را  در خود جای داده و به ثبت سازمان جهانی یونسکو در آمده است . غار نمکدان ، دره ستاره ها ، بام و دهها مورد شگفت انگیز دیگر از جمله پدیده های نادر زمین شناسی این منطقه است .

تنگه چاهکوه

تنگه چاهکوه منطقه ای راز آلود و تماشایی است که از دو دره متقاطع با صخره های حفره دار تشکیل شده است . در این منطقه صخره ها تحت تاثیر فرسایش شدید به اشکال مختلفی در آمده اند و گذر از میان آن ها تجربه ای بی تکرار اما سخت خواهد بود . هنگام بازدید از این منطقه معمولا یک راهنمای راه بلد و با تجربه همراه شما خواهد بود و شما را از میان این صخره های باریک عبور می دهد . در میان راه ، به نقطه ای می رسید که مسیر بقدری باریک است که عبور سخت و حتی قادر به دیدن آسمان بالای سر خود نخواهید بود .

جزایر ناز

جزایر ناز در تور قشم سفر باتو  فاصله کمی از قرار دارند و از طریق یک راه باریک به جزیره متصل می گردند . هر روز با بالا آمدن آب دریا و به هنگام جزر ، باریکه‌ای از خشکی از دل آب بیرون می آید و گردشگران با گذر از این مسیر به جزایر ناز می رسند . سپس با ایستادن بر روی این جزایر کوچک شاهد مناظر شگفت انگیز دریا و برخورد امواج با صخره ها خواهند بود . در این مدت میتوان منظره تنگه هرمز و جزیره لارک را نیز تماشای نمود . اما فرصت چندانی وجود ندارد و می بایست تا قبل از مد دریا و ناپدید شدن آن مسیر باریک به سوی آن باز گردید .

 

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟