کاربرد اورینگ و وایتون در صنعت و قطعات لاستیکی

اورینگ و وایتون از جمله مواد بسیار پرمصرف در صنعت و قطعات پلاستیکی محسوب می‌شوند و کاربرد بسیار متنوعی دارند. این مواد به دلیل مقاومت بالا و ویژگی های منحصر به فردشان راه خود را به بسیاری از صنایع باز کرده اند. تفاوت کاربرد وایتون و سیلیکون در صنایع انرژی سیال ، خودرو ، لوازم خانگی و صنایع شیمیایی مختلف است که به آنها می پردازیم.

کاربرد اورینگ و وایتون در صنعت و قطعات لاستیکی

اورینگ

اورینگ بهترین محافظ در برابر روغن و سوخت است. در عین حال کاربرد اورینگ ، انعطاف پذیری ، فشرده سازی ، اثر معکوس حفاظت در دمای پایین است. دستیابی به کمترین میزان اکریلونیتریل بهترین محافظت در برابر حرارت کم است ، اما مقداری حفاظت قربانی روغن و سوخت می شود. دارای خواص مکانیکی خوبی در مقایسه با سایر الاستومرها بوده و محافظت بالایی دارد.

کاربرد اورینگ به طور گسترده در برنامه های استاتیک و دینامیک است. با مواد مناسب ، طیف گسترده ای از استفاده در سیستم های هیدرولیک و پنوماتیک دارد. اثر آب بندی اورینگ به دلیل تغییر شکل محوری یا قطری ایجاد شده در هنگام مونتاژ آن است. این تغییر شکل با طراحی مناسب شکاف ایجاد می شود. نیروی بازیابی لاستیک نیروی طبیعی ایجاد کرده که مهر و موم را تضمین می کند. این نیروی آب بندی نیز توسط فشار محیط پشتیبانی می شود. ماده اورینگ مانند یک سیال بسیار چسبناک رفتار می کند. اگر شکاف بین سطح آب بندی و لبه ها خیلی زیاد باشد ، یا اگر فشار از حد تغییر شکل حلقه O فراتر رود ، نشت مواد رخ می دهد. حداکثر فشاری که در آن حلقه‌های O می‌توانند بدون نشتی مواد کار کنند ، توسط سختی حلقه O و فاصله در حال اجرا کنترل می‌شود.

دمای سرویس

دمای سرویس NBR را می توان از -55℃ تا ℃100 یا ℃125 بسته به محتوای آکریلونیتریل و فرمولاسیون مختلف طراحی کرد. به طور کلی دوام را پس از 100 درجه سانتیگراد کاهش می دهد.

سختی

40 تا 90 لبه های نوع A موجود است.

کاربرد اورینگ و وایتون در صنعت و قطعات لاستیکی

رنگ

مشکی ، قهوه‌ای ، سبز ، سفید ، زرد ، آبی ، قرمز ، نارنجی و خاکستری در دسترس یا به سفارش مشتری.

کاربرد اورینگ

ترکیبات اورینگ محافظت عالی در برابر ساییدگی ، روغن‌ها و حلال‌های غیر قطبی ، آب و آبشویی ایجاد می‌کنند. همچنین کاربرد اورینگ در دماهای پایین ، شرایط اسید مایع ، محلول های قلیایی و خالص است. برای استفاده در هیدروکربن های معطر ، هیدروکربن های کلردار و حلال های قطبی مناسب نیست.

وایتون

وایتون به عنوان ماده ای با مقاومت بالا و کاربردهای خاص در صنعت و قطعات لاستیکی شناخته می شود. کاربرد وایتون به عنوان لاستیک‌هایی با کارایی بالا ، به ویژه در برابر دمای بالا ، ازن ، هوا ، اکسیژن ، روغن‌های معدنی ، سوخت‌ها ، سیالات هیدرولیک ، معطر و بسیاری از مواد شیمیایی حلال مقاوم هستند.

دمای سرویس

دمای سرویس عمومی باید در کاربرد وایتون استاتیک به 26- تا 232 درجه سانتیگراد محدود شود. اگرچه دما در مدت زمان کوتاهی به 275 درجه سانتیگراد می رسد، اما 232 درجه سانتیگراد عمر آن را کوتاه می کند. قطعات در کاربردهای دینامیکی بین 15- تا 200 درجه سانتیگراد مناسب است. دمای پایین نوع GLT می تواند تا -40 درجه سانتیگراد کاهش یابد.

دوام

در استحکام کلی 50 تا 90 لبه A وجود دارد .برای انواع دیگر، 60 تا 90 لبه A موجود است.

رنگ

رنگ‌های مشکی ، قهوه‌ای ، سبز ، سفید ، زرد و آبی رنگ‌های مناسب یا انتخاب شده توسط مشتری هستند.

کاربرد وایتون

از آنجایی که کاربرد وایتون ، محافظت عالی در برابر حرارت بالا ، روغن ، حلال ها ، مواد قابل احتراق ، مواد شیمیایی و شرایط آب و هوایی است ، به طور کلی در صنایع خودروسازی ، فرآوری شیمیایی و صنایع هوافضا و بسیاری از صنایع دیگر استفاده می شود. همچنین کاربرد وایتون شامل حفظ حالت اولیه در مقابل ضربه و کشیدگی و مواد شیمیایی می شود ؛ بنابراین مناسب صنعت خودروسازی ، قطعات لاستیک ، ساخت قطعات هواپیما و موشک ، درزگیرها ، انواع رینگ های حلقه ای ، صنایع غذایی و غلطک است. از ویژگی های وایتون می توان به خود خاموش شدن شعله ، مقاوم در برابر دمای بسیار بالا ، مقاومت شیمیایی بسیار بالا و تغییر شکل کم در دمای بالا را نام برد. برای خرید و اطلاع از قیمت محصولات پارس پلیمر می توانید از فروشگاه ما بازدید نمایید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟