چگونه یک پیمانکار خوب برای بازسازی ساختمان پیدا کنیم

همیشه این سوال ذهنمان را به خود مشغول می کند که بهترین پیمانکار برای بازسازیم را از کجا و چگونه پیدا کنیم . اینکه چگونه یک پیمانکار خوب برای بازسازی ساختمان پیدا کنیم موضوع این مطلب می باشد تا به شما کمک کند با بهترین شرکت بازسازی ساختمان آشنا شوید .

در ابتدا اجازه دهید در مورد بازسازی و ویژگی های یک پیمانکار خوب بیشتر صحبت کنیم که در انتها ی این مقاله بتوانید به راحتی پیمانکار بازسازی خوب را از بد تشخیص دهد .

چگونه یک پیمانکار خوب برای بازسازی ساختمان پیدا کنیم

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان به مجموعه عملیاتی گفته می شود که در طی آن شما می توانید خانه یا دفتر کار قدیمی ، فرسوده و مستهلک را به منزل یا دفتر کاری مدرت ، لوکس و کارآمد بدل نمایید . هر ساختمان بنا بر شرایط خاص خود و همچنین براساس نیاز ها و خواسته های مالکین در پروسه ای متفاوت از جنبه بازسازی قرار می گیرد . از این رو انتخاب پیمانکار مناسب و متناسب با نیازهایتان موضوعی با اهمیت است . این باعث می شود بتوانید مدیریت بهتری را بر روی منابع مالی ای که در اختیار دارید داشته باشید .

پیمانکار بازسازی خانه به دو دسته تقسیم می شوند .

دسته اول پیمانکاران جزء هستند . این پیمانکار به فردی اطلاق می شود که در یک حرفه به صورت تخصصی تجربه و سابقه کار و فعالیت دارد . البته در این میان افراد کم تجربه و یا بی تجربه ای نیز هستند که تحت عنوان پیمانکار جزء و با تجربه خود ا به شما معرفی می کنند . باید بتوانید این اشخاص را از دسته باتجربه ها تشخیص دهید . در ادامه مقاله به این خواهیم پرداخت که چه روشی را در پیش بگیرید تا کار شما مسیر کسب تجربه این اشخاص نباشد و هزینه رشد ایشان بر گردن شما نباشد .

پیمانکار بازسازی ساختمان عبارتست از افرادی که اجرای سرامیک یا سنگ را انجام می دهند که به ایشان در اصطلاح سنگکار یا سرامیک کار می گویند . برقکار کسی است که بازسازی تاسیسات برقی ساختمان شما را انجام می دهد مانند رفع اتصالی ها ، سیم کشی جدید کابل ها ، رفع خرابی آیفون ها و … . لوله کش به افرادی گفته می شود که رفع ترکیدگی لوله و نوسازی لوله های آب و فاضلاب و همین طور لوله کشی های تهویه را بر عهده دارد . عایق کار یا ایزوگام کار که البته امروز کمتر از ایزوگام و بیشتر از محصولات نوین پلیمری استفاده می شود کسانی هستند که عایق بندی سرویس های بهداشتی ، آشپزخانه و پشت بام را اجرا می کنند که وظیفه بسیار با اهمیتی دارند . بنا ، کابینت کار و دیگر نصاب ها در تمام زمینه های اجرایی . انتخاب افراد کارآزموده و با تجربه و تشخصی افراد توانمند از پیمانکار بازسازی بی تجربه معمولا کار سخت و دشواری است . که یک فرد عادی به راحتی نمی تواند این مهم را تشخیص دهد . از این رو بهتر است با روشی که در ادامه به  آن می پردازیم کار بازسازی خود را آغاز کنید .

چگونه یک پیمانکار خوب برای بازسازی ساختمان پیدا کنیم

دسته دوم پیمانکار کلی بازسازی ساختمان یا شرکت بازسازی ساختمان هستند . پیمانکار کلی بازسازی ساختمان یا شرکت بازسازی ساختمان به افراد یا مجموعه هایی اطلاق می شود که مدیریت پروژه های طراحی تا اتمام اجرای بازسازی ساختمان را بر عهده می گیرند . این افراد یا شرکت ها در تیم اجرایی خود طراح و پیمانکاران جزء را دارند و بدلیل حجم کاری بالایی که دارند از پیمانکاران جزء با تجربه در کادر فنی خود استفاده می کنند . از این رو می تواند تا اینجا خیالتان راحت باشد که هزینه های سربار نخواهید داشت . دلیل آن این است که تیمی حرفه ای مجری کار شماست . بهره گیری از پیمانکاران کلی ساختمان یا شرکت بازسازی ساختمان مزیت ها و معایبی نیز دارد که در ادامه به آن می پردازیم .

در طی همکاری شما با این پیمانکار کلی ساختمان یا شرکت بازسازی ساختمان ، کلیه کارهای طراحی و سه بعدی سازی برای دید شما از آینده کارتان به شما ارائه می شود . این گزینه بسیار ایده آلی است چرا که در ابتدای امر نتیجه کار را می بینید و می توانید تصمیم به تغییرات بدون صرف هزینه ای کنید . این باعث می شود که دیگر شما با آزمون و خطا کارها را جلو نبرید و باعث نشود پس از صرف هزینه به نتیجه دلخواهتان نرسید . در این حالت یا مجبور خواهید شد که با صرف هزینه مضاعف آنرا مجددا تصحیح کنید یا برای همیشه تحملش کنید و خاری به چشمانتان باشد .

مزیت بسیار با اهمیت تر در خصوص بستن قرارداد با پیمانکار کلی ساختمان یا شرکت بازسازی ساختمان این است که این مجموعه ها و افراد به صورت کامل مدیریت و مسئولیت کار شما را بر عهده می گیریند و با قوانین آشنایی کافی  دارند . ایشان تمام کارهای بازسازی شما را از صفر تا صد بر عهده دارند . این افراد و شرکت ها بدلیل تجربه کاری و تخصصی که دارند دید بسیار جامعی از فرآیند های اجرایی در ساختمان دارند و می توانند براحتی در بسیاری از هزینه های پیش بینی نشده در کار شما صرفه جویی ایجاد کنند . کیفیت کار با نظارت یک مهندس مسلما بسیار متفاوت از کیفیت کار یک تکنسین است . لذا فکر نمی کنم بیش از این نیاز باشد به این موضوع بپردازیم .

معایب کار با پیمانکار کلی ساختمان یا شرکت بازسازی ساختمان هزینه آن نسبت به حالتی است که خود شما آستین ها را بالا بزنید و کارها را بر عهده بگیرید . از این رو این موضوع را به عنوان عیب در این خصوص در نظر می گیریم .

معمولا دستمزد مدیران پیمان ۲۰٪ از کل هزینه های انجام شده در یک واحد مسکونی یا اداری است .

مدیریت پیمان همان پروسه کاری ای می باشد که یک پیمانکار کلی ساختمان یا شرکت بازسازی ساختمان به طور کامل برای ساختمان شما انجام می دهد . مدیریت بر تمام برنامه ها ، خرید ها ، کارهای اجرایی و … از مسئولیت های مدیران پیمان می باشد. ایشان  در انتهای کار مسئول تحویل با کیفیت بازسازی منزل یا بازسازی دفتر کار شما هستند . هر ایرادی را برای شما می بایست رفع نمایند و پروژه را به شما تحویل دهند و مسئول رفع خطاهای احتمالی هستند. از این رو می توان خیالتان راحت باشد که نتیجه مطلوبی کسب خواهید کرد .

چگونه یک پیمانکار خوب برای بازسازی ساختمان پیدا کنیم

بهترین شرکت بازسازی ساختمان ( خانه و دفتر کار )

یک شرکت بازسازی ساختمان علاوه بر تجربه کاری در زمینه های متنوع اجرایی باید در زمینه نازک کاری نیز تجربه کافی داشته باشد . تقریبا تمام پروسه بازسازی ساختمان مربوط به نازک کاری می باشد . دقت و ظرافت در این مورد می تواند نتیجه کار شما را بسیار متفاوت کند .

یک شرکت بازسازی ساختمان را زمانی جز بهترین های این حرفه می توان نام برد که صرفا در زمینه بازسازی فعالیت نداشته باشد . بلکه تجربه ای فراتر و بزرگتر در رزومه کاری خود داشته باشد . حال دلیل آن چیست ؟ هر ساختمان بنا بر شرایط ، نحوه ساخت ، سن بنا و المان های متعدد دیگر شرایط بازسازی متفاوتی نسبت به دیگر ساختمان ها دارد . این باعث می شود چالش های هر پروژه با دیگری متفاوت باشد . داشتن تجربه های بزرگ تر مانند ساخت بنا به یک پیمانکار بازسازی ساختمان کمک میکند تا بتواند دید کاملی از پشت پرده ساختمان شما داشته باشد و از پس چالش ها برآید . پروژه را با بحران و توقف روبرو نکند و شما را مشمول هزینه های مازاد و اضافی نکند .

بهترین شرکت بازسازی ساختمان باید در زمینه ساخت بنا از صفر تا صد تجربه داشته باشد تا بداند در پس دیوار ها و ساختمان شما چه تاسیساتی نهفته است ، دیوارهای باربر و ستون گذاری ها را تشخیص دهد و بنای شما را با خطر روبرو نکند . این شرکت باید از طراح خوبی برخوردار باشد . سلیقه اجرایی بالایی داشته باشد . مدیریت توانا و قدرتمندی داشته باشد . کادر فنی و پرسنل حرفه ای داشته باشد .

ما در این خصوص می توانیم گروه مهندسی معماری بنا افرا را معرفی کنیم . که علاوه بر پروژه های بازسازی مسکون و اداری دررزومه کاری خود درزمینه ساخت آپارتمان و کاخانجات نیز سابقه و تجربه دارند و دیگر مجموعه ای توانمند که در تمام زمینه ها فعالیت و سابقه  داشته باشد کمتر پیدا خواهد شد .

چگونه یک پیمانکار خوب برای بازسازی ساختمان پیدا کنیم

قیمت تعمیر و بازسازی ساختمان چقدر است

قیمت تعمیر و بازسازی ساختمان امروز که این مقاله نگارش شده است براساس هر متر مربع بنا سه میلیون تومان می باشد . البته این مبلغ هزینه بازسازی نرمال و روتین می باشد . هرچه از متریال های با کیفیت تر و کارهای خاص تری استفاده شود این هزینه افزایش خواهد داشت و هرچه از کارها کسر گردد هزینه ها کاهش خواهند داشت .

نتیجه گیری :

ما در این مطلب به موضوع بازسازی ساختمان و عملیاتی که در طی پروسه بازسازی رخ می دهند پرداختیم . انواع پیمانکار بازسازی ساختمان را به شما معرفی کردیم و از مزیت ها و معایبشان با شما صحبت شد . در نهایت نیز در خصوص برآورد هزینه تعمیز و بازسازی ساختمان با شما صحبت کردیم .

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟