معرفی تجهیزات پارکینگ؛ مهم ترین تجهیزات برای پارکینگ

با توجه به افزایش جمعیت در شهرهای بزرگ کشور از جمله تهران، اصفهان و بسیاری از شهرهای مختلف دیگر، راه اندازی پارکینگ های بزرگ در سطح شهر بسیار حیاتی شده است. از طرفی بسیاری از ساختمان های مسکونی به دلیل داشتن جمعیت زیاد، دارای پارکینگ های بزرگ و با ظرفیت بالا هستند. راه اندازی پارکینگ یک بخش از کار را تشکیل می دهد و استفاده از تجهیزات پارکینگ یک بخش مهم دیگر کار را!

تجهیزات پارکینگ در کنار اینکه می توانند باعث بهبود کارایی یک پارکینگ شوند، نقش موثری در نظم دادن به پارکینگ و محل عبور و مرور ماشین ها را بر عهده دارند. در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد تجهیزات پارکینگ و اهمیت استفاده از هر کدام آن ها صحبت کنیم.

اهمیت استفاده از تجهیزات پارکینگ

زمانی که مراحل ساخت پارکینگ به اتمام می رسد، نوبت به تجهیز کردن پارکینگ می رسد. تجهیزات پارکینگ از جمله تجهیزاتی اند که با داشتن ویژگی های مختلف می توانند کارایی یک پارکینگ را بهبود ببخشند. این تجهیزات هم برای افزایش امنیت در پارکینگ مهم هستند و هم می توانند باعث افزایش نظم در پارکینگ شوند. در ادامه این مقاله، قصد داریم در مورد بهترین تجهیزات برای پارکینگ صحبت کنیم.

معرفی تجهیزات پارکینگ؛ مهم ترین تجهیزات برای پارکینگ

چند نمونه از بهترین تجهیزات برای پارکینگ

از جمله انواع تجهیزات مناسب برای پارکینگ می توان به موارد زیر اشاره کرد.

تابلوهای ترافیکی پارکینگ

تابلوهای ترافیکی از جمله تجهیزات پارکینگی اند که می توانند برای راهنمایی رانندگان در فضاهای بزرگ پارکینگ مورد استفاده قرار گیرند. تابلوهای ترافیکی دارای علائم مختلفی اند. تصور کنید که وارد یک پارکینگ بسیار بزرگ شده اید و می خواهید جای پارک یا ورود به ساختمان را پیدا کنید. این تابلوها می توانند به شما کمک کنند تا سریع تر به مقصد خودتان برسید. قطعا نصب تابلو ترافیکی در ساختمان های بزرگ با پارکینگ های بسیار بزرگ مهم و حیاتی است.

کله قندی در پارکینگ

یکی دیگر از انواع تجهیزات پارکینگ موجود در بازار، کله قندی ها هستند. اگرچه کله قندی ها کاربردهای بسیار متنوعی دارند و تنها یک کاربرد آن ها، استفاده در پارکینگ است؛ اما باید بدانیم که کله قندی ها در پارکینگ اهمیت بسیار زیادی دارند.

برای نظم دادن به محل عبور و مرور خودروها، می توان از کله قندی استفاده کرد. کله قندی ها معمولا در رنگ های شبرنگ تولید می شوند تا بتوانند باعث ایجاد یک دید بهتر برای خودروها شوند. بنابراین، خرید کله قندی برای پارکینگ اهمیت بسیار زیادی دارد.

آینه های محدب در پارکینگ

یکی از مشکلات رایج در پارکینگ ها این است که دید و زاویه دید خوبی در پارکینگ ها وجود ندارد. به همین خاطر، آینه های محدب در پارکینگ مورد استفاده قرار می گیرند تا زاویه دید پارکینگ بهبود پیدا کند. آینه های محدب، آینه های کروی شکل هستند که می توانند بخش های مختلف پارکینگ را نشان دهند. در زمانی که پارکینگ دید خوبی ندارد، می توان از آینه محدب استفاده کرد تا رانندگان دچار مشکل نشوند.

متاسفانه، یکی از مشکلات رایج در پارکینگ های بزرگ، تصادف رانندگان است. چون رانندگان نمی توانند به خوبی بخش های مختلف پارکینگ را به خصوص در پیچ ها مشاهده کنند؛ اما آینه محدب پارکینگ می تواند باعث رفع این مشکل شود.  

محافظ ستون و دیوار در پارکینگ

قطعا یکی از مشکلات رایج دیگری که در پارکینگ ها وجود دارد، برخورد ماشین ها با ستون پارکینگ ها و خراب شدن رنگ و ستون است. یکی از تجهیزات پارکینگ که برای رفع این مشکل بسیار مناسب است، محافظ ستون است. محافظ ستون معمولا بر روی گوشه های ستون نصب می شود و از ستون مراقبت می کند. با کمک این محافظ ها، حتی زمانی که خودرو با گوشه ستون برخورد کند، هیچ ضربه ای به ستون وارد نمی شود.

در برخی از موارد می توان از محافظ برای دیوار پارکینگ هم استفاده کرد. محافظ دیوار پارکینگ می تواند از رنگ پریدگی در اثر ضربه خودروها به دیوار پارکینگ جلوگیری کند. در هر حال، محافظ ستون پارکینگ رایج تر از محافظ دیوار پارکینگ است.

معرفی تجهیزات پارکینگ؛ مهم ترین تجهیزات برای پارکینگ

استوانه در پارکینگ

یکی دیگر از انواع تجهیزات پارکینگ، استوانه ها هستند. استوانه ها با جنس های مختلفی تولید می شوند که رایج ترین آن ها فلزی و پلاستیکی اند. استوانه هایی که در پارکینگ مورد استفاده قرار می گیرند، معمولا دارای رنگ های شبرنگ هستند و می توانند باعث افزایش دید رانندگان در طول شب شوند.

استوانه در پارکینگ ساختمان های مسکونی و تجاری نقش مهمی را ایفا می کند. در صورتی که نیاز به نظم دادن بیشتر برای ورود و خروج خودروها باشد، می توان از استوانه پارکینگ استفاده کرد. استوانه تقریبا ساختار و ظاهری مشابه با کله قندی دارد؛ اما استوانه ها بلندتر از کله قندی ها هستند و نمونه فلزی آن ها، مقاومت بالاتری دارد.

سرعت گیر در پارکینگ و نقش مهم آن

تصادف میان خودروها و حتی تصادف میان خودرو و انسان در برخی از پارکینگ ها، به خصوص پارکینگ های پر رفت و آمد رایج است. متاسفانه، برخی از رانندگان تصور می کنند که پارکینگ محلی برای گاز دادن خودرو است! به همین خاطر، هر چقدر که می توانند با سرعت در پارکینگ رفت و آمد می کنند.

خرید سرعت گیر در پارکینگ می تواند باعث کاهش سرعت خودروها در زمان ورود و یا خروج در پارکینگ ها شود. پارکینگ های بزرگ و تجاری، بیشتر نیاز به سرعت گیر دارند. چون احتمال تصادف در این پارکینگ ها کم نیست. سرعت گیرها می توانند در بخش های مختلف پارکینگ و در صورت نیاز نصب گردند.

معرفی تجهیزات پارکینگ؛ مهم ترین تجهیزات برای پارکینگ

متوقف کننده خودرو در پارکینگ

یکی دیگر از مشکلات رایج در پارکینگ ها این است که افراد در هنگام پارک به دیوار برخورد می کنند. در این زمان هم به دیوار پارکینگ و هم به خودرو آسیب وارد می شود. متوقف کننده خودرو، دقیقا همان چیزی است که می تواند برای رفع این مشکل مورد استفاده قرار گیرد.

متوقف کننده خودرو در جلوی محل هر پارک نصب می شود. با کمک آن رانندگان زمانی که در جای درست پارک می کنند به متوقف کننده خودرو برخورد می کنند و متوقف می شوند که دیگر نباید از این جلوتر بروند. متوقف کننده خودرو می تواند باعث محافظت از خودرو و دیوار پارکینگ شود و از همه مهم تر می تواند یک راهنما برای پارک کردن خودروها باشد.

تقسیم کننده بخش های مختلف پارکینگ

یکی دیگر از مشکلات رایج در پارکینگ های بزرگ این است که افراد نمی دانند باید دقیقا در کجا پارک کنند. نظم دادن به فضای پارک هر خودرو باعث افزایش ظرفیت پارکینگ می شود و خطاهای انسانی برای پارک خودرو نیز کاهش پیدا می کند. یکی از انواع تجهیزات پارکینگ، تقسیم کننده است. تقسیم کننده ها در رنگ های مختلف طراحی می شوند و می توانند فضای دو پارک را از هم جدا کنند.

معرفی تجهیزات پارکینگ؛ مهم ترین تجهیزات برای پارکینگ

خط کشی در پارکینگ

یکی دیگر از تجهیزات پارکینگ، خط کشی هایی اند که با کمک رنگ روی پارکینگ ایجاد می شوند. این خط کشی ها مانند دیگر تجهیزات پارکینگ، می توانند باعث افزایش نظم در پارکینگ شوند و یک راهنمای خوب برای مسیر رفت و آمد خودروها باشند.

نتیجه گیری

در این مقاله در مورد انواع تجهیزات پارکینگ و کاربردهای هر کدام صحبت کردیم. طبق توضیحات این مقاله، هر کدام از تجهیزات، بسیار برای پارکینگ ها ضروری به نظر می رسند. با این حال می توانید برای خرید تجهیزات پارکینگ به نیاز پارکینگ خودتان بیشتر توجه داشته باشید و یا از افراد با تجربه در زمینه تجهیز کردن پارکینگ مشورت بگیرید

1/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
1/5 - (1 امتیاز)