نحوه پخت سیب زمینی در مایکروویو به روشی ساده و لذیذ

وقتی به نحوه پختن یک گونی سیب زمینی که در گوشه خانه افتاده فکر می‌کنید، احتمالا مایکروویو جزء انتخاب اول شما نباشد. اما پخت سیب زمینی در مایکروویو بقدری ساده و سریع است که پختن آن به روش دیگر بنوعی وقت تلف کردن و مضر تلقی می‌شود. همانطور که می‌دانید، سرخ کردن سیب زمینی در روغن، روش مناسبی نیست چرا که سیب زمینی روغن زیادی به خود جذب کرده و در نهایت می‌تواند منجر به چاقی و گرفتگی عروق می‌شود.

نحوه پخت سیب زمینی در مایکروویو به روشی ساده و لذیذ

طرز کار مایکروویو ساده است. این دستگاه با امواج مغناطیسی آب درون سیب زمینی را گرم می‌کند تا جایی که این آب تبدیل به بخار می‌شود. در نتیجه سیب زمینی از درون می‌پزد بدون اینکه ویتامین‌های مغذی و مفید را از دست بدهد. قدیمی‌ها اعتقاد داشتند که هر چه سبزیجات بیشتر پخته شوند، ویتامین‌ها و مواد مغذی آنها نیز بیشتر از دست می‌رود. مایکروویو اما سیب زمینی را بسیار سریع‌تر از روی گاز و روغن سرخ می‌کند و به همین دلیل مواد مغذی سیب زمینی از بین نمی‌روند.

نحوه پخت سیب زمینی در مایکروویو به روشی ساده و لذیذ

سیب زمینی‌ها گونه‌های متفاوتی دارند مثل سیب زمینی طلایی، قرمز، قهوه‌ای، انگشتی و … اما تمام آنها برای پخت در مایکروویو مناسب هستند. برای مثال سیب زمینی طلایی بخاطر بافت متراکم، پس از پخته شدن حالتی کَره‌ای و بسیار نرم بخود می‌گیرد. سیب زمینی‌های آبدار پس از پخته شدن، معمولا از درون ترکیده و بافتی روشن و کُرک مانند پیدا می‌کند.

نحوه پخت سیب زمینی در مایکروویو به روشی ساده و لذیذ

طریق پخت

برای پخت سیب زمینی در مایکروویو، هیچ نیازی به وسیله خاصی نیست، فقط یک ظرف و چاقو و چنگال کارتان را راه می‌اندازد:

  • ابتدا با کمک چنگال چند سوراخ درون سیب زمینی خام ایجاد کنید تا بخار اجازه خروج از درون سیب زمینی را پیدا کند. برای هر طرف سیب زمینی دو تا سه بار چنگال را درون سیب زمینی فرو کنید تا سوراخ‌های کافی در سطح ایجاد شود.
  • حال برای اینکه سیب زمینی پوسته‌ای ترد و سوخاری شکل داشته باشد، روغن زیتون را اطراف سیب زمینی بمالید. روغن رسانایی عالی برای پخش کردن گرما در تمام سطح سیب زمینی است. در نتیجه سطح سیب زمینی کاملا سوخاری شده و درون آن نیز با بخار می‌پزد.
  • پس از آماده شدن سیب زمینی، آنرا به مدت 5 دقیقه درون ظرف و مایکروویو قرار دهید. اگر ارتفاع ظرف از کف مایکروویو بالاتر باشد بهتر است.
  • مدت زمان دقیق پخت سیب زمینی در مایکروویو بستگی به اندازه و حجم سیب زمینی دارد. اما توصیه می‌شود هر 5 دقیقه بعداز بوق زدن مایکروویو، با یک چاقو، به درون سیب زمینی فشار دهید، اگر چاقو به راحتی داخل سیب زمینی فرو رفت، در آن صورت سیب زمینی کاملا پخته است.
  • اما اگر چاقو، حتی به میزان کم، سخت به درون سیب زمینی فرو رفت، باید سیب زمینی را دوباره بین 2 تا 3 دقیقه دیگر بپزید.
  • پس از گذشت 2 الی 3 دقیقه دوباره سیب زمینی را با چاقو امتحان کنید، اگر سیب زمینی پخته شده بود، تایم یا مدت زمان گذشته شده برای پخت سیب زمینی را یادداشت کنید تا برای سری بعد ایده بهتری از مدت زمان لازم برای پخت سیب زمینی داشته باشید.
  • حال سیب زمینی را با مقداری کره نمکی و ادویه‌های لازم مثل فلفل و پودر لیمو طعم دار کنید.

نحوه پخت سیب زمینی در مایکروویو به روشی ساده و لذیذ

لیست قیمت خرید 43 مدل مایکروویو پرفروش [ مایکروفر ] ماکروفر های جدید امسال

پخت سیب زمینی برای چند نفر

پخت سیب زمینی در مایکروویو برای چند نفر به راحتی و مشابه روش بالا انجام می‌گیرد. برای اینکه تمام سیب زمینی‌ها یکدست و با هم پخته شوند، سعی کنید اندازه و حجم سیب زمینی‌ها مشابه هم باشد. همچنین بین هر سیب زمینی حدود 2 سانت فاصله قرار دهید. وقتی تعداد سیب زمینی‌ها بیشتر شود، زمان پخته شدن هم بیشتر می‌شود. بنابراین بجای 5 دقیقه، زمان مایکروویو را روی 8 دقیقه تنظیم کنید. پس از تمام شدن زمان، با یک چاقو به درون کوچکترین سیب زمینی ظرف فرو کنید تا پخته شدن یا نشدن آنرا تشخیص دهید.

نحوه پخت سیب زمینی در مایکروویو به روشی ساده و لذیذ

سیب زمینی‌های مایکروویوی برای امتحان انواع ادویجات بسیار مناسب هستند. همانطور که می‌دانید، سیب زمینی به خودی خود طعم لذیذ و آنچنان خوشمزه‌ای ندارد، بنابراین باید به کمک یک سری ادویه و طعم دهنده، آنها را لذیذتر از آنچیزی که هستند کنید. با این سیب زمینی‌ها می‌توانید هر نوع ادویه‌ای را به شکل آزمون و خطا استفاده کنید تا به بهترین طعم مد نظرتان برسید. اضافه کردن ادویجات به غذا کار ساده‌ایست و نیازی هم به درست کردن ندارند، بنابراین با کمک آنها انواع طعم‌های لذیذ را تجربه خواهید کرد.

نحوه پخت سیب زمینی در مایکروویو به روشی ساده و لذیذ

سرویس پخت و پز 9 پارچه کرکماز مدل تامبیک شیک

پس از پخت سیب زمینی در مایکروویو، برای طعم دار کردن آن موادی مثل کره طعم ‌دار نمکی، فلفل، پودر لیمو، جعفری خرد شده، آویشن تازه، گشنیز و پودر بسیار مناسب هستند. همچنین میل کردن سیب زمینی مایکروویوی با سس نیز لذت بخش است، سس خردل، مایونز و کچاب بهمراه سیب زمینی همانند یک وعده کامل است. همچنین این دستور برای قاطی کردن در سالاد هم مناسب است.

نحوه پخت سیب زمینی در مایکروویو به روشی ساده و لذیذ

نحوه پخت سیب زمینی در مایکروویو به روشی ساده و لذیذ

نحوه پخت سیب زمینی در مایکروویو به روشی ساده و لذیذ

طراحی جدید آشپزخانه که شما را به پخت و پز ترغیب می کند!

1/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
آشنایی با مدل های جدید و مدرن ظروف سرامیکی پذیرایی و پخت و پز ، آموزش پخت کیک ، بهترین مدلهای سرویس غذا خوری چینی ، حرفه ای ترین و با کیفیت ترین مدلهای غذا ساز ، خرید و قیمت غذا ساز حرفه ای کنوود ، دستور پخت کیک تولد ، روش پخت سیب زمینی در مایکروویو ، مدل های جدید و مدرن ظروف سرامیکی پذیرایی و پخت و پز ،
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
1/5 - (1 امتیاز)