لکه‌های فرش، لکه‌هایی کوچک اما پر اهمیت

لکه‌های فرش، لکه‌هایی کوچک اما پر اهمیت

لکه‌های فرش همیشه عضو جدانشدنی از فرش بوده و هستند، چراکه ما هر روز روی این فرش‌ها در حال رفت و آمد هستیم و با مواد مختلفی هم در طول روز سروکار داریم که ممکن است هر کدام به نحوی لکی روی فرش ایجاد کنند که همین لکه‌ها به مرور زمان آنقدر زیاد شده که تمام اعصاب و روان خانم‎ها و همچنین دیگر اعضای خانواده را به طرز عجیبی دچار آشفتگی خواهد کرد.

پس باید مراقب بود تا از ایجاد لکه جلوگیری کرد و از طرفی که این امر همیشه امکان پذیر نیست باید بلد بود که بعد از لک شدن قسمتی توسط مواد مختلف  موجود، چگونه آن لکه را از بین برد که این کار را هم می‌توانید خودتان با وسایلی که در خانه موجود است انجام دهید هم با اطمینان بدون خرج و زحمتی به دست قالیشویی‌های معتبر بسپارید که ما در اینجا به شما قالیشویی توحید را معرفی می‌کنیم، اما چرا قالیشویی توحید؟ زیرا حرف اول این قالیشویی کیفیت کار نهایی است که به مشتریان خود تحویل می‌دهند. چیزی که در هر کاری از ملزومات آن است، اما از خدماتی که می‌توانید از آن‌ها در این قالیشویی بهره مند شوید، داشتن خدماتی من جمله مبل شویی، موکت شویی،  قالی‌شویی است.

لکه‌های فرش، لکه‌هایی کوچک اما پر اهمیت

انواع لکه‌ها و پاک کردن آن‌ها

نوع لکه‌هایی که در فرش ایجاد می‌شود متفاوت است که هر کدام بسته به نوعی که دارند، روش پاک کردن آن‌ها هم از یکدیگر متفاوت می‌شود که در ادامه مقاله قصد داریم آموزش پاک کردن لکه نوشابه و چای از روی فرش و لکه‌هایی مانند لک روغن و لاک ناخن را هم توضیح دهیم با ما همراه باشید.

پاک کردن لکه چای از روی فرش

شما به راحتی قادر به پاک کردن لک چای از روی فرش خواهید بود. برای این کار باید ابتدا رطوبت چای را به کمک یک حوله یا پارچه نخی بگیرید. سپس برای اینکه لکه به جا مانده از چای را از روی فرش ببرید می‌توانید یک پارچه مرطوب بردارید و به جوش شیرین آغشته کنید، سپس روی قسمت لک دار فرش بکشید و جای لکه را با آب سرد در انتها آبکشی نمایید. اما اگر جای لکه چای شما قدیمی است می‌توانید برای از بین بردن آن از ماست استفاده کنید، به طوری که باید ماست را روی قسمت لکه دار فرش بریزید و سپس حدود دو ساعت صبر کنید و در نهایت با قاشقی ماست را از روی فرش جمع کنید و با دستمال مرطوبی باقی مانده لکه و ماست را از بین ببرید.

لکه‌های فرش، لکه‌هایی کوچک اما پر اهمیت

پاک کردن لکه نوشابه از فرش

اگر لک نوشابه‌ای روی فرش شما تازه است نگران نباشید که به راحتی می‌توانید آن را پاک کنید. شما باید ابتدا با دستمال نخی یا حوله‌ای سعی کنید رطوبت موجود در فرش را بگیرید. البته تلاش نکنید که برای جذب رطوبت نوشابه از روی فرش دستمال یا حوله را روی آن به صورت رفت و برگشتی بکشید. بعد با آب سرد سعی کنید چسبندگی نوشابه را از بین ببرید. به علت آنکه فرش به خاطر آب سرد خیس می‌شود در مرحله بعد از پارچه یا حوله‌ای برای گرفتن رطوبت فرش استفاده کنید. تمام مراحل گفته شده را مرتب تکرار کنید تا لکه نوشابه به طور کامل از روی فرش پاک شود. اگر لکه نوشابه قدیمی است باید از شوینده‌های شیمیایی برای پاک کردن آن استفاده کنید و برای درست کردن شوینده خانگی می‌توانید از یک قاشق مایع ظرفشویی و یک لیوان آب گرم برای درست کردن محلول پاک کننده استفاده کنید. در نهایت محلول را روی لک قدیمی اسپری کرده و سپس یک دستمال را روی آن قسمت قرار داده تا رطوبت آن را جذب کند. اگر این روش هم موثر واقع نشد باید از شامپو فرش استفاده کنید.

لکه‌های فرش، لکه‌هایی کوچک اما پر اهمیت

پاک کردن لاک ناخن

شما باید پاک کردن لاک ناخن را خیلی سریع انجام دهید، چراکه پاک کردن لکه لاک خشک شده بسیار دشوار خواهد بود. برای پاک کردن لکه لاک تازه، شما باید ابتدا با قاشقی تا آنجایی که می‌توانید لاک ریخته شده را از روی فرش جدا کنید و هر بار هم قاشق خود را تمیز کرده و روی فرش بکشید تا به نقاط دیگر کشیده نشود. بعد حوله یا پارچه‌ای روی محل مورد نظر بیاندازید تا بقیه لاک را به خود جذب کند. بعد پارچه تمیزی را به محلول پاک کننده آغشته کنید و به صورت ضربه‌ای آن هم ضرباتی آرام روی لکه آن را پاک کنید. البته برای این توجه داشته باشید بعد از هر بار ضربه از قسمت دیگر تمیز پارچه استفاده کنید و هرگز محلول را مستقیما روی فرش نریزید. قبل از تماس محلول با لکه در گوشه‌ای از فرش آن را تست کنید.

پاک کردن روغن از روی فرش

برای پاک کردن لکه  روغن روی فرش ابتدا سعی کنید به کمک دستمال یا چاقو لکه روغن تازه را از روی فرش بردارید و سپس برای آنکه باقی رد روغن روی فرش را از بین ببرید مقداری آب و چند قطره مایع ظرفشویی را در سطلی با یکدیگر مخلوط کنید. سپس آن قسمت از فرش که دارای لکه روغن است را به محلول مورد نظر آغشته کنید و با برسی که مناسب پاک کردن است لکه را از روی فرش پاک کنید، اما برای پاک کردن لکه روغن از روی فرش دستباف بهتر تست از خدمات قالیشویی بهره ببرید که در اینجا قالیشویی توحید یکی از بهترین قالیشویی‌ها در زمینه انواع لکه زدایی‌ها به شمارمی‌رود و با استفاده از بهترین روش‌ها و مدرن‌ترین آن‌ها کار لکه زدایی و همچنین شستشوی فرش را برای شما انجام خواهند داد که داری خدمات مبل شویی و فرش شویی و موکت شویی در منزل هم هستند که اگر به فکر سریع انجام شدن کارهای خود هستید می‌توانید از خدمات در محل آنان استفاده کنید.

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم که راه حل‌هایی برای پاک شدن لکه‌ها بیان کنیم که می‌توانید با رعایت نکات لکه های مختلفی را به راحتی از روی فرش خود پاک کنید. البته شاید در بعضی مواقع به صورت کامل لکه‌ها پاک نشوند و فرش شما نیاز به شستن پیدا کند که در این صورت باید از خدمات قالیشویی بهره گیرید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟