نکاتی درباره شارژ کپسول آتش نشانی

شارژ کپسول آتش نشانی هر یک سال یکبار باید انجام شود. همه خاموش کننده ها مانند کپسول های پودری، فوم، گاز و مایع باید دارای ویژگی های مشترک باشند تا بتوان از آنها برای اطفاء حریق استفاده کرد. یکی از این ویژگی ها فشار داخل محفظه می باشد که باید حدود 7 ای تی ام یا 100 پی اس آی باشد.

همچنین برد پرتاب باید حداقل بین 2 تا 7 متر باشد تا از نزدیکی بیش از حد به آتش حین عملیات اطفاء حریق جلوگیری شود. تمام کپسول های آتش نشانی دارای درصد راندمان هستند. راندمان در خاموش کننده ها به مقدار باقی مانده از مواد داخل محفظه بعد از استفاده از دستگاه می گویند.

نکاتی درباره شارژ کپسول آتش نشانی

چه زمان و چرا کپسول آتش‌ نشانی نیاز به شارژ مجدد دارد؟

مثال ‌های زیادی وجود دارد که در آن شارژ مجدد کپسول آتش ‌نشانی باید انجام شود. یکی که واضح هستند و برخی دیگر که کمتر شناخته شده‌اند.

نکاتی درباره شارژ کپسول آتش نشانی

  • کپسول ‌های آتش ‌نشانی باید بلافاصله پس از هر بار استفاده مجدد شارژ شوند. حتی اگر که ماده خاموش کننده داخلی به صورت کامل تخلیه نشده باشد، هنوز لازم است که کپسول آتش ‌نشانی سرویس شود تا مطمئن شد که برای استفاده بعدی ‌اش آماده است. حتی یک تخلیه حداقلی معمولاً باعث نشت و سرانجام در مجموع [استفاده حداقلی و نشت] کاهش فشار مورد نیاز برای عملکرد صحیح می ‌شود.
  • کپسول‌ های آتش ‌نشانی در طول عمرشان نیاز دارند تا به صورت دوره‌ ای مجدد شارژ شوند، حتی اگر از آنها استفاده نشده باشد. هر دو کد استاندارد NFPA10 برای کپسول ‌های آتش ‌نشانی قابل حمل و راهنما های خدمات سازنده ‌ها برسی ‌های درونی و شارژ مجدد به صورت دوره ‌ای را ضروری کرده ‌اند. برای اکثر کپسول ‌های آتش‌ نشانی شیمیایی خشک فشار ذخیره ‌شده، که معمولاً استفاده می ‌شوند این برسی‌ های درونی و شارژ مجدد پش از شش و دوازده سال از تاریخ تولیدی که روی کپسول‌ آتش ‌نشانی نوشته شده، ضروری است.
  • کپسول ‌های آتش ‌نشانی نیاز دارند تا به صورت درونی نیز برسی یا مجدد شارژ شوند، به دلیل آسیب یا دیگر عوامل محیطی که باعث می ‌شود آنها کم ‌فشار و تخلیه شوند.

آتش تابان بزرگترین فروشگاه اینترنتی فروش لوازم آتش نشانی که دارای با کیفیت ترین و پایین ترین قیمت محصولات آتش نشانی در بازار هستند. از مزایای این فروشگاه، فروش و نصب انواع لوازم آتش نشانی و ایمنی توسط این مجموعه است.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟