دستگاه آسیاب ادویه چکشی بکردانه چگونه کار می کند؟

دستگاه آسیاب ادویه چکشی بکردانه چگونه کار می کند؟
دستگاه آسیاب ادویه دارای انواع متعددی است که مدل چکشی آن برای مصارف صنعتی بسیار مناسب است. دستگاه آسیاب ادویه چکشی، یک نوع تجهیزات صنعتی است که برای خرد کردن مواد جامد استفاده می‌شود. این دستگاه معمولا از چکش‌های فلزی یا سنگین تشکیل شده است که به سرعت بالا انواع ادویه جامد و سفت را به صورت پودر یا قطعات کوچکتر تبدیل می کند و به دلیل توانایی خرد کردن مواد با پوسته سخت و سفت، مناسب برای محصولاتی مانند زنجبیل، زردچوبه، دانه قهوه، گندم، جو و سایر مواد مشابه است. این دستگاه در صنایع مختلف از جمله صنایع غذایی، تولید ادویه‌جات، تولید آرد و تولید محصولات مختلف استفاده می‌شود. عملکرد آسیاب چکشی به گونه ای است که به راحتی می توان آن را روی درجات مختلف و مدت زمان های متفاوتی قرار دارد که بسته به نوع ادویه آن را تنظیم نمود. صنایع بکردانه دستگاه آسیاب ادویه با کیفیتی را تولید می کند. برای آشنایی با این محصول این مطلب را مطالعه کنید.

دستگاه آسیاب ادویه چکشی بکردانه چگونه کار می کند؟

آسیاب چکشی چیست

آسیاب چکشی یک وسیله صنعتی مهم است که برای خرد کردن دانه‌ها و ادویه‌های سرسخت به منظور تهیه محصولاتی با بافت یکنواخت و با کیفیت برتر استفاده می‌شود. این دستگاه با ضربات متوالی از چکش‌ها به مواد ورودی اجازه می‌دهد تا به صورت کامل خرد یا پودر شوند. در حقیقت آسیاب چکشی مجموعه‌ای از چکش‌ها (معمولا چهار یا بیشتر) است که روی یک محور مرکزی لولا شده‌اند. این چکش‌ها با سرعت بالا چرخشی درون یک محفظه فلزی سفت و سخت حرکت می‌کنند. موادی که قرار است آسیاب شوند توسط این قطعات مستطیلی از فولاد سخت شده (چکش دار) است که با سرعت بالایی در داخل محفظه می‌چرخد، برخورد می‌کنند. چکش‌های در حال نوسان از محور چرخان مرکزی با سرعت زاویه‌ای بالا حرکت می‌کنند و باعث شکستگی مواد خوراکی می‌شوند.

دستگاه آسیاب ادویه چکشی بکردانه چگونه کار می کند؟

کار با دستگاه آسیاب ادویه چکشی نیازی به تجربه و تخصص ندارد

در زمان های قدیم برای آسیاب کردن ادویه های مختلف از دست استفاده می‌شد و با استفاده از هاونگ ادویه ها به صورت کامل کوبیده می‌شد و سپس در اختیار مشتریان قرار می گرفت، اما امروزه با استفاده از دستگاه آسیاب ادویه دیگر نیازی به استفاده از نیروی کار نیست و این دستگاه به راحتی می‌تواند کار را به اتمام برساند.

شاید با خود فکر کنید برای استفاده از دستگاه آسیاب ادویه چکشی نیاز به تخصص دارد، ولی حتی یک فرد عادی نیز می تواند به راحتی این دستگاه را روشن و خاموش کند و تنها کافی است دستگاه مورد نظر را روشن کرده و با تنظیم مدت زمان آسیاب شدن ادویه، دستگاه شروع به کار کند، به همین دلیل متوجه می‌شوید که با استفاده از این دستگاه نیاز به نیروی کار متخصص ندارید و علاوه بر سرعت بخشیدن به کارها در هزینه ها نیز صرفه جویی خواهد شد، زیرا می توانید با استفاده از یک کارگر عادی کار را به اتمام برسانید. انواع دستگاه آسیاب ادویه جات نرخ یکسانی ندارند، به همین خاطر برای کسب اطلاعات درباره قیمت دستگاه آسیاب ادویه چکشی به سایت بکردانه مراجعه کنید.

دستگاه آسیاب ادویه چکشی بکردانه چگونه کار می کند؟

آموزش کار با دستگاه آسیاب ادویه چکشی

برای استفاده از این محصول در ابتدا باید دستگاه را داخل برق قرار دهید. در این مرحله باید کاملا توجه داشته باشید که کودکان نباید در نزدیکی این دستگاه قرار داشته باشند و به دلیل استفاده از این دستگاه در مکان های صنعتی تنها باید در کارخانه ها و مراکز مختلف از این محصول استفاده نمود و به هیچ عنوان برای مکان هایی که کودکان در آن تردد دارند مناسب نیست.

در مرحله بعدی با استفاده از دکمه های موجود بر روی دستگاه مدت زمان مورد نظر برای انجام آسیاب کردن را انتخاب می کنید. در این مرحله باید توجه داشته باشید که هر چه ادویه مورد نظر سفت تر باشد مدت زمان بیشتری برای آسیاب کردن آن نیاز است، برای مثال دارچین یکی از ادویه هایی است که نسبت به سایر انواع ادویه ها سفت تر است، به همین دلیل باید مدت زمان کار دستگاه را طولانی تر قرار دهید.
در مرحله بعدی دکمه دستگاه را فشار می دهید تا دستگاه کار خود را آغاز کند در این مرحله نیازی به کار خاصی نیست و دستگاه در طی چند دقیقه کار خود را به پایان می رساند و خاموش می شود، سپس ادویه آسیاب شده از دستگاه بیرون می آید و داخل مخازن ریخته می شود در این مرحله می توانید با استفاده از روش های دستی و یا با استفاده از دستگاه‌های مختلف ادویه ها را بسته بندی نموده و آن ها را در اختیار مشتریان قرار دهید.

برای خرید دستگاه آسیاب ادویه در هر مکانی که هستید، کافی است از طریق سایت بکردانه، اقدام به خرید نمایید و بقیه کارها را به این مجموعه بسپارید و دستگاه خود را در کمترین زمان ممکن با بهترین کیفیت، در مقصد مورد نظر دریافت خواهید کنید. گروه تولیدی بکردانه با تولید دستگاه آسیاب ادویه، دستگاه میوه خشک کن، دستگاه روغن گیری و… از بهترین تولید کنندگان ماشین آلات صنعتی است. برای خرید دستگاه میوه خشک کن و … بکردانه می توانید از طریق سایت و هم از طریق تماس با کارشناسان فروش بکردانه اقدام کنید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟